کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۶۱۲
تاریخ خبر:

شاهین؛ از ۲۶۸‌میلیون ‌کارخانه تا ۷۰۰‌میلیون بازار!

روزنامه هفت صبح | معمولاً روزهای آخر سال به تق و لق بودن و تعطیلی معروفند. از این رو کسی کارهای مهمش را به این زمان موکول نمی‌کند اما سایپا برخلاف رویه موجود مراسم تحویل اولین سری سدان شاهین که فعلاً عنوان بهترین محصول سایپا را یدک می‌کشد، در ۲۶ اسفند برگزار کرد.

همزمان با تحویل نمادین ۱۰ دستگاه از این خودرو به مشتریان حاضر در مراسم، تحویل شاهین در نمایندگی‌های سایپا در سرتاسر کشور آغاز شد. انتظار می‌رفت که شاهین با توجه به تولید محدود (۸۵ دستگاه در آذر و دی و ۲۰۰ دستگاه در بهمن و اسفند) با عملکرد معمولی در بازار شروع کند تا در بهار به نقطه مطلوب برسد اما این محصول فراتر از حد انتظار ظاهر شد.

در تماس با فروشندگان شاهین G که اطلاعات تماس‌شان را در فضای مجازی گذاشته‌اند، متوجه تفاوت فاحش میان قیمت کارخانه این محصول و قیمت بازار خواهید شد. در حالی که قیمت درب کارخانه شاهین ۲۶۸ میلیون تومان بود (این خودرو با ۸۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت در دی‌ماه ۹۹ ثبت‌نام می‌شد)، قیمت‌ها در بازار بین ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و حتی در روزهای اول فروردین به ۸۵۰ میلیون تومان هم رسیده بود!

اما شاهین در بازار به چه شهرت دارد؟ جدا از جدید بودن محصول برای بازار که جذابیت آن را بالا برده، اولین مواجهه‌ خریداران شاهین حکایت از رضایت آنها از ایمنی بالای خودرو دارد. در بیشتر آگهی‌های شاهین اشاره شده است که این خودرو ایمن‌ترین خودروی ایرانی است که تا به حال تولید شده، استانداردهای اروپا را اخذ کرده و سازنده به قدری از آن اطمینان دارد که سه سال گارانتی‌اش کرده است.

برخی از کاربران هم از کیفیت بالای سواری شاهین سخن گفته و آن را با هیوندای النترا و کیا سراتو مقایسه کرده‌اند. به جز این مورد، کیفیت بالای قطعات کابین و تنوع آپشن‌ها نیز برای خریداران جذاب بوده است. لازم به ذکر است که تا به حال شاهین‌های مشکی‌رنگ در بازار مورد اقبال بیشتری واقع شده‌اند و گران‌تر به فروش می‌رسند.

موفقیت شاهین در حالی اتفاق افتاده که رقیب آن یعنی تارای ایران‌خودرو مجموعه‌ای از ناکامی‌ها را تجربه کرده است. پس از انتشار خبر تولید آن تارا به کپی ایرانی پژو ۳۰۱ مشهور شد. در ادامه مراسم رونمایی برگزار شد که در آن روشن ‌نشدن چراغ عقب یکی از خودروها تارا را به صدر اخبار آورد.

در حالی که ایران‌خودرو تحویل تارا را مدام به تعویق می‌اندازد و حتی از ارائه آن به اصحاب رسانه برای تست امتناع ورزیده است، کیفیت پایین عایق‌بندی خودرو در تصاویری که در اینستاگرام وایرال شده خبرساز شد. طبق آخرین تصاویر غیررسمی تارا پلاک ملی هم دریافت کرده و با آن در خیابان‌ها رویت شده، هر چند هنوز خبری از تحویل رسمی آن نیست. اگر آبی‌پوشان جاده مخصوص کماکان با این دست‌فرمان رانندگی کنند، بعید است بتوانند از شاهین سبقت بگیرند.

کدخبر: ۳۸۱۶۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر