کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۵۹۲
تاریخ خبر:

شاهکار دنیا و پریسا در کیش

شاهکار دنیا و پریسا در کیش

روزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| مسابقه بزرگ ماراتن کیش که جمعه هفته پیش برگزار شد، دو قهرمان زن در دو رشته مختلف داشت: نفر اول دنیا سمیعی بود که در بخش 42 کیلومتر شرکت کرد و سه ساعت و 21 دقیقه یک‌نفس دوید تا به عنوان نفر اول از خط پایان این ماراتن بین‌المللی عبور کند. دو دونده بعدی با حدود یک ساعت اختلاف نسبت به سمیعی از خط پایان گذشتند.

قهرمان بعدی این مسابقه هم پریسا عرب بود؛ یکی از دوندگان حرفه‌ای ایران که در بخش 15کیلومتر شرکت کرد و در عرض 56 دقیقه این مسیر را دوید و به خط پایان رسید. نفر دوم و سوم این بخش هم هشت دقیقه بعد از او از خط پایان عبور کردند. سمیعی و عرب هردو دونده حرفه‌ای محسوب می‌شوند؛ پریسا عرب دونده اراکی رشته استقامت و نیمه استقامت ایران است .

از سال ۱۳۹۰ رکورددار پنج هزار و ۱۰هزار متر ایران و قهرمان دو صحرانوردی ایران است و تیرامسال مقام نایب‌قهرمانی 10 کیلومتر دوبی را کسب کرده است. او فوق‌لیسانس تربیت بدنی دارد و تا امروز سه بار قهرمان دوی نیمه ماراتن زنان ایران شده است. یکی از آخرین شاهکارهای او، شکستن رکورد ملی دوی 10 هزار متر بود که مرداد امسال به دست آورد.

دنیا سمیعی هم دونده‌ای گیلانی و عضو تیم ملی دوومیدانی استقامت ایران است و او هم بارها در مسابقات نیمه ماراتن داخلی شرکت کرده و قهرمان شده است. سمیعی در مسابقه نیمه‌ماراتن در شب کویرلوت مقام اول را به دست آورده بود.او به غیر از ماراتن، بارها در مسابقات اسکای رانینگ هم شرکت کرده و تیر امسال سکوی اول مسابقات این رشته در مازندران را به دست آورد.

اسکای رانینگ مانند دوی کوهستانی در محیط کوهستانی و مسیرهای آسفالتی که حداکثر ۱۵درصد کل مسیر را تشکیل می‌دهد، انجام می‌شود. مسیرها در این رشته معمولا تکنیکی‌تر و سخت‌تر هستند و ممکن است شامل بخش‌هایی شود که برای عبور از آن‌ها به زنجیر یا طناب احتیاج داشته باشید.

ماراتن کیش 26 آبان با حضور 1500 دونده از سراسر کشور و یک نماینده از کشور کنیا در ماده‌‌های 800 متر کودکان، 5 کیلومتر تفریحی، 15 کیلومتر همگانی و 42 کیلومتر استقامتی برگزار شد.این مسابقه تا امروز سه بار برگزار شده است، اما امسال برای اولین‌بار مسیر و مشخصات فنی یک مسابقه ماراتن توسط فدراسیون جهانی دوومیدانی با درجه A تأیید و در لیست تقویم عمومی این فدراسیون قرار گرفت.

کدخبر: ۵۴۸۵۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر