کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۶۴۹
تاریخ خبر:

شاهکار آریایی در آسیا؛ ایرانی‌ها نمی‌بازند

روزنامه هفت صبح | از چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، تا پایان روز دوم مسابقات، دو نماینده یعنی استقلال و پرسپولیس قاطعانه صدرنشین گروه خود هستند و فولاد هم فقط با گل زده کمتر صدرنشین گروه خود نیست. تراکتور هم با وجود دو تساوی، از موقعیت و شانس خوبی برای صعود از گروهش برخوردار است. نمایندگان ایران در هشت بازی خود تا پایان روز دوم، پنج برد و سه تساوی کسب کرده‌اند. بازی بامداد دوشنبه استقلال مقابل الشرطه و همچنین بازی‌های امروز سه نماینده دیگر کشورمان را بررسی می‌کنیم.

*** استقلال و زندگی در گروه مرگ
استقلال در شبی که الشرطه در دقیقه ۱۱ ده نفره شد، توانست این تیم را با سه گل شکست بدهد و قبل از رویارویی حساس با الدحیل قطر، با دو امتیاز بیشتر از این تیم، در صدر گروه قرار بگیرد. حالا آبی‌ها با ۸ گل زده در دو بازی، گلزن‌ترین تیم لیگ قهرمانان آسیا هستند و خط حمله این تیم رعب و وحشت عجیبی را در دل سایر تیم‌ها ایجاد کرده است. درباره بازی این تیم نکات جالبی وجود دارد که آنها را مرور می‌کنیم.

*** فرشید اسماعیلی: متخصص آسیا
فرشید اسماعیلی با ثبت دو گل و دو پاس گل بهترین بازیکن ایرانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بوده و می‌تواند این آمار خود را در بازی‌های آینده بهتر کند. اسماعیلی این روزها در اوج دوران آمادگی خود به سر می‌برد و فرهاد مجیدی برای تداوم موفقیت در آسیا روی درخشش او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

او در مقابل الشرطه باعث اخراج بازیکن این تیم و اخطار گرفتن یک بازیکن دیگر تیم عراقی هم شد و فعلا موثرترین بازیکن استقلال در این دو بازی بوده. اسماعیلی چند سال پیش هم به عنوان بهترین پاسور لیگ قهرمانان آسیا نام خود را مطرح کرد و حالا دوباره می‌تواند این مسئله را در آسیا تکرار کند. نکته عجیب درباره اسماعیلی اینکه او معمولا در آسیا خوش می‌درخشد اما در لیگ برتر نمی‌تواند نمایش‌های آسیایی خود را تکرار کند.

*** حل معمای زوج ریگی به دست رضاوند
آرش رضاوند در بازی با پیکان و الاهلی روی نیمکت نشست تا در بازی اول داریوش شجاعیان و در بازی دوم سعید مهری برای استقلال به میدان بروند. با این حال رضاوند در بازی با الشرطه در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت و نمایش درخشانی در ترکیب آبی‌ها داشت، او در این بازی به فرشید اسماعیلی پاس گل داد و بارها با پاس‌های خود بازیکنان تیمش را در مرکز، سمت چپ و راست زمین صاحب توپ کرد. با نمایشی که رضاوند در بازی برابر الشرطه داشت، تکلیف زوج مسعود ریگی در ترکیب استقلال روشن شد و بعید است دیگر مجیدی در این پست دست به تغییر بزند.

*** استقلالِ مجیدی‌ ۵ برد و یک مساوی
از زمان حضور مجیدی هم تغییرات مثبتی در استقلال ایجاد شده و البته تیم از نظر نتیجه‌گیری عملکرد بی‌نظیری داشته است. مجیدی از هفته هفدهم و در مصاف با فولاد خوزستان به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست. مسابقه‌ای که با برتری یک بر صفر آبی‌ها به پایان رسید. بعد از آن استقلال در جام حذفی پیکان را ۲ بر یک و در لیگ برتر ماشین‌سازی را ۲ بر صفر شکست داد.

بازی بعدی استقلال با هدایت مجیدی دوباره با پیکان این بار در لیگ برتر بود که این مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت. سپس آبی‌ها وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شدند و در دو مسابقه حساس و سخت خود مقابل الاهلی عربستان و الشرطه عراق هشت گل زدند و دو برد دلچسب دیگر را به دست آوردند. به عبارت بهتر مجیدی از زمان بازگشت به استقلال در شش بازی هدایت این تیم را برعهده داشته که پنج پیروزی و یک تساوی حاصل کار او بوده است.

*** پرسپولیس-گوا؛ کار را تمام کن
پرسپولیس در بازی امشب با گوا به دنبال سومین برد متوالی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست. نایب‌قهرمان دوره قبلی این تورنمنت، نمایش خوبی در دو بازی قبلی داشته و حالا به دنبال پیروزی مقابل تیمی است که قبل از شروع مسابقات، به نظر می‌رسید آسان‌ترین حریف پرسپولیس در مرحله گروهی باشد.

اما یحیی گل‌محمدی بهتر از هر کسی می‌داند که نباید گوا را دست‌کم گرفت و در کنفرانس خبری قبل از بازی هم به این نکته اشاره کرده که بازی سختی انتظار آنها را می‌کشد به خصوص آنکه حساسیت‎‌های به وجود آمده طی یکی، دو هفته اخیر روی این بازی هم تاثیر گذاشته و هندی‌ها امیدوارند گوا هر‌طور شده از بازی با حریف ایرانی‌اش امتیاز بگیرد. گوا، تیمی که از دید سرمربی پرسپولیس سورپرایز احتمالی این فصل لیگ قهرمانان خواهد بود، در ۱۷ بازی قبلی‌اش شکست نخورده است.

این تیم که قهرمان فصل ۲۰۱۹ لیگ هند محسوب می‌شود، در فصل ۲۱/۲۰۲۰ به مقام چهارم رسید. نکته قابل توجه اینکه ایگور مهاجم اسپانیایی این تیم که با ۱۴ گل زده یکی از دو گلزن برتر لیگ هند محسوب می‌شود، در لیگ قهرمانان تیمش را همراهی نکرده است. این تیم در ترکیبش سه بازیکن اسپانیایی و یک بازیکن استرالیایی دارد. این تیم در دو بازی قبلی خود نمایندگان قطر و امارات را متوقف کرده و نشان داده که حداقل در فاز دفاعی تیم منسجمی است.

*** تراکتور-نیروی هوایی عراق: طلسم را بشکن
آیا طلسم نبردن تراکتور در آسیا، در بازی با نیروی هوایی عراق شکسته خواهد شد؟ رسول خطیبی و طرفداران تراکتور که امیدوارند پاسخ این سوال مثبت باشد. آخرین برد تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا مربوط به مرحله یک‌هشتم نهایی فصل ۲۰۱۶ است و تیم تبریزی در هشت بازی آخرش در آسیا موفق به کسب برد نشده و باید دید این طلسم در بازی امروز شکسته خواهد شد یا نه. نیروی هوایی در پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر عراق با ۵۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

این تیم با ۴۴ گل زده در ۲۶ بازی صاحب بهترین خط حمله لیگ عراق است. سرشناس‌ترین بازیکن این تیم برای فوتبالدوستان ایرانی همام طارق است که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد. اگر بخواهیم به خطرناک‌ترین بازیکن نیروی هوایی اشاره کنیم باید سراغ ایمن حسین آقای گل فعلی لیگ عراق برویم که البته به دلیل مصدومیت، بازی امروز با تراکتور را از دست داده است. نیروی هوایی با یک مساوی و یک باخت، قعرنشین این گروه است.

*** فولاد-النصر؛ فینال را ببر
فولاد که نمایشی تحسین‌برانگیز در سه بازی قبلی‌اش داشته، باید مقابل خطرناک‌ترین تیم عربستان قرار بگیرد. تیمی که در رقابت‌های مختلف در این فصل موفق شده ۵۶ گل بزند و با زدن سه گل به تیم ژاوی، برای فولاد خط و نشان اساسی کشید. محمد علوی سرپرست فولاد از بازی با النصر به عنوان فینال زودرس نام برده و طرفداران فولاد امیدوارند که نمایش خوب تیم‌شان، در بازی با النصر هم ادامه پیدا کند.

البته النصر در بازی اول خود مقابل نماینده اردن متوقف شده بود و به نظر می‌رسید همچنان در بحران پس از شکست مقابل پرسپولیس در فصل گذشته مانده باشد اما پیروزی ۳بریک مقابل السد، روحیه را به این تیم برگردانده است. دو تیم با چهار امتیاز در رده‌های اول و دوم گروه قرار دارند و برنده این بازی شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد خواهد داشت.

کدخبر: ۳۸۴۶۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر