کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۳۶۹
تاریخ خبر:

شانس در خانه سردار آزمون و مهدی طارمی را می‌زند؟

ستاره‌های ایرانی تیم‌های زنیت سنت‌پترزبورگ و ریوآوه فاصله چندانی تا رسیدن به عنوان آفجقای گلی در لیگ‌های روسیه و پرتغال ندارند.

دیشب در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر روسیه، تیم زنیت سنت‌پترزبورگ درحالی به میدان رفت که برخلاف پنج مسابقه اخیر سردار آزمون در ترکیب اصلی جایی نداشت و جزو نفرات ذخیره بود.

دروازه یاران آزمون در دقیقه پنج باز شد، اما زنیت در دقیقه ۳۳ روی همکاری دیدنی و یک- دو مالکوم و آرتم زیوبا، با شوت پای چپ استثنایی ستاره برزیلی‌اش که از پشت محوطه جریمه زده شد به کنج دروازه رفت، به گل تساوی دست پیدا کند تا امیدوار به کسب برتری در ادامه مسابقه باشد.

با شروع نیمه دوم سردار آزمون جانشین سباستین دریوسی شد تا ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ این فرصت را به دست بیاورد تا روند گلزنی‌های دو بازی اخیرش را ادامه داده و فاصله‌اش در جدول گلزنان با آرتم زیوبا، هم‌تیمی بلند قامت خود که دو گل از او بیشتر زده را کمتر کند. آزمون پس از یک گل به تامبوف و دو گل مقابل کراسنودار، دیشب هم خوش درخشید و در دقیقه ۷۶ ارسال آرتم زیوبا از جناح چپ زمین را از مقابل محوطه شش قدم تبدیل به گل کرد تا زنیت را در این مسابقه خانگی از سوچی پیش بیندازد. سردار آزمون با ادامه روند گلزنی دو دیدار اخیرش و باز کردن دروزاه سوچی در بازی امشب، تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۴ رساند تا در فاصله سه هفته به پایان فصل، تنها دو گل برای تصاحب جایگاه زیوبا فاصله داشته باشد. اتفاقی که سردار با تلاش زیاد می‌تواند در این سه هفته به آن دست پیدا کند و علاوه بر جام قهرمانی، کفش طلا را هم در یک فصل بگیرد.

در لیگ پرتغال هم ستاره ایرانی تیم ریوآوه تا پایان هفته سی ام با ۱۳ گل زده بین چهار گلزن برتر مسابقات قرار داشته و این شانس را دارد که به عنوان آقای گلی رقابت ها دست پیدا کند.

اگر مهدی طارمی مثل همیشه کارهای شگفت انگیزی انجام بدهد آن وقت می تواند انتظار داشت که او در چهار هفته مانده به پایان رقابت های لیگ پرتغال بتواند با زدن گل های بیشتر خودش را رد جدول گلزنان لیگ این کشور بالاتر بکشد. در حال حاضر او با ۱۳ گل زده در رده چهارم جدول آقای گل ها قرار دارد. او چهار بازی برای افزایش گل هایش فرصت دارد . او در اولین بازی ریوآوه از چهار بازی باقیمانده ، با پورتیموننزه و سپس در هفته سی و دوم باید به مصاف ماریتیمو برود که در هفته های اخیر با درخشش دروازه بان ایرانی اش امیرعابدزاده توانسته نتایج خوبی بگیرد. بی تردید جدال طارمی و عابدزاده برای گلزنی و بسته نگه داشتن دروازه می تواند جذاب ترین تصاویر این بازی را رقم بزند. دو بازی آخر ریو آوه نیز مقابل سانتاکلارا و بواسیتا است که این دو نیز مانند ماریتیمو و پورنیموننزه در رده های پایین تر از ریوآوه در جدول رده بندی قرار دارند و شاید این موضوع بتواند شانس طارمی را برای رسیدن به سه رقیبش در جدول گلزنان لیگ پرتغال بالاتر ببرد.

نفر اول در جدول آقای گل ها کارلوس وینیسیوس مهاجم برزیلی تیم بنفیکا است که تا الان ۱۷ گل به ثمر رسانده است. نفر دوم پیزی هافبک پرتغالی بنفیکا است که تا به حال ۱۶گل زده است. سومین نفر لیست پائولینیو مهاجم پرتغالی تیم براگا است که تا این هفته ۱۴گل زده و یک گل بیشتر از طارمی به ثمر رسانده است و شاید قابل دسترس ترین رقیب مهاجم ایرانی در جدول گلزنان باشد.

کدخبر: ۳۳۸۳۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر