کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۰۰۲
تاریخ خبر:

سپاهان - پرسپولیس؛ حساس‌تر از همیشه

سپاهان - پرسپولیس؛ حساس‌تر از همیشه

روزنامه هفت صبح| ‌حتی اگر خبری از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم نبود، تقابل امروز سپاهان و پرسپولیس، به اندازه کافی ذهن کادرفنی، بازیکنان و هواداران دو تیم را درگیر می‌کرد اما حالا علاوه بر نتیجه‌گیری در این بازی، دو تیم باید دغدغه‌های دیگری مثل مصدوم نشدن را هم داشته باشند چرا‌که تا از سرگیری دوباره لیگ قهرمانان آسیا زمان زیادی باقی نمانده است.

تا 3 هفته پیش، به نظر می‌رسید وقتی زمان این بازی برسد، پرسپولیس شرایط فوق‌العاده‌ای داشته باشد و سپاهان، زیر بار کسر امتیاز در لیگ‌برتر و بازنده شدن مقابل الاتحاد کمر راست نکرده باشد اما به شکلی غیرمنتظره و اعجاب‌آور، امروز شرایط کاملا به سود سپاهان است و وضعیت پرسپولیس، هواداران این تیم را نگران کرده است.

فهرست طویل نگرانی‌های پرسپولیس
3 تساوی متوالی در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا، کار این تیم را در جدول هر دو تورنمنت سخت کرده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در مقابل ملوان و صنعت‌نفت آبادان 4 امتیاز از دست داده‌اند و با تساوی مقابل استقلال تاجیکستان، سرنوشت‌شان برای صعود در لیگ قهرمانان آسیا با اما و اگرهایی همراه شده است.

تعدادی از بازیکنان این تیم هم قبل از بازی با تیم تاجیکستانی سرما خورده بودند و گفته می‌شود هنوز هم درگیر این وضعیت هستند و در شرایط ایده‌آلی قرار ندارند. وحید امیری هم که تازه از مصدومیت رها شده بود، در بازی با استقلال تاجیکستان دچار مصدومیتی شدیدتر شد و تا چند هفته دیگر غایب خواهد بود.

مشکل بزرگ‌تر پرسپولیس اما در خط حمله است. بعد از هت‌تریک شهاب زاهدی مقابل پیکان، به نظر می‌رسید یحیی گمشده خود در خط حمله را پیدا کرده اما به شکلی عجیب زاهدی بعد از این بازی به نیمکت منتقل شد و نبیل باهویی فیکس شد که تا امروز نمایش‌هایی ناامیدکننده داشته است. در روزهای اخیر آمار ثبت شده از لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌داد که پرسپولیس در میان 40 تیم حاضر در این رقابت‌ها، کمترین امید گل ثبت شده را داشته و همین باعث شده تا انتقادها از یحیی گل‌محمدی افزایش پیدا کند.

اوج‌گیری سپاهان در بهترین زمان ممکن
تا قبل از بازی برگشت مقابل آلمالیق ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا، شرایط سپاهان به شدت بحرانی به نظر می‌رسید. چند ساعت پس از این کنفدراسیون فوتبال آسیا این تیم را مقابل الاتحاد عربستان بازنده اعلام کرد، شاگردان مورایس در اصفهان مقابل ملوان شکست خوردند تا در کمتر از یک روز دو باخت در کارنامه آنها ثبت شود و به معنای واقعی کلمه وارد بحران شوند.

وضعیت خط دفاعی این تیم هم تعریفی نداشت و حتی پیش‌بینی می‌شد کارش مقابل آلمالیق ازبکستان در بازی برگشت گره بخورد اما سپاهانی‌ها در یک 90 دقیقه طوفانی و باورنکردنی 9 گل به حریف زدند و همه بحران‌ها را پشت سر گذاشتند و در ایده‌آل‌ترین شرایط به مصاف مقابل پرسپولیس رسیدند.

دغدغه شیرین مورایس
در بازی مقابل آلمالیق، هم رضا اسدی گل زد، هم شهریار مغانلو و هم عیسی آل‌کثیر. کاملا مشخص است که هر 3 نفر در اوج آمادگی قرار دارند اما مورایس خوب می‌داند که نمی‌تواند در یک بازی هر 3 نفر را در ترکیب اصلی قرار بدهد. جالب اینکه هر 3 بازیکن سابقه بازی در پرسپولیس را دارند و برای بازی مقابل این تیم انگیزه‌های فردی بالایی هم دارند اما مورایس در نهایت می‌تواند دو نفر از این فهرست را در ترکیب اولیه تیم خود قرار دهد.

آمار موفق پرسپولیس در سفر به اصفهان
پرسپولیس در سال‌های اخیر عملکرد موفقی در اصفهان داشته و نتایج بسیار خوبی مقابل سپاهان کسب کرده است. سرخ‌پوشان پایتخت آخرین ‌بار در بازی رفت لیگ پانزدهم با نتیجه 4 بر 2 در اصفهان مقابل سپاهان شکست خوردند که این مسابقه هم در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و از آن روز بیش از 8 سال است که اصفهان را بدون امتیاز ترک نکرده‌اند.

سپاهان در سال‌های اخیر 3 بار موفق به شکست پرسپولیس شده که 2 بازی در ورزشگاه آزادی بوده و یکی هم در لیگ بیست‌ویکم با رای کمیته انضباطی در سیرجان برگزار شد. این درحالی است که پرسپولیسی‌ها پس از آن باخت 4 بر 2 موفق به کسب 7 پیروزی مقابل رقیب‌شان شده‌اند که 4 مورد در اصفهان رفم خورده است. البته یکی از این بردها با رای کمیته انضباطی و به دلیل عدم حضور سپاهان در زمین به‌دست آمد.

کدخبر: ۵۴۷۰۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر