کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۸۳۰
تاریخ خبر:

نقش سوء‌تفاهم‌؛ از فیلم قهرمان تا ماجرای طارمی و واکسیناسیون

روزنامه هفت صبح | یک: ‌درام فیلم قهرمان بر مبنای سوءتفاهم‌های کلامی و رفتاری ما ایرانی‌ها شکل می‌گیرد و خیلی‌ها انتقاد کردند قرار دادن شاکله اتفاقات فیلم بر چنین عنصری اشتباه است و مگر می‌شود و از این چیزها. خب شاهد از غیب رسید. در ماجرای پرطول و تفصیل طارمی و باقری‌، ‌طارمی علت جواب ندادن به تلفن باقری را خیلی ساده بیان کرده‌: ‌شمارشو نداشتم و نشناختم ایشان را. به همین سادگی. و حاصل به یک سونامی بدبینی و شکاکیت بی‌پایان بدل شده است‌.

دو: خود را برای دیدن موج فیلم‌های پاییزه سینمای جهان آماده می‌کنیم. فیلم تلماسه اولین فیلم مهم این مجموعه بود و از قرار فیلم اسپنسر با بازی کریستین استوارت که در مورد زندگی دایاناست و خانم استوارت را از مدعیان اسکار بهترین بازیگر زن کرده است‌،‌ اکران شده و باید منتظر نمایش آن در پلتفرم‌های خانگی هم باشیم.

آخرین فیلم وس اندرسون یعنی فرنچ دیسپچ و همین‌طور فیلم ترسناک ادگار رایت دیشب در سوهو، همه و همه اکران شده‌اند. به اینها اترنالز (جاودانگان‌) ‌فیلم جدید مجموعه مارول و زمانی برای مردن نیست آخرین فیلم جیمزباند را هم اضافه کنید که البته برای من چندان جالب نیستند و مشتاقشان نیستم. ونوم ۲ هم آمده است‌. و بالاخره اینکه ریدلی اسکات استاد ۸۴‌ساله سینما دو تا فیلم برای نمایش آماده کرده است؛ آخرین دوئل و خانه گوچی‌. خلاصه اوضاع نابسامان تماشای فیلم خارجی کمی بهبود پیدا خواهد کرد.

سه: حیرت‌انگیز بود وقتی دیدم در اکران مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمای ایران چند تالار تئاتر هم کار خود را شروع کرده‌اند. می‌توانید بگویید چقدر بی‌توجه و سهل‌انگار هستم که خطر کرونا را جدی نمی‌گیرم و از این بازگشایی‌ها خوشحالم. شاید حق با ما باشد اما شخصا فکر می‌کنم راه افتادن چرخه اقتصاد کشور در همه عرصه‌ها به‌خصوص اقتصاد هنر و فرهنگ، اتفاق بسیار بزرگی است‌.

چهار: این رابطه کرونا و واکسیناسیون کمی گیج‌کننده شده. هفتاددرصد مردم انگلیس دو دُز واکسن فایزر و مدرنا و یا آسترازنکا را دریافت کرده‌اند اما هنوز روزی بالای ۳۰‌هزار نفر مبتلا به این بیماری می‌شوند و بالای ۱۵۰ نفر روزانه از این بیماری می‌میرند. در آلمان هم تقریبا درصد آمار مشابه است. ۶۸‌درصد مردم کشور دو دُز واکسینه شده‌اند با این حال روزی ۲۴‌هزار تا مبتلا دارند و روزی متوسط ۱۳۰ تا کشته. در ترکیه هم شرایط مشابه است‌. ۶۰‌درصد مردم دو دُز کامل واکسینه شده‌اند و روزی ۲۶ هزار تا مبتلا دارند و روزی دویست تا کشته. چه بگوییم؟

کدخبر: ۴۲۴۸۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر