کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۵۷۴۵
تاریخ خبر:

سه بازیکنی که ماندند و ستاره تیم‌شان شدند

سه بازیکنی که ماندند و ستاره تیم‌شان شدند

روزنامه هفت صبح| بهترین بازیکنان هفته‌های اخیر استقلال، پرسپولیس و سپاهان بازیکنانی هستند که قبل از شروع فصل زمزمه‌های جدایی آنها به گوش می‌رسید. یکی از آنها رسما از تیمش جدا شد اما بازگشت. دو نفر از این 3 بازیکن نیمکت‌نشین محض بودند اما حالا ستاره هستند، نفر سوم هم بهتر از خیلی از ستاره‌های پرشمار تیمش ظاهر شده است.

آرمان رمضانی
دو گل و یک پاس گل در 8 بازی. این آمار برای یک مهاجم اصلا آمار فوق‌العاده‌ای نیست و اتفاقا برای خیلی از مهاجمان یک آمار ضعیف محسوب می‌شود که به واسطه‌اش می‌شود از آنها انتقاد کرد اما برای مهاجمی مثل آرمان رمضانی، این یک آمار غیرمنتظره است.

شاید حتی خود او هم پیش‌بینی نمی‌کرد که در حضور بازیکنانی مثل امیرارسلان مطهری و پیمان بابایی، تبدیل به گزینه اول خط حمله استقلال شود و بتواند خودش را به کادر فنی تیم تحمیل کند اما حالا ‌ رمضانی در 5 بازی آخر استقلال مهاجم اصلی تیم است و در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و ارسلان مطهری از روی نیمکت بازی‌هایش را تماشا می‌کند.

برای اینکه بیشتر به عجیب بودن عملکرد رمضانی پی ببرید، کافی است به یاد بیاورید که او فصل گذشته در 15 بازی لیگ‌برتری حتی یک گل هم نزد و فقط یک بار در جام حذفی موفق به گلزنی برای استقلال شد! او در فصل نقل و انتقالات در فهرست مازاد هم قرار گرفت و یک بار رسما قراردادش فسخ شد و از استقلال رفت .

اما چند روز بعد به دلیل اینکه باشگاه در جذب مهاجمی دیگر ناکام ماند، رمضانی برگشت و قرارداد جدیدی امضا کرد! او بازگشت و حالا با زدن دو گل و دادن یک پاس گل، تبدیل به دومین بازیکن موثر فصل برای استقلال شده ‌ و با توجه به سبک بازی استقلال تحت هدایت نکونام، احتمالا حالاحالاها در ترکیب اصلی تیم قرار خواهد داشت. واقعا چه کسی فکرش را می‌کرد؟

گئورگی گولسیانی
اتفاقاتی که در فصل اخیر برای مدافع گرجستانی پرسپولیس افتاده، دراماتیک و عجیب بوده است. در روزهای ابتدایی فصل نقل و انتقالات شایعه جدایی او از پرسپولیس به گوش می‌رسید‌ اما بالاخره قراردادش تمدید شد. چند روز بعد هم محمدحسین کنعانی‌زادگان به پرسپولیس برگشت و از اتفاقاتی که در تمرینات تیم می‌افتاد، مشخص بود که او فعلا در ترکیب اصلی جایی نخواهد داشت.

همین اتفاق هم رخ داد و در بازی‌های ابتدایی نیمکت‌نشین بود اما در بازی هفته سوم مقابل ذوب‌آهن از دقیقه 82 به زمین رفت و دو دقیقه بعد گل تساوی تیمش را زد و پرسپولیس را از باخت نجات داد، گل او البته آفساید بود اما تیم داوری این گل را پذیرفت. مصدومیت شدید مرتضی پورعلی‌گنجی در فیفادی باعث شد تا سرنوشت گولسیانی کاملا تغییر کند و او به ترکیب اصلی تیم برگردد.

اما چند روز بعد با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، از پرسپولیس به دلیل بندهایی خاص در قراردادی که با گولسیانی امضا کرده، یک امتیاز کسر شد. گولسیانی اما از نظر فنی عالی کار می‌کرد و جور مدافع ضعیفی مثل فرشاد فرجی را هم می‌کشید. در نهایت این مدافع گرجستانی در بازی مقابل صنعت‌نفت هم یکی از دو گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

اما این گل در آخرین لحظات بازی با گل تساوی صنعت‌نفت جبران شد. حالا پس از گذشت 8 بازی از لیگ برای پرسپولیس، بازیکنی که به نظر می‌رسید تا پایان فصل نیمکت‌نشین خواهد بود، تبدیل به مدافع فیکسی شده که همچنان می‌درخشد و مثل فصل گذشته گلزنی هم می‌کند.

رامین رضائیان
درست است که رضا اسدی همچنان در خط حمله سپاهان می‌درخشد و با 6 گل زده در 7 بازی، صدرنشین جدول گلزنان است اما در حضور بازیکنانی مثل عیسی آل‌کثیر، رضا شکاری و … این رامین رضائیان است که دومین بازیکن موثر این فصل سپاهان است.

در پایان فصل گذشته به نظر می‌رسید که او از سپاهان جدا خواهد شد و یک پست اینستاگرامی از او هم باعث تقویت این شائبه شد اما در نهایت در سپاهان ماندنی شد و حالا مثل فصل گذشته در ترکیب این تیم می‌درخشد و گل می‌زند و پاس گل می‌دهد. رضائیان در این فصل، موفق شده در 7 بازی لیگ برتری دو گل بزند و یک پاس گل بدهد.

رضائیان البته فقط در لیگ‌برتر موثر نبوده و در لیگ قهرمانان آسیا هم عالی ظاهر شده است. او در بازی مقابل آلمالیق ازبکستان، یک بار از روی نقطه کرنر با ارسالی دقیق دروازه‌بان حریف را وادار به اشتباه کرد که منجر به گل شد و یک بار هم با یک ضربه ایستگاهی تماشایی دروازه این تیم را باز کرد.

او در تیم ملی هم آماده نشان داده و در فیفادی آخر، بهترین بازیکن تیم ملی هم بود. درخشش او البته خیلی هم غیرمنتظره نبود چرا‌که او معمولا همیشه همین‌قدر آماده ظاهر می‌شود اما اینکه بعد از رضا اسدی دومین بازیکن موثر تیم پرستاره سپاهان باشد، خیلی هم قابل پیش‌بینی نبود. با تزلزلی که در نمایش‌های ستاره‌های سپاهان دیده می‌شود، به نظر می‌رسد او تا پایان فصل دومین یا حتی اولین بازیکن موثر سپاهان خواهد بود.

کدخبر: ۵۴۵۷۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر