کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۳۷۱
تاریخ خبر:

سقوط تاریخی بیت‌کوین چگونه رقم خورد؟

روزنامه هفت صبح | ارزش بیت‌کوین به دنبال اعلام پیشنهاد دو برابر کردن مالیات بر افزایش سرمایه برای ثروتمندان از طرف بایدن، برای هفتمین بار طی ۸ روز گذشته کاهش یافت. بر اساس گزارشی که شبکه سی‌‌ان‌بی‌سی روز جمعه، سوم اردیبهشت‌ماه منتشر کرده، در موج جدید کاهش‌ قیمت‌ رمز ارزها، بیت‌کوین ۱۰درصد و اتریوم ۱۱درصد کاهش یافته‌اند.

قیمت بیت‌کوین که در یک هفته اخیر تا سقف ۶۴ هزار دلار رسیده بود، پس از سقوط به ۴۸ هزار دلار و نرخ هر اتریوم نیز به ۲۱۳۸ دلار رسیده است. با سقوط نرخ بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در روز جمعه، ارزش بازار رمز ارزها بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار کاهش یافت. بیشتر بازار رمز ارزها در اختیار دو رمز ارز بیت‌کوین و اتریوم است و با سقوط آن‌ها، به‌طور معمول، نرخ دیگر ارزهای دیجیتال نیز ریزش می‌کند.

بر اساس این گزارش، قیمت ارز دیجیتال ریپل که پنجمین رمز ارز بزرگ دنیا است نیز ۲۲ درصد سقوط کرده است.نگرانی‌های مالیاتی شاید یکی از دلایل این کاهش باشد. سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در آمریکا که از افزایش ۷۰درصدی ارزش این ارز مجازی در سال جاری میلادی سود برده‌اند، حالا اگر سرمایه ارز مجازی خود را پس از بیش از یک سال مالکیت بفروشند، با مالیات بر افزایش سرمایه خود مواجه هستند.

روز پنجشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه، پس از آن‌که رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد نرخ مالیاتی ثروتمندان این کشور، به‌ویژه مالیات بر سود سرمایه‌گذاری در بازار بورس در آمریکا افزایش خواهد یافت، شاخص‌های سهام ایالات متحده هم افت کرد. قرار است نرخ مالیات شهروندان آمریکا که بیش از یک میلیون دلار درآمد دارند، با ۲.۶درصد، از ۳۷درصد به ۳۹.۶درصد برسد. در این زمینه به‌طور مفصل‌تر در سایت‌نگار جهان نوشتیم. آن‌جا را هم بخوانید.

بیت‌کوین بهترین عملکرد را در میان سرمایه‌های دیگر در سال‌های اخیر داشته است و هرکس در سال گذشته بیت‌کوین خریداری کرده حالا ۵۷۵ درصد سود کرده است. این رقم برای سرمایه‌گذارانی که در آوریل ۲۰۱۹ خرید کرده‌اند، ۸۰۰درصد است. با این حال بانک بزرگ و معتبر جی پی مورگان به دنبال کاهش قیمت بیت‌کوین از اوج ۶۴۸۷۰ دلار در چهاردهم آوریل هشدار داده بود که احتمال سقوط بیشتر ارزش این ارز مجازی وجود دارد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۵۳۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر