کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۱۷۱
تاریخ خبر:

سرگیجه لیگ برتر و طلسم محافظان تور و دروازه

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | مهم‌ترین اتفاقاتی که در چند روز اخیر در بازار نقل و انتقالات رخ داده، به دروازه‌بان‌ها مربوط می‌شود و شایعاتی درباره برخی دروازه‌بان‌ها شنیده شده که حتی تصور بعضی از آنها هم باورکردنی نیست. امروز به مهم‌ترین این شایعات می‌پردازیم.

*** پسر پرسپولیس در استقلال؟
بعد از پایان فصل تلخ سیدحسین حسینی، جذب یک دروازه‌بان مطمئن تبدیل به مهم‌ترین مطالبه هواداران این تیم در فصل نقل و انتقالات شد‌ اما مشکل اینجا بود که گزینه‌های مطمئن زیادی در دسترس استقلال نیستند. آنها قبل از فینال جام حذفی به دنبال جذب حبیب فرعباسی به عنوان گلر ذخیره حسینی بودند اما نمایش ضعیف حسینی در فینال، باعث شد تا مدیران استقلال به فکر جذب یک رقیب جدی برای او بیفتند.

در کمال تعجب اولین گزینه‌ای که مدیران استقلال به او رسیدند، علیرضا حقیقی بود. دروازه‌بانی که به خودش لقب «پسر پرسپولیس» را داده و خودش را یکی از متعصب‌ترین و وفادارترین هواداران این تیم می‌داند! او در این سال‌ها حاشیه‌هایی هم داشته که یکی از عجیب‌ترین آنها درگیری فیزیکی با علی خطیر، معاون وقت باشگاه استقلال بود که منجر به شکسته شدن بینی خطیر و بازداشت چند ساعته حقیقی هم شد.

او سابقه کری‌خوانی‌های عجیبی برای استقلالی‌ها هم دارد و مشخص نیست با چنین پیشینه‌ای، مدیران استقلال چگونه به این تصمیم رسیده‌اند که با چنین بازیکنی که به قول خودش «پسر پرسپولیس» است، مذاکره کنند. در این باره سوال دیگری هم وجود دارد و آن این است که آیا لحاظ فنی تفاوت زیادی بین حسینی و حقیقی وجود دارد؟ یعنی حقیقی خیلی دروازه‌بان مطمئن‌تری از حسینی است؟

سوال دیگر از خود حقیقی این است که با آن همه مصاحبه درباره عشق به پرسپولیس و ادعای اینکه هرگز به استقلال نخواهد رفت، چگونه پیشنهاد مذاکره با استقلالی‌ها را پذیرفته و جواب هواداران پرسپولیس را چگونه خواهد داد؟ البته جو موجود در کانال‌ها و صفحات هواداری استقلال هم به شدت علیه حقیقی است و در نهایت بعید به نظر می‌رسد او به این تیم بپیوندد.

*** رادو ذخیره لک می‌ماند؟
بعد از پیچیدگی‌هایی که در ماجرای جدایی رشید مظاهری از تراکتور پیش آمد، پرسپولیس که برای جذب دروازه‌بان مطمئن دچار کمبود وقت بود، خیلی زود با حامد لک به توافق رسید و او را جذب کرد. لک البته دروازه‌بان مطمئنی است و قبلا هم بارها اعلام کرده که یک پرسپولیسی است و بازیکن مورد علاقه او هم علی کریمی است که اسطوره و ستاره محبوب پرسپولیسی‌هاست .

اما نکته‌ای که درباره لک وجود دارد این است که او به وقت تلف کردن و تمارض مشهور است و به همین دلیل حتی بارها از سوی هواداران پرسپولیس هم هو شده و شعار شنیده است اما واقعیت این است پرسپولیسی بودن او بخش زیادی از این مشکل را حل کرده است. با این حال الان معمای بزرگ در دروازه پرسپولیس، وضعیت بوژیدار رادوشوویچ است.

این دروازه‎بان کروات، سال‌ها در پرسپولیس ذخیره علیرضا بیرانوند بود و تا همین چند هفته پیش هربار که در دروازه این تیم قرار گرفت، خوب کار کرد و محبوبیت فوق‌العاده‌ای در میان هواداران پرسپولیس کسب کرد‌ اما بعد از جدایی بیرانوند، عملکرد رادوشوویچ هم به شکل عجیبی افت کرد. به همین دلیل بود که یحیی گل‌محمدی از تصمیم اولیه‌اش برای فیکس بودن او در فصل آینده برگشت و حامد لک را جذب کرد.

حالا اما مشخص نیست که تصمیم رادوشوویچ برای آینده چیست. او سال‌ها پذیرفت که نیمکت‌نشین بیرانوند باشد اما آیا قبول خواهد کرد که ذخیره حامد لک هم باشد؟ نکته دیگر درباره او قرارداد دلاری و گران‌قیمتش است که همواره برای مدیران پرسپولیس دردسر ایجاد کرده است. با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد اگر رادو پیشنهادی از لیگ برتر داشته باشد، پرسپولیسی‌ها هم با جدایی او مخالفت نخواهند کرد.

*** حسینی تحمل رقیب را دارد؟
گرفتن یک پنالتی از پرسپولیس در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی باعث شد تا حسینی به این نتیجه برسد که هواداران اشتباهات پرشمار او در طول فصل را فراموش خواهند کرد و کادر فنی تیم هم برای فصل بعد دوباره به او اعتماد خواهد کرد‌ اما نمایش ضعیف در فینال جام حذفی مقابل تراکتور همه چیز را تغییر داد و کار به جایی رسید که خبر رسید استقلال در فاصله چند ساعت با علیرضا حقیقی و رشید مظاهری مذاکره کرده است!

انتشار این خبر با واکنشی طبیعی و قابل انتظار از حسینی روبه‌رو شد و او تمام پست‌های اینستاگرامی خود را پاک کرد تا اینطور به نظر برسد که از مذاکره مدیران باشگاه با حقیقی و مظاهری دلخور شده و قصد دارد از استقلال جدا شود. البته حسینی دیروز در پستی اینستاگرامی مدعی شد که پاک کردن پست‌هایش ربطی به مذاکره با حقیقی و مظاهری ندارد و او فقط به این دلیل این کار را انجام داده که نتوانسته دل هواداران استقلال را شاد کند!

البته توضیح نداده که چرا بعد از انتشار خبر مذاکره با دو گلر دیگر، ناگهان از عملکرد خودش ناراحت شده و پست‌های اینستاگرامی‌اش را پاک کرده است. حسینی در این پست از هواداران استقلال معذرت‌خواهی کرده و البته طعنه‌هایی هم به آنها زده و تلویحا از آنها انتقاد کرده که امسال به اندازه کافی از او حمایت نکرده‌اند.

در هر حال به نظر می‌رسد در صورتی که استقلال، حقیقی یا مظاهری را جذب کند، حسینی دیگر دروازه‌بان اول استقلال نخواهد بود و هیچ بعید نیست که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، او تصمیم به جدایی از استقلال بگیرد. او البته آنقدرها هم دروازه‌بان ضعیفی نیست و در صورت رفتن از استقلال قطعا تیم‌های زیادی خواهان جذب او خواهند شد.

*** رشید مظاهری؛ از پرسپولیس به استقلال؟
‌او بزرگ‌ترین معمای یکی دو روز اخیر در میان دروازه‌بان‌های لیگ برتری است. فصل گذشته با قراردادی تاریخی و نجومی که به شدت جنجالی هم شد به تراکتور پیوست و یک فصل خوب را در این تیم سپری کرد. او البته قبل از تراکتور ستاره ذوب‌آهن بود و تقریبا در پایان هر فصل به پرسپولیس لینک می‌شد اما حضور رقیبی مثل علیرضا بیرانوند مانع پیوستن او به این تیم می‌شد.

در نهایت هم فصل گذشته بعد از اطمینان از ماندن بیرانوند در پرسپولیس، خیلی زود دست به کار شد و به پرسپولیس پیوست‌ اما اتفاقاتی که در دو هفته اخیر رخ داد رابطه او با باشگاه را شکراب کرد و گفته می‌شود او به شکلی کاملا قانونی قراردادش را با این تیم فسخ کرده است. البته تا چند روز پیش ابهاماتی دراین باره وجود داشت و به همین دلیل پرسپولیس که به دنبال جذب او بود، منصرف شد و حامد لک را به خدمت گرفت.

حالا به نظر می‌رسد او بازیکن آزاد است و استقلالی‌ها هم مذاکراتی کاملا جدی با او داشته‌اند که حتی تصاویری هم از این مذاکرات در فضای مجازی منتشر شده است. با اینکه به نظر می‌رسید او پرسپولیسی است و بارها سعی در پوشیدن پیراهن این تیم داشته اما موضع هواداران استقلال در قبال پیوستن او به این تیم کاملا مثبت بوده و آنها او را به علیرضا حقیقی ترجیح داده‌اند.

او از نظر فنی نسبت به حقیقی دروازه‌بان کامل‌تر و مطمئن‌تری است و کمتر کسی از او اشتباه بزرگی به خاطر دارد و درست به همین دلیل احتمالا برای پیوستن به استقلال شروط مالی سنگین‌تری خواهد گذاشت. آخرین خبر از او، نزدیک شدنش به توافق نهایی با استقلال بود و شاید الان که این مطلب را می‌خوانید، پیوستن او به استقلال قطعی شده باشد.

کدخبر: ۳۴۸۱۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر