کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۱۸۳
تاریخ خبر:

سرقت ۶۶۰‌سکه طلا از شوهر ‌به خاطر مهاجرت

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | لیلا زن تهرانی برای مهاجرت به کانادا ۶۶۰ سکه از شوهرش دزدید. رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری همسر مالباخته و اعتراف او به سرقت ۶۶۰ قطعه سکه طلا خبر داد و گفت: رویای مهاجرت به کشور کانادا انگیزه سرقت او از همسرش بوده است.

سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی اظهار داشت: دوم دی سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت ۶۶۰ قطعه سکه طلا از منزلی واقع در شمال تهران در کلانتری ۱۲۳ نیاوران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارسال شد .

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان در بدو شروع تحقیقات عازم محل وقوع جرم می‌شوند که با تحقیقات از شاکی مشخص می‌شود، شاکی ۹۶۰ قطعه سکه تمام بهار آزادی را در آپارتمانی که برای پدرش بوده است نگهداری می‌کرده، تا اینکه دوم آذر ماه متوجه می‌شود ۶۶۰ قطعه از سکه‌ها در جایی که برای نگهداری در نظر گرفته بوده وجود ندارند و به همین دلیل گزارش سرقت سکه‌ها را به پلیس اعلام می‌کند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بیان داشت: با توجه به پایش صحنه سرقت و این موضوع که ساختمان دارای نگهبانی ۲۴ ساعته بود کارآگاهان احتمال داخلی بودن سرقت توسط یکی از آشنایان را دادند که با دعوت از شاکی تحقیقات جامعی درخصوص تمامی افرادی که به منزل شاکی تردد داشته‌اند انجام شد .

*** عروس سارق
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: حین رسیدگی به پرونده، نوشته‌ای به داخل منزل پدر شاکی انداخته شد که محتوای نامه حکایت از رسیدن حق به حق دار را داشت و این موضوع نشان از وقوع صد‌درصدی سرقت توسط یکی از بستگان و آشنایان شاکی را داشت که کارآگاهان در راستای مشخص شدن زوایای پنهانی موضوع اقدامات جامعی را انجام می‌دهند .

به گفته پلیس، در ادامه تحقیقات‌، رد پای همسر شاکی در سرقت برای کارآگاهان محرز می‌شود که با جمع‌بندی سرنخ‌های به دست آمده با هماهنگی مقام قضایی، همسر شاکی به اسم لیلا به پلیس آگاهی دعوت و در بازجویی‌های پلیسی، متهم لب به سخن گشوده و به بزه‌انتسابی درخصوص سرقت سکه‌های همسرش در چندین مرحله از منزل اعتراف کرد.

لیلا در ادامه بازجویی‌ها اظهار داشت:رویای مهاجرت به کشور کانادا را در سر می‌پروراندم و برای تامین هزینه‌ها تصمیم به سرقت طلاها گرفتم و سکه‌ها را به صرافی‌ها و طلافروشی‌ها فروختم و از فروش آنها مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در حسابم دارم .

*** ارسال نامه
لیلا در خصوص نامه‌ای که به منزل پدر شوهرش فرستاده بود، نیز توضیح داد: برای اینکه تحقیقات پلیس را منحرف کنم پس از سرقت، نامه‌ای را به شخصی که تبعه افغانستان بود دادم تا به منزل پدر شوهرم بیندازد و ۴ میلیارد ریال از وجوه نقد فروش سکه‌ها در اختیار او است.رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت‌: با مشخص شدن سارق و سرنوشت سکه‌های سرقتی پرونده، متهم برای رسیدگی قضایی به شعبه ۱۰ دادسرای ناحیه یک تهران ارسال و تلاش کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری متهم متواری تبعه افغانستان همچنان ادامه دارد.

کدخبر: ۳۵۶۱۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر