کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۱۰۶
تاریخ خبر:

سرقت مسلحانه از خانه یک چینی در تهران

روزنامه هفت صبح | سه ماموریت پلیس آگاهی در یک روز شامل سه سرقت عجیب در پایتخت می‌شود. روز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه، فردی که اقدام به سرقت از خانه یک زن تبعه چین کرده بود به دام افتاد. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزئیات این سرقت توضیحاتی ارائه می‌دهد. درپی وقوع سرقت از منزل یک تبعه چینی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در تحقیقات ابتدایی ماموران مشخص شد که سرقت توسط یک جوان ۲۲‌ساله انجام شده ‌است.

بعد از تحقیقات مخفیگاه این مرد سارق در جنوب تهران شناسایی و همچنین اموال سرقت شده از خانه تبعه چینی نیز در مخفیگاه او پیدا شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۸ فقره سرقت از خانه‌های سطح شهر تهران که یکی از آنها سرقت از خانه تبعه چینی بوده، اعتراف کرد.

دستگیری سارقان مسلح قبل از سرقت
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین با اشاره به پرونده دوم از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در غرب تهران خبر داد و گفت: این افراد قصد داشتند برای دومین‌بار اقدام به سرقت کنند که ناکام ماندند. رسیدگی به این پرونده درپی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه نافرجام از طلافروشی در غرب تهران در دستورکار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان دقایقی پس از سرقت نافرجام در طلافروشی برای تحقیقات حاضر شدند افزود: متهمان با سلاح گرم قصد سرقت از طلافروشی را داشتند اما پس از اینکه موفق به این کار نشدند با خودروی سمند از محل گریختند. از سوی دیگر بررسی‌ کارآگاهان نشان داد، متهمان پس از سرقت نافرجام طلافروشی، راهی استان قم شده و چند روزی را در آنجا برای سرقت مسلحانه دیگر ساکن شده‌اند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه متهمان شناسایی شد، ادامه داد: بنابر حساسیت موضوع و برای جلوگیری از سرقت دیگر، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی استان قم شدند و در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند چهار نفره را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف کردند. همچنین از مخفیگاه آنها یک کلت کمری و ادوات سرقت کشف و ضبط شد. متهمان دستگیر شده برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات تکمیلی از آنان آغاز شده ‌است.

سرقت تلفن همراه با کتک زدن قربانی
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی که با ضرب و جرح، تلفن همراه شهروندی را سرقت کرده بود، در جریان سومین پرونده خبر داد و گفت: متهم انگیزه سرقت را اختلافات شخصی اعلام کرد. به گفته ولیپور رسیدگی به این پرونده در پی وقوع یک فقره ضرب و جرح و سرقت تلفن همراه در شرق تهران در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان از این داشت که سارق حدودا ۲۲‌ساله با یک موتورسیکلت قرمز رنگ در ابتدا مرد جوان را هنگامی که قصد داشته سوار بر خودروی خود شود با ضربات چاقو مورد ضرب و جرح قرار داده و سپس تلفن همراه وی را سرقت کرده است. رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه مالباخته موفق به مشاهده چهره متهم نشده بود، ادامه داد: کارآگاهان در تحقیقات میدانی و جغرافیای محل جرم، موفق شدند چهره سارق را شناسایی کنند.

همچنین در ادامه بررسی‌های پلیسی، هویت و مخفیگاه متهم در جنوب تهران شناسایی شده و به این ترتیب با کسب مجوزهای لازم قضایی تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه متهم شده و او را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه گوشی تلفن همراه مالباخته از مخفیگاه متهم کشف شد اظهارکرد: سارق پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف و دلیل این کار را اختلافات شخصی با مالباخته اعلام کرد.

کدخبر: ۴۷۰۱۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر