کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۹۵۳
تاریخ خبر:

سرقت با‌وجود صاحبخانه؛ ‌شگرد دزدان لاکچری!

روزنامه هفت صبح | بعد از ماجرای دستگیری سارقانی که در سعادت‌آباد تهران خودشان در را روی صاحبخانه باز کردند و با هم چشم در چشم شدند، حالا سه سارق منازل دستگیر شده‌اند که با وجود حضور صاحبخانه در منزل به داخل خانه رفته‌اند و جلوی چشمان صاحبخانه اقدام به سرقت کردند. سه سارق حرفه‌ای که به خانه‌های اعیانی و افراد پولدار تهران دستبرد می‌زدند شناسایی شدند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری و انهدام باند سه نفره سارقان به عنف منزل خبر داد و گفت:«متهمان سابقه‌دار بودند و به دفعات مختلف روانه زندان شده‌اند.» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از بازداشت اعضای باندی خبر داد که با رفتن به خانه یک مرد در حالی که خواب بود و بستن دست و پای او، اقدام به سرقت اموال با ارزش این مرد کرده بودند.

*** حمله به خانه مرد پولدار
پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل به عنف به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد،مالباخته در تشریح این سرقت اظهار کرد:«نهم شهریور سال جاری در حالی‌که در منزل خواب بودم ناگهان سه مرد وارد منزلم شدند و با بستن دست و پایم، تمام اموال با ارزش منزلم شامل اسناد و مدارک، ساعت، اموال آنتیک و عتیقه، طلاجات را به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال سرقت کردند.»

تیمی از کارآگاهان برای بررسی موضوع به نشانی منزل مالباخته مراجعه کردند اما در تحقیقات میدانی ردپایی از سارقان به دست نیاوردند. تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان چندی پیش مطلع شدند شخصی به نام مراد توسط مأموران کلانتری ۱۰۵ سنایی به اتهام سرقت به عنف دستگیر شده است.

شیوه و شگرد به‌کار رفته در سرقت او،‌ شباهت زیادی به پرونده طرح شده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ داشت. در ادامه متهم و پرونده مربوط به او در اختیار این پایگاه قرار گرفت و مالباخته به محض مشاهده متهم، او را به عنوان یکی از سارقان منزلش معرفی کرد. متهم پس از مواجهه حضوری با مالباخته، به جرم ارتکابی به همراه دو همدستش اعتراف کرد.

*** بستن دست و پای مالباخته
با هماهنگی‌های قضایی دومین متهم پرونده نیز در مخفیگاهش در حوالی بلوار کشاورز دستگیر و در بررسی از مخفیگاهش تعدادی از اموال شاکی کشف شد. بررسی‌های بیشتر نشان داد متهم دستگیر شده سابقه‌دار بوده و پیش‌تر نیز شش مرتبه روانه زندان شده است.

متهمان عنوان کردند سرکرده باند فردی به نام علیرضا بوده و پس از سرقت اموال شاکی در مخفیگاهش در شمال تهران پنهان شده است. با شناسایی مخفیگاه سرکرده باند در محدوده زعفرانیه، او در مخفیگاهش که مِلکی خالی از سکنه بود دستگیر شد و به پایگاه سوم پلیس انتقال یافت.

این متهمان با شناسایی خانه‌های افراد پولدار به طریقی وارد منازل شده و با اینکه صاحبخانه در خانه بوده با بستن دست و پای او و با تهدید درباره جای اموال با ارزش اقدام به سرقت می‌کردند. سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت:«متهمان به فروش تعدادی از اموال سرقتی به مالخران اعتراف کردند که با اخذ دستور قضایی، شناسایی و دستگیری مالخران در دستور کار قرار دارد.»

کدخبر: ۳۷۴۹۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر