کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۰۴۶
تاریخ خبر:

سردار سوگلی شد؛ طارمی از چشم افتاد

روزنامه هفت صبح | در اتفاقی باورنکردنی، دراگان اسکوچیچ با وجود رد صلاحیتش در کمیته فنی، توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در سمتش ابقا شد. در واقع بعد از این همه جنجال بی‌مورد، روی نیمکت تیم ملی هیچ تغییری رخ نداد اما موضع‌گیری‌های بازیکنان تیم ملی در قبال این اتفاق باعث خواهد شد تا به احتمال زیاد وضعیت تعدادی از آنها دستخوش تغییر شود. این اخراج و ابقا، بازنده‌ها و برنده‌های مهمی داشت که آنها را مرور می‌کنیم.

مهم‌ترین بازنده‌ها
‌طارمی، جهانبخش و کریم
سه بازیکن مهم تیم ملی بعد از انتشار شایعه برکناری اسکوچیچ و استوری حمایتی سردار آزمون، واکنش متفاوتی نشان دادند و مدعی شدند که این حمایت شخصی بوده و با هماهنگی اعضای تیم ملی صورت نگرفته است. گفته می‌شود طارمی و جهانبخش دیداری هم در نهاد ریاست جمهوری داشتند و خواهان تغییر سرمربی تیم ملی برای حضوری بهتر در جام جهانی شده بودند.

به نظر می‌رسید با کنار رفتن اسکوچیچ، این سه نفر به خواسته‌شان برسند اما ابقای مربی کروات کاملا به ضرر آنها تمام خواهد شد. به خصوص طارمی که در گفت‌وگویی با عادل فردوسی‌پور پا را فراتر هم گذاشت و به صراحت از عملکرد، مدیریت و تمرینات اسکوچیچ هم انتقاد کرد. هرچند با توجه به سابقه اسکوچیچ، به نظر نمی‌رسد ‌ طارمی برای جام جهانی از تیم ملی کنار گذاشته شود .

اما ممکن است مرد کروات برای زهرچشم گرفتن و به دست آوردن جایگاه و اعتبار از دست رفته‌اش، شیوه‌اش را تغییر دهد و تعدادی از این جمع را از تیم ملی خط بزند. نکته عجیب اینکه سایت ورزش ۳ که حامی درجه یک اسکوچیچ است، مصاحبه مهم و جنجالی مهدی طارمی علیه او را پوشش نداد. این در حالی است که این سایت اخبار مربوط به سردار آزمون و حمایت‌های او از سرمربی تیم ملی را لحظه به لحظه منتشر می‌کرد.

امیر عابدزاده
او در دوره دراگان اسکوچیچ بود که سرانجام به پیراهن تیم ملی رسید. البته عملکرد خودش هم در تیم باشگاهی‌اش خوب بود اما چند اشتباه بزرگ از علیرضا بیرانوند هم به عابدزاده کمک کرد تا در چند بازی دروازه‌بان فیکس تیم ملی شود. مقابل عراق و امارات خوب بود اما در برابر کره جنوبی متزلزل ظاهر شد و خیلی زود به نیمکت تیم ملی برگشت.

با این حال او نباید فراموش می‌کرد که اسکوچیچ در مقطعی حساس و دشوار به او اعتماد کرد. عابدزاده اما در مناقشه تغییر سرمربی تیم ملی، پشت سر مخالفان اسکوچیچ ایستاد و این ماجرا قطعا در ذهن او خواهد ماند. عابدزاده اگر شانس حضور در لیست نهایی جام جهانی را از دست ندهد، احتمالا شانس فیکس شدن در این مسابقات را از دست خواهد داد.

رامین رضائیان
او به همراه مجری پرحاشیه تلویزیون، تنها نفراتی بودند که خارج از گروه تیم ملی، به جنجال تغییر سرمربی واکنش نشان دادند. برعکس جناب مجری، رضائیان هم که پیش‌بینی می‌کرد کارلوس کی‌روش دوباره سرمربی تیم ملی شود، در تیم طارمی و جهانبخش و انصاری‌فرد ایستاد! او از زمان مارک ویلموتس دیگر به تیم ملی دعوت نشده بود و اسکوچیچ هم بارها به صراحت اعلام کرده بود که رامین را به دلایل فنی به تیم ملی دعوت نخواهد کرد. احتمال برکناری اسکوچیچ می‌توانست رویاهای رضائیان برای حضور در جام جهانی را زنده کند اما اسکوچیچ ماندنی شد و رضائیان به هدفش نرسید.

مهم‌ترین برنده‌ها
سردار آزمون
اولین منتقد اسکوچیچ که با شعر «ما که در سایه خورشید معذب بودیم، چشم‌مان کور سزاوار همین شب بودیم»، به استقبال او رفته بود و او را لایق سرمربیگری تیم ملی ایران نمی‌دانست، در غائله روزهای اخیر، پشت اسکوچیچ درآمد و اولین نفری بود که رسما از او حمایت کرد و حتی در مصاحبه‌های بعدی رودرروی کمیته فنی و چند تن از همبازیانش ایستاد.

او از بازیکنان تیم ملی خواست مرد باشند! همچنین رای کمیته فنی درباره اسکوچیچ را نامردی دانست. شایعاتی درباره مراودات مالی مشترک او و اسکوچیچ وجود داشت که خودش تکذیب کرد اما ابراهیم قاسمپور که عضو کمیته فنی بود، از سردار خواست حد و حدود خودش را بداند و بی‌خیال بعضی از امتیازاتی شود که در تیم ملی از آن برخوردار است.

با ابقای اسکوچیچ، احتمالا سردار تبدیل به محبوب‌ترین بازیکن او خواهد شد و شاید امتیازاتی که قاسمپور مدعی آن بود بیشتر هم بشود. او از این به بعد مرد مورد اعتماد و امین اسکوچیچ خواهد بود و همین باعث خواهد شد تافته جدابافته باشد که البته این ماجرا اصلا به سود تیم ملی نخواهد بود و می‌تواند باعث ایجاد تفرقه و دودستگی‌های بیشتری در تیم ملی هم بشود.

جانشینان احتمالی مغضوبان
علاوه بر شجاع خلیل‌زاده که می‌شد پیش‌بینی کرد با آمدن کی‌روش از تیم ملی خط خواهد خورد، تعداد دیگری از بازیکنان از ابقای اسکوچیچ خوشحالند و احتمالا از این به بعد در تیم ملی نقش پررنگ‌تری خواهند داشت.

علی قلی‌زاده، کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، وحید امیری، احمد نورالهی و صادق محرمی که بازیکنان تقریبا ثابت تیم ملی بودند به خاطر حمایت از اسکوچیچ از این به بعد جایگاه محکم‌تری نزد او خواهند داشت. به این جمع بازیکنانی مثل سعید صادقی، میلاد سرلک و سروش رفیعی را هم اضافه کنید. هم‌پستی‌های احسان حاج‌صفی و جهانبخش هم شانس زیادی برای گرفتن جایگاه آنها در ترکیب اصلی خواهند داشت.

کمیته فنی
یکی دیگر از بازنده‌های این غائله، کمیته فنی فدراسیون فوتبال بود. اعضای این کمیته که در مربیگری کارنامه چندان پرباری هم ندارند، با اعتماد به نفس زیاد رای به برکناری اسکوچیچ دادند و مصاحبه‌های زیادی هم انجام دادند و حتی با برخی از بازیکنان تیم ملی هم وارد چالش شدند‌ اما رای آنها چند روز بعد توسط اعضای هیات رئیسه که بسیاری از آنها فوتبالی هم نیستند، وتو شد و اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ماند و چیزی که برای اعضای کمیته فنی باقی ماند، اعتباری بود که ناگهان از دست رفت.

کدخبر: ۴۶۸۰۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر