کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۰۴۷۵
تاریخ خبر:

ستاره‌های تلویزیونی فجر چهلم

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| روز گذشته نتیجه آرای مردمی فجر اعلام شد که پنج فیلم صدر اول جدول دارای یک ویژگی مشترک هستند؛ هر کدام نسبتی با تلویزیون دارند یا سازندگان آنها کار خود را با تلویزیون آغاز کردند یا بازیگران آنها در سریال‌های تلویزیونی به شهرت رسیدند.

این نخستین بار نیست که در جشنواره فجر سایه بلند تلویزیون به چشم می‌آید. البته می‌دانید که غالب کسانی که در این مدیوم مطرح می‌شوند، مدتی بعد راه خود را به سمت سینما و شبکه خانگی کج می‌کنند. فارغ از ارزش‌گذاری یا نقد چنین تصمیم‌هایی، آنچه مهم است اینکه نباید قدرت تلویزیون را نادیده گرفت. حیف که از این ظرفیت به‌خوبی بهره برده نمی‌شود.

ملاقات خصوصی| ایزدیار و شکیبا
در صدر جدول آرای مردمی جشنواره فجر فیلم ملاقات خصوصی دیده می‌شود. پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا بازیگران اصلی این فیلم هستند که هر دو نسبتی روشن با تلویزیون دارند. ایزدیار در سال‌های آغازین فعالیت حرفه‌ای، بین سینما و تلویزیون در رفت و آمد بود اما نقش‌هایی که به او می‌رسید فاقد ظرفیت برای درخشش بودند. سال ۹۰ سریال پنج کیلومتر تا بهشت علیرضا افخمی و سال ۹۱ سریال زمانه حسن فتحی درهای خوشبختی روی ایزدیار را باز کردند.

او در تلویزیون چهره شد و شهرتش در شبکه خانگی (سریال شهرزاد) و سینما (فیلم ابد و یک روز) تداوم یافت. هوتن شکیبا سبقه تئاتری دارد اما کاراکتر حبیب سریال لیسانسه‌ها او را به اوج شهرت رساند. سروش صحت وجهی از توانایی شکیبا را عیان کرد که کمتر کسی آن را باور داشت. نتیجه اما به بار نشست و یک کاراکتر خاص و به‌یادماندنی در تلویزیون ثبت شد. شکیبا در کلاه قرمزی هم به عنوان صداپیشه عملکردی موفق از خود به جا گذاشته. حالا ایزدیار و شکیبا جزو بازیگرانی هستند که حتی پیشنهاد برنامه‌های تلویزیون برای حضور در آن را رد می‌کنند!

موقعیت مهدی| سیما فیلم
در رتبه دوم جدول فیلم موقعیت مهدی دیده می‌شود. این فیلم نسخه سینمایی سریال عاشورا است که در سیما فیلم و به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری ساخته شد و احتمال زیاد سال آینده روی آنتن خواهد رفت. سال‌هاست سنت ساخت فیلم - سریال در تلویزیون از بین رفته و حالا موقعیت مهدی بازگشتی موفقیت‌آمیز به این سنت است. هادی حجازی‌فر کارگردانی موقعیت مهدی را برعهده دارد و خودش نقش اصلی را بازی کرده است. این فیلم روایتی است از زندگی شهیدان باکری که توانسته تحسین مخاطبان و منتقدان را برانگیزد.

علف‌زار| جمشیدی و بهرامی
از نظر مخاطبان جشنواره فجر‌، فیلم علف‌زار نخستین ساخته باند کاظم دانشی لایق ایستادن در رتبه سوم تا به اینجا است. در این فیلم شاهد درخشش پژمان جمشیدی و سارا بهرامی هستیم که هر دو در تلویزیون به شهرت رسیدند. جمشیدی در سریال پژمان سروش صحت استعداد خود را به رخ کشید و بهرامی بعد از چند سریال با پروانه ساخته جلیل سامان صاحب شهرت شد. جمشیدی گام‌هایش در بازیگری را به خوبی برداشت و بی‌توجه به انتقادهای مخرب، هدف خود را پیش برد. حالا هم مزد تلاش خود را گرفته و تحسین خاص و عام را برانگیخته است. از پژمان جمشیدی به عنوان یکی از شانس‌های سیمرغ بازیگری جشنواره چهلم یاد می‌شود.

شادروان| مهراد و نمازی
در جدول نظرسنجی مردمی فجر، شادروان در رتبه چهارم ایستاده. این فیلم را حسین نمازی کارگردانی کرده است که در کارنامه او سریال حوالی پاییز دیده می‌شود. او این سریال را سال ۹۴ با موضوع حادثه منا کارگردانی کرد. فیلم شادروان مورد استقبال برخی منتقدان از جمله مسعود فراستی هم قرار گرفته است. برخی منتقدان بازی سینا مهراد در این فیلم را هم تحسین کرده‌اند. او فرزند سعید سهیلی است و از کودکی تجربه بازی در نقش‌های کوتاه را دارد. با این حال به‌واسطه سریال پدر ساخته بهرنگ توفیقی به اوج شهرت رسید. سریال خانگی آقازاده شهرت مهراد را دوچندان کرد.

مرد بازنده| مهدویان و عزتی
و اما در رتبه پنجم محبوب‌ترین فیلم‌های جشنواره چهلم فجر، مرد بازنده محمد‌حسین مهدویان دیده می‌شود. او سال ۹۱ به‌واسطه مستند سریالی آخرین روزهای زمستان برای مخاطب عام شناخته شد و استعدادش به چشم آمد. پس از آن دیگر برای تلویزیون اثری نساخت و با سرعتی مثال‌زدنی در سینما و شبکه خانگی مشغول فیلم و سریال‌سازی است.

نقش اصلی این فیلم را جواد عزتی بازی می‌کند که سال‌ها طول کشید تا قدرش دانسته شود. او علاوه بر تئاتر، نقش‌هایی کوتاه در سریال‌های تلویزیونی برعهده داشت. در سریال خانگی قهوه تلخ (که ابتدا قرار بود از تلویزیون پخش شود) صاحب شهرتی چشمگیر شد. عزتی بین سینما و تلویزیون رفت و آمد داشت و در هر دو مدیوم مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت.

کدخبر: ۴۴۰۴۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر