کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۲۷۲
تاریخ خبر:

ستاره‌های سینما یا دختران تلویزیون

ستاره‌های سینما یا دختران تلویزیون

روزنامه هفت صبح| ‌تلویزیون در دوران اوجش در دهه‌های هفتاد و هشتاد نقش بسیار بزرگی در عرضه ستاره‌های بازیگری داشته است. باورنکردنی است که چقدر از چهره‌های سرشناس عرصه بازیگری مدیون سریال‌ها و کارگردانان تلویزیونی هستند و افسوس که این ارتباط مفید و این همکاری پرسود از‌هم‌گسیخته شده است.

‌لیندا کیانی. از 24سالگی وارد سریال‌های تلویزیونی شد. او متولد آبادان است و از سال 1383 تا 1386 در چند سریال بلند بازی کرد و با تکنسین‌های درجه یکی مثل بهرامیان و سیروس مقدم و حمید نعمت‌الله تجربه کسب کرد. او در دهه نود یک بازیگر حرفه‌ای سینما شد اما هنوز شهرتش به‌خاطر نقش‌های تلویزیونی است. سریال‌هایی مثل وضعیت سفید، رستگاران و دلدادگان.

‌شیلا خداداد. 20‌ساله بود که در اعتراض مسعود کیمیایی بازی کرد و بعد یکی دو فیلم دیگر که البته موفقیت خاصی کسب نکردند. اما بازی در سریال مسافری از هند درهای شهرت و ثروت را به روی او گشود و سینماگرهای بخش تجاری سینما به سراغش آمدند. او پس از بازگشت از سفرش به آمریکا در یکی دو سریال موفق تلویزیونی دیگر ظاهر شد و در سینما هم انتخاب‌های مطمئن و موفقی داشت. مثل اخراجی‌های دو، سن‌پترزبورگ و پسر آدم و دختر حوا.

‌آزاده صمدی. او بازیگر سه چهار تا سریال پیاپی و چند تله‌فیلم در تلویزیون و در دهه هشتاد بود قبل از این‌که توسط همسر سابقش هومن سیدی نقشي مهم در فیلم آفریقا کسب کند. او در دهه نود کلا از فضای تلویزیون دور شد و در سینما و سینمای خانگی به یک ستاره پولساز و موفق بدل شد. هرچند در حوادث یکی دو سال گذشته لطمات فراوانی خورد. او در حال حاضر 45ساله است.

طناز طباطبایی. این بازیگر موفق اهل قم هم با دو سه تا سریال پشت‌سر هم تلویزیونی مطرح شد. به‌خصوص نقشش در جوانی ساخته سعید سلطانی و بعد هم میوه‌ ممنوعه ساخته حسن فتحی و پرانتز باز از کیومرث پوراحمد. طباطبایی از اواخر دهه هشتاد توجه تهیه‌کننده‌ها و کارگردانان معتبر سینمای ایران را به سمت خود جلب کرد و در دهه نود نقش‌های گوناگونی را ایفا کرد و در نهایت به دو سیمرغ پیاپی دست یافت. او 42ساله است.

‌ویشکا آسایش . ورود این بازیگر بلند قد به سینما را همه می‌دانیم. خیلی اتفاقی برای ایفای نقش قطام در سریال امام علی انتخاب شد و دوره بازیگری‌اش را شروع کرد. او پس از آن به بازیگر مورد علاقه تلویزیون برای ایفای نقش در سریال‌های مذهبی در مورد صدر اسلام بدل شد. بازی او در سریال پرده‌نشین و همین‌طور مختارنامه از این دست بودند. او تا سال 93 در سریال‌های تولیدی تلویزیون ظاهر می‌شد. اما به‌تدریج سبقه سینمایی‌اش بر کارهای تلویزیونی چربید. او که چند کار درام بسیار خوب را در کارنامه خود دارد به‌عنوان یکی از وزنه‌های سینمای کمدی و همین‌طور سریال‌های شبکه نمایش خانگی،‌ جلوه‌ای خیره‌کننده داشته است.

سحر قریشی. در اوج گمنامی بود که در سریال دلنوازان ساخته سعید سهیلی‌زاده ناگهان نقش بسیار خوبی به‌دست آورد و یک‌شبه مشهور شد حتی نامزد جایزه بهترین بازیگر زن سریال‌های تلویزیونی هم شد. خب قریشی بعد از این سریال پیشرفت چندانی نکرد. به‌جایش در سال 1390 یعنی بعد از پایان پخش سریال دلنوازان، ‌در عرض یک‌سال در 11 فیلم سینمایی ظاهر شد که رکورد بی‌نظیری در این عرصه است، آن‌هم برای یک دختر 24‌ساله.

در سال 92 و 93 هم در 8 و 10 فیلم نقش‌هایی را به‌دست آورد. او در یک دوره هشت ساله در 47فیلم ظاهر شد و پرکارترین بازیگر سینمای پس از انقلاب ایران بوده است. در میان این 47 فیلم به‌ندرت بتوان فیلم قابل اعتنایی پیدا کرد. فیلم‌هایی مثل شیفت شب، ‌گشت ارشاد، به کارگر ساده نیازمندیم و دو سه تا فیلم نسبتا قابل‌قبول دیگر. بقیه همگی آثاری حاشیه‌ای در بدنه سینمای تجاری بودند. قریشی 36ساله است. قریشی سه چهار سالی است که از سینمای ایران دور بوده و بعید است به این سادگی‌ها به چرخه این سینما بازگردد.

‌مریم مومن. این دختر اردبیلی، 22ساله بود که با سریال بانوی عمارت ورودی بسیار خوب به عالم بازیگری داشت. همین سریال سکوی پرتاب او شد به دنیای سینما و نمایش‌های خانگی. او حالا بیشتر وقتش را در بازی‌هایی مثل مافیا و پدرخوانده و این‌طور چیزها می‌گذراند و با کمترین زحمت پول خوب هم به‌دست می‌آورد. شاید می‌توانست بازیگر خوبی شود… او فقط 27سال دارد.

‌هدیه بازوند. اصالتا کرمانشاهی است و خیلی دیر وارد عرصه بازیگری شد. با این حال در سه سری از سریال نون خ درخشید و حالا آماده حضور در یک فیلم سینمایی معتبر است. بازوند در حال حاضر 36ساله است.

‌پریناز ایزدیار. این ستاره مهم سینمای امروز ایران که اصالتا بابلی است، در نیمه دوم دهه هشتاد در چند فیلم سینمایی نقش‌های بی‌اهمیتی را ایفا کرده‌بود اما در سال 1389 در سریال پنج کیلومتر تا بهشت ظاهر شد و ناگهان توجه تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها را به سمت خود جلب کرد. یک سال بعد در سریال زمانه ساخته حسن فتحی هم درخشید و از همان موقع تبدیل شد به پای ثابت همه پروژه‌های فتحی. ایزدیار حالا در 38سالگی و در اوج پختگی مهم‌ترین ستاره سینمای امروز ایران است.

الهام حمیدی . حمیدی بین سال‌های 78 تا 96 در 27سریال تلویزیونی ظاهر شده تا نشان دهد که کلا بازیگر قاب کوچک محسوب می‌شود؛ سریال‌هایی مثل زیر تیغ، یوسف پیامبر، مختارنامه، باران عشق، شهریار، شوق پرواز و… او را به یک مهره محبوب میان تماشاگران تلویزیون بدل کرده بود. همزمان گعده‌ای از سینماگران که نزدیک به حلقه تلویزیونی‌ها بودند او را برای پروژه‌های مهم سینمایی خود انتخاب کردند. در ملک سلیمان، بچه‌های ابدی، ‌خیلی دور خیلی نزدیک. حمیدی که در حال حاضر 46ساله است، چند سالی است که کم‌کار شده. یا به‌خاطر افول محبوبیتش است و یا به‌خاطر دغدغه‌های شخصی‌اش.

‌مهتاب کرامتی. او هم دیر وارد عرصه سینما شد. 28ساله بود که در سریال مردان آنجلس ساخته مرحوم فرج‌الله سلحشور ظاهر شد و چنان درخشید که همه درهای سینما به‌رویش باز شدند. بازی در سریال‌های خاک سرخ و مریم مقدس به شناخته شدن هرچه بیشتر او در میان مردم یاری رساند و بعد به یک ستاره سینمایی بدل شد. کرامتی در حال حاضر 53 ساله است.

سحر دولتشاهی. دولتشاهی بیشتر بچه تئاتر است تا تلویزیون اما قبل از آنکه به ستاره مهم عرصه تلویزیون بدل شود، در چند سریال درخشید از‌جمله کتابفروشی هدهد و سریال کمدی مسافران. دولتشاهی 43 ساله است.

‌هانیه توسلی. او هم از بازیگران حرفه‌ای تئاتر و سینماست و به‌اندازه کافی در هر دو عرصه درخشیده. با این حال عموم مردم او را با نقش دراماتیکش در سریال وفا و همین‌طور میوه ممنوعه به یاد دارند که در میانه دهه هشتاد در آنها ظاهر شد. توسلی 43ساله است.

کدخبر: ۵۵۱۲۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر