کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۹۴۷
تاریخ خبر:

سارق مامورنما آژیرکشان ‌سراغ نوجوانان می‌رفت

روزنامه هفت صبح | مامور قلابی که با خودروی دنا و آژیرکشان به سراغ طعمه‌هایش می‌رفت دستگیر شد. اکثر کسانی که او اقدام به اخاذی از آنها کرده است نوجوانانی بودند که برای تفریح به پارک سمت جنوب شرق پایتخت می‌رفتند و این فرد با ارعاب و تهدید تحت قالب مامور انتظامی از آنها اخاذی می‌کرد. چندی پیش نیز فرد دیگری که تحت عنوان مامور انتظامی از نوجوانان و جوانان در پارک غرب تهران اقدام به اخاذی و سرقت کرده بود توسط تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی دستگیر شد.

*** ‌ اخاذی تحت عنوان مامور
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مجرمی که با خودرو شخصی تحت پوشش مامور با تهدید از نوجوانان اخاذی و سرقت می‌کرد، خبر داد و گفت: شهروندانی که بدین گونه مورد اخاذی قرار گرفته‌اند به پایگاه ششم مراجعه کنند. سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان گفت: برابر اخبار و اطلاعات به دست آمده از سطح حوزه استحفاظی پایگاه ششم، کارآگاهان این پایگاه مطلع شدند فردی به نام خسرو ۳۰ساله تحت عنوان مامور انتظامی و با یک دستگاه خودرو دنا که مجهز به چراغ گردان و ال ای دی است در سطح حوزه جنوب شرق تهران پرسه‌زنی می‌کند و ضمن تهدید و ارعاب با سلاح کمری، نوجوانان ۱۵،۱۴ ساله را سوار بر خودرو کرده و از آنان اخاذی می‌کند.

*** تهدید با سلاح گرم
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت، توضیح داد: یکی از شاکیان درباره حادثه رخ داده اظهار داشت: متهم که مدعی بوده مامور انتظامی است، با یک دستگاه خودرو دنا که مجهز به ال ای دی با شیشه کاملا دودی و آژیر پلیس به وی مراجعه و اظهار کرده است که در پارک مشروب و مواد مصرف کرده‌ام و به همین دلیل من را سوار خودرو دنا کرد و با تهدید سلاح گرم و دستبندی که همراه داشت از من امضا و اثر انگشت گرفت و همچنین موبایل و کیف پولم را هم برد.

همچنین شاکی دوم نیز در اظهارات مشابهی عنوان داشت: متهم خود را مامور معرفی کرده و اقدام به تهدید و سوءاستفاده از نوجوانان می‌کند و در پارک از او می‌ترسند. این مرد که خود را مامور جا می‌زند قصد اخاذی از من را نیز داشت. افراد دیگری هم هستند که از آنها اخاذی کرده ولی از ترس حاضر به شکایت نیستند چون او می‌داند در پارک گاهی مواد یا سیگار کشیده‌ایم و می‌ترسند والدین‌شان متوجه شوند.

*** دستگیری سارق مامورنما
در ادامه تحقیقات با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی مشخص شد خسرو در ساعات پایانی شب در پارک‌های منطقه کیان‌شهر منطقه ۱۵ تهران پرسه‌زنی می‌کند. در همین زمینه تیم مجربی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی پس از تعقیب و مراقبت موفق شدند متهم را در نیمه شب بامداد هجدهم تیرماه در یک عملیات پلیسی در داخل خودرو دنا خاکستری رنگ دستگیر کنند.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان افزود: در بازرسی از خودرو متهم یک دستگاه آژیر پلیسی پخش صدا، یک عدد دستبند، سه قوطی گاز اشک‌آور، یک دستگاه شوکر، یک دستگاه ال ای دی پلیسی نصب شده روی خودرو و تعداد شش برگ حکم ماموریت ارگان‌های نظامی و انتظامی با نام‌های مختلف و یک برگ حکم ماموریت ناجا و تعداد دو برگ درخواست استفاده از خط ویژه بدون مهر امضا و تعداد شش عدد کارت‌های شناسایی ارگان‌های دولتی و انواع کارت‌های شناسایی و تعداد هفت برگ چک به مبلغ ۵۷۰ میلیون ریال، سه دستگاه گوشی سامسونگj7 و اپل۶ وسامسونگ ساده با سیم کارت مربوطه کشف شد.

رئیس پایگاه ششم با اشاره به این موضوع که متهم مدعی بود مجوز تجهیزات دفاعی دارد و شاکیان با وی خصومت شخصی دارند و اظهارات آنان را قبول ندارم، گفت: متهم با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم قرار دارد و شهروندانی که به این شیوه از آنها اخاذی، سرقت یا آزار و اذیت شده‌اند می‌توانند به منظور طرح شکایت و شناسایی متهم به پایگاه ششم مراجعه کنند.

کدخبر: ۳۳۸۹۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر