کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۶۳۷۸
تاریخ خبر:

زیباترین صفر‌-‌صفر لیگ‌برتر؛ ژنرال فقط صدر را می‌خواهد

روزنامه هفت صبح| همه چیز حکایت از یک بازی بدون گل داشت. در 13 بازی قبلی مس رفسنجان 11 گل رد و بدل شده بود. شاگردان محمد ربیعی با وجود در اختیار داشتن دو آقای گل سابق لیگ‌برتر، فقط 7 گل زده بودند، یعنی کمتر از نیم گل در هر بازی. 4 گل هم در 13 بازی خورده بودند.

رکوردی که اگر استقلال و پرسپولیس ثبت می‌کردند، رسانه‌ها هر روز به آن می‌پرداختند. استقلال هم در هفته‌های اخیر در خط حمله خیلی خطرناک نشان نداده بود و البته در خط دفاع عملکرد بهتری داشت. همه اینها نشان می‌داد که بازی استقلال و مس در آزادیِ بدون تماشاگر یک بازی حوصله سربر خواهد بود. بعد از سوت پایان، نتیجه همانی بود که پیش‌بینی می‌شد اما روند بازی و تعداد زیاد موقعیت‌های گلزنی دو تیم، به خصوص مس غافلگیرکننده بود و شاید اگر قرار بود این فرصت‌ها به گل تبدیل شود، باید در بازی شاهد حداقل 5 گل می‌بودیم، آن هم با برتری تیم مهمان!

مهم‌ترین فرصت‌‌های این بازی به این ترتیب بود: محسن آذرباد در دقیقه 23 با استفاده از اشتباهات سریالی بازیکنان استقلال با حسین حسینی تک‌به‌تک شد اما ضربه آذرباد دقت کافی را نداشت و از کنار دروازه آبی‌ها به بیرون رفت. در اواخر نیمه اول کار ترکیبی آبی‌ها باعث شد تا مهدی قایدی با داوود نوشی‌صوفیانی تک‌به‌تک شود .

اما ضربه او مهار شد و در ادامه این حمله شاگردان سا‌پینتو در دقیقه 35، ضربه سجاد شهباززاده توسط جفرسون باهیا به کرنر فرستاده شد که در تصاویر تلویزیونی به نظر می‌رسید توپ به دست مدافع مس برخورد کرده اما داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. بهترین فرصت برای مس رفسنجان برای رسیدن به گل برتری در دقیقه 57 به وجود آمد که شوت سرضرب مهدی حسینی با دفع توپ استثنایی مدافع برزیلی استقلال همراه شد تا نارنجی‌پوشان در رسیدن به گل برتری ناکام باشند.

جدی‌ترین موقعیت استقلال در دقیقه 64 با ضربه سر امیرارسلان مطهری خلق شد اما ضربه مطهری به تیرک دروازه مس برخورد کرد. در دقیقه 89، صحنه‌ای مشکوک به خطای پنالتی در محوطه جریمه آبی‌ها رخ داد اما امیر عرب‌براقی نقطه کرنر را به سود مس رفسنجان نشان داد و خبری از اعلام پنالتی نبود. فراز امام‌علی در دقیقه (4+90) صاحب بهترین موقعیت گلزنی شد و در موقعیتی تک‌به‌تک با حسین حسینی قرار گرفت.

اما تعلل مهاجم مسی‌ها و ضربه عجیب او به توپ باعث شد تا شاگردان محمد ربیعی در رسیدن به گل برتری ناکام بمانند و نبرد شاگردان سا‌پینتو و ربیعی با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی به پایان برسد.استقلال با این مساوی 27 امتیازی شد و به تنهایی با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین لیگ بیست‌ودوم شد ‌ اما این صدرنشینی در پایان بازی امروز گل‌گهر و پرسپولیس با هر نتیجه‌ای از دست خواهد رفت. مس رفسنجان هم 19 امتیازی شد و با تفاضل 3+ بالاتر از تراکتور در جایگاه پنجم قرار گرفت.

ژنرال فقط صدر را می‌خواهد
گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران برگزارکننده مهم‌ترین دوئل هفته چهاردهم لیگ‌برتر فوتبال ایران هستند، دو تیمی که در کورس صدرنشینی قرار دارند و 3 امتیاز این دیدار رودررو می‌تواند در کورس مدعیان بالانشین جدول بسیار حائز اهمیت باشد و همین مسئله باعث شده تا همه نگاه‌ها به نبرد جذاب شاگردان امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی در سیرجان باشد. پرسپولیس با مساوی هم به صدر برمی‌گردد اما گل‌گهر باید ببرد تا به رده اول صعود کند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوارند که طلسم 3ساله را بشکنند و موفق شوند برای اولین‌بار در لیگ‌برتر مقابل سرخ‌پوشان پایتخت به پیروزی برسند و دست پر از میدان مسابقه خارج شوند. سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی که با آمادگی کامل در اندیشه انتقام از پرسپولیس و رسیدن به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم هستند، با ترکیبی کاملاً استقلالی و البته نام‌آشنا برابر سرخ‌پوشان پایتخت قرار می‌گیرند.

5 استقلالی سابق به دنبال خودنمایی
محسن فروزان که سابقه رویارویی با پرسپولیس در دربی پایتخت را هم دارد، گزینه نخست حضور در دروازه گل‌گهر در مسابقه امروز است. به جز فروزان، در خط دفاعی هم مهره نام‌آشنایی حضور دارد که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد؛ آرمین سهرابیان. مدافع باتجربه گل‌گهر در هفته‌های گذشته آمادگی فنی بالایی از خود نشان داده و همین مسئله باعث شده تا امیر قلعه‌نویی برای رویارویی حساس با پرسپولیس، حساب ویژه‌ای روی سهرابیان باز کند.

بهنام برزای و امین قاسمی‌نژاد 2 وینگر پیشین استقلال هستند که هر 2 شانس رویارویی دوباره با پرسپولیس را دارند. به‌ویژه قاسمی‌نژاد که بعد از انتقال نافرجامش به پرسپولیس و روزهای ناموفقش در استقلال، به دنبال اثبات دوباره شایستگی‌های خود است و بدون تردید فرصتی بهتر از مصاف با پرسپولیس برای این ستاره باتجربه وجود ندارد.

مرتضی تبریزی هم که در دوران اوج فوتبالی خود به‌سر می‌برد و نمایش‌های فوق‌العاده‌ای را در هفته‌های گذشته در ترکیب گل‌گهر داشته، بدون ‌تردید بعد از ناکامی در لباس استقلال در درخشش مقابل پرسپولیس، به دنبال گلزنی به سرخ‌پوشان پایتخت است تا بتواند به روند موفق خود در لیگ بیست‌ودوم ادامه بدهد.

مُشت‌های «امیر» دوباره گره می‌شود؟
امیر قلعه‌نویی که در 14 بازی در دربی پایتخت سابقه سرمربیگری دارد و 3 بار توانسته پرسپولیس را در قامت سرمربی استقلال شکست بدهد، با انگیزه رساندن دوباره گل‌گهر به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم در مسابقه روز شنبه به دنبال 3 امتیاز است و امیدوار به آنکه هم طلسم ناکامی‌های گل‌گهر برابر پرسپولیس شکسته شود و هم اینکه تیمش با کسب 3 امتیاز خانگی بتواند به صدر جدول پرواز کند.

فرصت طلایی برای 2 پرسپولیسی!
گل‌گهری‌ها در فهرست خود در کنار بازیکنانی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند و البته سرمربی که روزهای به یادماندنی را در استقلال پشت سر گذاشته، 2 چهره پرسپولیسی هم دارند که چشم‌انتظار دوئل گل‌گهر و پرسپولیس هستند تا برابر تیم سابق خود بتوانند بدرخشند. شایان مصلح در خط دفاعی گل‌گهر و یونس شاکری در خط حمله مترصد فرصتی هستند تا برابر سرخ‌پوشان پایتخت فرصت بازی به‌دست آورند و موفق به درخشش برابر تیم سابق خود شوند.

کدخبر: ۴۹۶۳۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر