کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۶۶۷
تاریخ خبر:

زنگ خطر برای ژنرال به صدا درآمد

زنگ خطر برای ژنرال به صدا درآمد

روزنامه هفت صبح| ‌ تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، مهدی ترابی، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون در دومین بازی خود در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2026 به مصاف میزبانش ازبکستان رفت. نسبت به بازی قبل، میلاد محمدی در دفاع چپ جایگزین احسان حاج‌صفی شده بود و مهدی ترابی هم به جای علیرضا جهانبخش مصدوم در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفته بود.

ازبکستان هم با ترکیب اوتکیر یوسوپوف، خاجی‌اکبر علیجانف، فرخ سیفی‌اف، اتابک شوکوروف، عادل جان خامروبکوف، استون ارونوف، الدور شاهمرادف، عمر اشمرادف، جلال‌الدین ماشاریپوف، حسن‌الدین علی‌قل‌اف و رستم آشورماتوف مقابل ایران به میدان آمد. علاوه بر 3 بازیکن مهم یعنی اتابک شوکوروف، الدور شاهمرادوف و جلال‌الدین ماشاریپوف، ازبک‌ها یک بازیکن خطرناک دیگر هم در ترکیب داشتند و او کسی نبود جز استون اورونوف.

او بازیکن تیم نوبهار ازبکستان است که در دو بازی رفت و برگشت مقابل نساجی در لیگ قهرمانان آسیا، 3 گل به این تیم زد و نقش اصلی را هم روی گل به خودی مهرداد عبدی در دقیقه 90 بازی رفت داشت. ارونوف دیروز با شماره 11 در ترکیب اصلی ازبکستان قرار گرفت.نیمه اول بازی کاملا متعلق به ایران بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی توپ و میدان را در اختیار داشتند و بدون اینکه فشار زیادی روی دروازه ازبک‌ها بیاورند، حملات زیادی را روی دروازه این تیم ترتیب دادند.

گل اول هم خیلی زود به ثمر رسید. مهدی ترابی در میانه میدان توپ را به طارمی داد و طارمی با یک چرخش خوب، سردار آزمون را صاحب توپ کرد و سردار هم با یک پاس تک‌ضرب عالی رامین رضاییان را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد. شوت زمینی رامین با اشتباه دروازه‌بان ازبکستان وارد دروازه این تیم شد و ایران در زمین حریف پیش افتاد.

در دقیقه 36 اشتباه الدور شاهمرادوف و توپ‌گیری فرصت‌طلبانه سامان قدوس و پاس این بازیکن برای مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی را در موقعیت تک به تک قرار داد و طارمی هم با یک بغل پای چپ دقیق برای دومین مرتبه دروازه میزبان را در ورزشگاه ولی تاشکند باز کرد. نیمه اول با این دو گل، یک پنالتی مشکوک گرفته نشده روی طارمی، یک شوت خوب از کنعانی‌زادگان و البته مصدومیت ناراحت‌کننده سامان قدوس به سود ایران به پایان رسید.

علی کریمی جایگزین سامان قدوس مصدوم شد و نیمه دوم با بازی رو به جلو و فشار ازبک‌ها آغاز شد و این تیم خیلی زود به گل اول رسید. شاهمرادوف که مقصر اصلی گل دوم ایران بود، قصد داشت بازی‌سازی کند اما دخالت علی کریمی باعث شد تا یک پاس تودر فوق‌العاده پشت مدافعان ایران به استون ارونوف برسد و او در موقعیت تک‌به‌تک، دروازه بیرانوند را باز کند. این پنجمین گل ارونوف به تیم‌های ایرانی در دو ماه اخیر بود!

البته کار او تمام نشده بود. در دقیقه 83 ارونوف پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و با یک ارسال قوسی زیبا توپ را برای ایگور سرگیف که تازه به زمین آمده بود فرستاد و این بازیکن هم با یک بغل پای محکم و بدون اینکه فشاری از سوی مدافعان تیم ملی احساس کند، دروازه ایران را برای بار دوم باز کرد و بازی به تساوی کشیده شد. در نهایت بازی با همین نتیجه 2-2 به پایان رسید و ایران با 4 امتیاز و تفاضل گل بیشتر نسبت به ازبکستان در صدر ماند. در دیگر بازی این گروه هم هنگ‌کنگ در خانه مقابل ترکمنستان به تساوی 2-2 رسید.

نیمه مربیان را باختیم
بازی در نیمه دوم کاملا متفاوت دنبال شد و این ازبکستان بود که توانست تقریبا در تمام 45 دقیقه دوم هافبک و خط حمله ایران را از کار بیندازد و مرور نیمه دوم نشان می‌دهد که ایران تقریبا حتی یک موقعیت خوب گلزنی هم به دست نیاورد. نکته مهم تاثیر تعویض‌ها در تغییر نتیجه بود. علی کریمی به عنوان جانشین قدوس خوب بازی نکرد و روی گل اول ازبک‌ها تاثیر منفی داشت.

آمدن مهرداد محمدی و روزبه چشمی هم کمکی به تغییر روند بازی نکرد و چند دقیقه بعد، ازبک‌ها توسط بازیکنی که یک دقیقه قبل به زمین آمده بود گل تساوی را زدند! پاس قبل از پاس گل را هم یک بازیکن تعویضی دیگر این تیم یعنی فیض‌الله‌اف به ارونوف داد. نکته مهم دیگر اینکه کادر فنی ازبکستان توانست در نیمه دوم همه ستاره‌های بزرگ و بین‌المللی ما را از بازی محو کند اما کادر فنی ما یک نیمه درخشش ارونوف را فقط تماشا کرد!

کدخبر: ۵۴۸۶۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر