کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۹۷۴
تاریخ خبر:

زخم‌های کاری تارتار به پرسپولیس

روزنامه هفت صبح| پرسپولیس با تساوی مقابل ملوان، صدر جدول را به استقلال واگذار کرد. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که هدایت ملوان بر‌عهده مهدی تارتار بود که تعصبش به پرسپولیس بر کسی پوشیده نیست. او روز قبل از بازی هم در نشست خبری خود گفته بود که بازیکنانش به اندازه کافی انگیزه دارند و نیازی نیست به آنها انگیزه بیشتری بدهد. همین صحبت‌ها کافی بود تا هواداران استقلال دوباره به او حمله کنند اما نتیجه‌ای که به دست آمد و البته نمایش شاگردان او، همه استقلالی‌ها را راضی کرد. به همین بهانه ابتدا آمار کلی مهدی تارتار به عنوان مربی مقابل پرسپولیس را مرور می‌کنیم و سپس مهم‌ترین امتیازاتی را که او از پرسپولیس گرفته، بررسی می‌کنیم.

آمار کلی
تا پیش از بازی روز یکشنبه، مهدی تارتار 19 بار به عنوان سرمربی تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس قرار گرفته بود و این بیستمین رویارویی او در برابر تیم محبوبش بود. با تساوی یکشنبه، آمار تارتار مقابل پرسپولیس به 3 پیروزی، 6 تساوی و 11 شکست تغییر کرد. آماری که اگر چه خیلی هم خوب به نظر نمی‌رسد اما با توجه به پتانسیل تیم‌هایی که تارتار هدایت آنها را برعهده داشته، آمار قابل قبولی است. درواقع بسیاری از مربیان استقلالی هم نتوانسته‌اند در برابر پرسپولیس عملکردی بهتر از تارتار ثبت کنند. حالا بهترین نتایج تارتار در برابر پرسپولیس را بررسی می‌کنیم:

لیگ 11 هفته 29: پرسپولیس صفر- داماش 3
مهدی تارتار هدایت داماش گیلان را به‌عهده داشت و تیمش در ورزشگاه آزادی با گل‌های افشین چاو‌شی و محمدرضا مهدوی با نتیجه 2 بر یک از پرسپولیس پیش بود که فحاشی بخشی از هواداران تیم سرخ‌پوش تهرانی علیه محمود رفیعی باعث شد تا داور باتجربه بازی را نیمه‌تمام رها کند. در ادامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای به برتری 3 بر صفر شاگردان مهدی تارتار داد تا او نخستین پیروزی‌اش برابر پرسپولیس را به‌دست بیاورد. این حکم شدید همچنین شامل 2 امتیاز منفی برای تیم پایتخت‌نشین هم بود که چندی بعد لغو شد.

لیگ 12 هفته سوم: گهر دورود یک- پرسپولیس یک
تیم تازه‌ لیگ برتری ‌شده گهر دورود به خاطر آماده نبودن ورزشگاهش، در استادیوم آزادی میزبان پرسپولیس بود. مهدی تارتار در تیم جدیدش باید رودرروی پرسپولیس مانوئل ژوزه قرار می‌گرفت. تیم پایتخت‌نشین با گل کریم انصاری‌فرد پیش افتاد و موقعیت‌های زیادی برای زیاد کردن فاصله داشت.

اما اشتباه شهاب گردان در خروج از دروازه باعث شد تا مجتبی زارعی به تیم سابقش گل بزند و تیمش را از شکست نجات دهد. مهم‌ترین اتفاق مسابقه در لحظات پایانی رخ داد. جایی که محمد پروین با یک شوت از راه دور توپ را به صورت زیرطاق وارد دروازه پرسپولیس کرد اما تیم داوری بر این باور بودند که توپ از خط عبور نکرده ‌ اما تصاویر آهسته نشان داد آنها مرتکب اشتباه بزرگی شدند.

لیگ 13 هفته 24: گسترش فولاد یک- پرسپولیس صفر
تارتار در ادامه نتایج خوب خود برابر پرسپولیس این‌بار در قامت سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز و در هفته بیست‌وچهارم لیگ سیزدهم موفق شد با یک گل از سد تیم علی دایی بگذرد.

مهرداد بایرامی در اوایل نیمه دوم موفق شد گل 3 امتیازی آبی‌پوشان تبریزی را به‌ثمر برساند. این دومین پیروزی مهدی برابر تیم محبوبش بود که به‌دست آمد. این برد یکی از عوامل اصلی قهرمان نشدن پرسپولیس در آن دوره از لیگ بود. شاگردان شهریار با 56 امتیاز و با اختلاف یک امتیازی نسبت به فولاد در جایگاه دوم ایستادند.

لیگ 19 هفته 11: پرسپولیس صفر-نفت مسجدسلیمان یک
مهدی تارتار پس از ترک پارس‌جنوبی جم به نفت مسجدسلیمان پیوست. تیمی که هرگاه در لیگ‌برتر حضور داشته، برای بقا جنگیده اما در آن فصل شروعی رویایی داشت. آنها در هفته یازدهم باید به مصاف پرسپولیس می‌رفتند و پیش از آن باختی در کارنامه خود در لیگ نوزدهم نداشتند.

این دیدار جذاب نهایتا با برد یک بر صفر نماینده شهر اولین‌ها تمام شد تا گابریل کالدرون آخرین باخت خود روی نیمکت پرسپولیس را تجربه کند. علیرضا علیزاده در دقیقه 76 با یک ضربه سر غیر‌قابل مهار تنها گل بازی را به‌ثمر رساند ولی مرد اول بازی سوشا مکانی بود که چندین مهار عالی داشت. پیروزی در این مسابقه، سومین و آخرین برد تارتار در 21 تقابل با پرسپولیس تا به امروز بوده است.

لیگ 21 هفته 26: ذوب‌آهن یک- پرسپولیس یک
پرسپولیس برای جشن گرفتن ششمین قهرمانی متوالی فرصت هیچ اشتباهی نداشت. استقلالِ فرهاد مجیدی نمایشی عالی داشت و دیگر جایی برای توقف نبود. پرسپولیس در هفته بیست‌وششم به فولادشهر رفت تا برابر ذوب‌آهنِ مهدی تارتار صف‌آرایی کند. سعید باقرپسند ابتدا گاندوها را پیش انداخت اما در دقیقه 57 شرزود تمیروف کار را به تساوی کشاند.

با این حال دیگر گلی رد‌وبدل نشد تا تارتار 2 امتیاز حساس را از پرسپولیس بگیرد و برای دومین مرتبه در دوران مربیگری‌اش با توقف پرسپولیس، در قهرمان نشدن این تیم تاثیر بگذارد. شاگردان یحیی گل‌محمدی هفته بعد مغلوب سپاهان شدند تا قهرمانی استقلال 3 هفته پیش از پایان لیگ قطعی شود.

کدخبر: ۵۴۴۹۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر