کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۹۲۴
تاریخ خبر:

‌رکورد شنا با دستان بسته به ایران برگشت

‌رکورد شنا با دستان بسته به ایران برگشت

روزنامه هفت صبح، فاطمه رجبی| دیروز در خبرها آمد که یک زن سنندجی توانسته رکورد جدیدی را در گینس ثبت کند، آن‌هم به دلیل ۱۲‌کیلومتر شنا در خلیج‌فارس، اما این‌همه ماجرا نیست. در واقع آنچه اتفاق افتاده این بوده که فاطمه ظاهری ۶۰ بار مسافت ۲۰۰ متری را شنا کرده و در طی مسیر فقط در مدت زمان کوتاهی فرصت آب خوردن داشته است و هیچ استراحتی هم در کار نبوده.

صبر کنید هنوز تمام نشده است. او این کار را با دستانی بسته انجام داده است. وقتی فیلم این چالش حیرت‌انگیز را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که چطور او با دستانی بسته شنای پروانه می‌کند و مسیر ۲۰۰متری را مانند ماهی پشت‌سر می‌گذارد. فاطمه ظاهری قبل از این رکورد عجیب، رو به دوربین‌ها می‌گوید که ترسی ندارد و ۲۰ سال است که شنا می‌کند و در مسابقات داخلی کشور چندین مقام دارد.

از آنجایی‌که بوشهر مرکز ثبت رکوردهای گینس مربوط به شنا در ایران است، او هم به بوشهر آمده بود تا این رکورد را در حضور کارشناسان و داوران گینس ثبت كند و باید دید که بعدتر داوران با سنجیدن همه شرایط این رکورد را ثبت می‌کنند یا نه.رکورد قبلی شنا با دست بسته از آنِ شهاب علام شناگر مصری بود که مسافت ۱۱ کیلومتر و ۶۴۹ متری را شنا کرده بود.

ما تا اینجای کار از فاطمه ظاهری چیز زیادی نمی‌دانیم. با جست‌و‌جوی نام او در گوگل و شبکه‌های اجتماعی هم چیز زیادی دستمان را نمی‌گیرد اما حالا خیلی‌ها دارند در شبکه‌های اجتماعی فارسی و انگلیسی فاطمه ظاهری را با الهام اصغری مقایسه می‌کنند، زني كه فیلم سینمایی اورکا با بازی ترانه علیدوستی بر‌اساس زندگی او ساخته شده است.

او توانست سه ساعت با حجاب کامل و دستان بسته پنج کیلومتر و پانصد و هشتاد متر شنا کند. او این کار را در ۳۵ سالگی انجام داد، بعد از اینکه چندباری به امارات و ترکیه سفر کرد، بالاخره توانست این كار را انجام دهد اما کمی بعد رکوردش شکسته شد و حالا با کاری که فاطمه ظاهری کرده و در صورت تایید کارشناسان گینس، باز هم رکورد شنا با دستان بسته در دست یک ایرانی خواهد بود.

اما هر‌قدر فاطمه ظاهری گمنام است ما درباره الهام اصغری می‌دانیم؛ چرا‌که او کارش را با ثبت یک رکورد تمام نکرد. بعدتر در حرکتی نمادین و در پروژه‌ای مشترک با دانیال توحیدی قهرمان قایقرانی، با شناي ۱۰ کیلومتری از تالاب میانکاله مازندران در حمایت از محیط زیست و فوک خزری، این مسیر را به‌تنهایی طی کرد و مشعل و نماد این حرکت نمادین را در بندر آشوراده، بندر ترکمن استان گلستان به‌دست دانیال توحیدی سپرد، تا وی نیز با پارو‌زنی و طی مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری ساحل خزر با کایاک یک‌نفره، مشعل را به قهرمانان سایر کشورهای حاشیه خزر تحویل دهد.

کدخبر: ۵۴۸۹۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر