کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۴۷۲
تاریخ خبر:

رکوردداران آگهی در بازار خودرو!

روزنامه هفت صبح،‌ سیدمحمدرضا دادگستر| وقتی که سایت‌های آگهی خودرو را چک می‌کنید همیشه خودروهایی هستند که بیشتر از بقیه آگهی شده‌اند. این فراوانی الزاما به معنی کیفیت بهتر یا قدرت بالاتر پیشرانه نیست و حتی ممکن است ربط چندانی هم به قیمت پایین نداشته باشد! اما هر عاملی که در فروش بالای آنها دخیل باشد هم تفاوتی در این واقعیت ایجاد نمی‌کند که شما با خودرویی مقبول در بازار روبه‌رو هستید که می‌توانید با خریدش هر زمان که به پول نقد نیاز داشتید سریعا آن را دوباره آگهی کنید و به انتظار تماس خریداران احتمالی بنشینید. در این گزارش به سراغ هشت خودروی پرآگهی از هشت ملیت مختلف رفته‌ایم.

۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون / تویوتا لندکروزر- مدل ۲۰۱۳
ملقب به «حضرت»! لندکروزر در بین خودروهای تویوتا همیشه گران‌قیمت‌ترین و البته دوست‌داشتنی‌ترین در ایران بوده و بسیاری آن را به‌عنوان بهترین شاسی‌بلندی که در تمام عمرشان سوار شده‌اند می‌شناسند. بیشتر لندکروزرهای آگهی‌شده مربوط به آخرین سری این خودرو است که در سال ۹۲ وارد شد و حتی می‌توانید نسخه‌های صفر کیلومترش را هم پیدا کنید. این نسخه فیس‌لیفت از لندکروزر با چراغ‌های LED و سپر جدیدش طراحی لوکس‌تری نسبت به لندکروزر قبلی دارد و پر بیراه نگفته‌ایم که دیدنش حتی می‌تواند شما را به یاد لکسوس LX570 بیندازد. به‌رغم آنکه این نسخه از موتور شش سیلندر استفاده می‌کند اما قدرتش به اندازه موتور هشت سیلندر مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ افزایش پیدا کرده است. از آنجایی که بیشتر لندکروزرها از تیپ GXR هستند در برابر رقبای آلمانی‌شان به‌شدت از فقر آپشن رنج می‌برند. مصرف سوخت بالای لندکروزر هم که زبانزد خاص و عام است.

ظرفیت: ۷ نفر
طول:۴٫۹ متر
وزن: ۲۴۵۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب:۴۵۰ لیتر
قدرت موتور:۲۷۱ اسب بخار
مصرف سوخت:۱۳٫۴ لیتر
نوع موتور:۴ لیتری

‌۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون / ب.ام.و ۵۲۸ آی- مدل ۲۰۱۴
ب.ام.و سری ۵ در طول دوره حضورش در ایران همیشه به عنوان سدانی قابل اطمینان و کم‌دردسر از ب.ام.و شناخته می‌شده اما نسل ششم آن به طرز عجیبی همه رقبا را کنار زد و تبدیل به موفق‌ترین نسل از این خودرو در ایران شد. فیس‌لیفت ۲۰۱۴ این خودرو باعث شد تا چراغ‌های جلو با نمونه‌ LED جایگزین شوند؛ آپشن‌های تازه افزوده شوند و حالت‌های رانندگی هم به پنج حالت افزایش پیدا کنند. قوی‌ترین نمونه سری ۵ نسل ششم که نسخه ۵۳۰ آی بود و موتور ۳۰۲ اسب بخاری را زیر کاپوت داشت به‌ندرت در بازار پیدا می‌شود و باید به اندازه یک سری ۵ روز پای آن پول بدهید اما ۵۲۸ آی بیشترین فراوانی را دارد و قدرتش هم به اندازه رقبا خوب است. اگر توربوبودن پیشرانه باعث شده تا در خرید ۵۲۸ آی مردد شوید بهتر است بدانید که وست گیت توربوشارژر ب.ام.و برقی است و به‌ندرت دچار لگ می‌شود.

ظرفیت:۵ نفر
طول:۴٫۸ متر
وزن:۱۶۲۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب:۵۳۰ لیتر
قدرت موتور:۲۴۱ اسب بخار
مصرف سوخت:۶٫۵ لیتر
نوع موتور:۲ لیتری توربو


۴۹۸ میلیون / ام.‌وی.ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت- مدل ۱۴۰۰
پنج سالی از اولین حضور کوچک‌ترین کراس‌اوور مدیران خودرویی‌ها در بازار می‌گذرد و این خودرو به‌رغم حضور رقیب سرسختی مثل رنو ساندرو، برلیانس کراس و چانگان CS35 فروش بالایی را تجربه می‌کند. در واقع عده بسیاری به دلیل آنکه X22 یکی از ارزان‌ترین خودروهایی است که می‌توان روی آن عنوان شاسی‌بلند گذاشت به سراغ این خودرو می‌روند. با این حال هزینه قطعات این خودرو به‌مراتب بالاتر از رقبایش است و استهلاک بالای X22 باعث بدنامی آن در بازار شده است. با این حال از نظر امکانات این خودرو یک سر و گردن از رقبای داخلی بالاتر است و به‌خصوص در تیپ اسپرت اکسلنت می‌توانید سراغ از کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، دوربین عقب و سانروف بگیرید. پیشرانه این خودرو برای ترددهای شهری اقتصادی است و هزینه چندانی بابت بنزین و دیگر موارد مصرفی ندارد. اما سواری خشک آن در قیاس با چانگان CS35 محسوس است.

ظرفیت:۵ نفر
طول:۴٫۲ متر
وزن: ۱۲۲۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب:۴۲۰ لیتر
قدرت موتور:۱۰۵ اسب بخار
مصرف سوخت:۶٫۱ لیتر
نوع موتور:۱٫۵ لیتری

۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون / هیوندای سانتافه- مدل ۲۰۱۷
اگرچه سانتافه این روزها دیگر ارج و قرب قبلی را ندارد و حضور رنو کولیوس، میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل باعث شده تا خریداران از دوگانه سانتافه-سورنتو خلاص شوند اما این خودرو همچنان بیشترین آگهی را در بین خودروهای کره‌ای به‌خود اختصاص داده و بازار مدل ۲۰۱۷ آن، برخلاف مدل ۲۰۱۸ که قیمت بالایش رای خریداران را می‌زند، به شدت داغ است. طراحی بیرونی سانتافه به‌گونه‌ای نیست که دلتان را بزند اما هنوز هم کابین آن در حد خودرویی که قرار است چنین قیمتی را پایش بپردازید نیست و کولیوس از این نظر امتیاز بالاتری نسبت به سانتافه دریافت می‌کند. اگر همیشه سرویس‌های دوره‌ای سانتافه را به‌موقع انجام می‌دهید به سراغش بروید در غیر این صورت باید مدام یاتاقان‌زدن‌های موتور را تحمل کنید! هیوندای در فیس‌لیفت ۲۰۱۷ سانتافه مشکل کابین کوچک‌تر نسبت به رقبا را حل کرده و می‌توانید به همراه خانواده از این شاسی‌بلند محبوب کره‌ای لذت ببرید.

ظرفیت:۷ نفر
طول:۴٫۷ متر
وزن:۱۶۵۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب:۵۱۶ لیتر
قدرت موتور:۱۸۸ اسب بخار
مصرف سوخت:۸٫۵ لیتر
نوع موتور:۲٫۴ لیتری


۴۰۰ میلیون / ام‌جی ۶ جی‌تی- مدل ۲۰۱۲
اولین سری از ام‌جی ۶ توانست بیشتر از ام‌جی ۵۵۰ نظر مساعد خریداران را به سمت خود جلب کند که تا حد زیادی به‌خاطر ظاهر اسپرت آن است. سبک طراحی این خودروی دورگه انگلیسی-چینی به‌گونه‌ای است که خیلی تحت تاثیر گذر سال‌ها قرار نمی‌گیرد و حتی می‌توانید مشابهت‌های زیادی بین آن و محصولات روز تویوتا و فولکس واگن پیدا کنید. ام‌جی ۶ جی‌تی یکی از پرقدرت‌ترین سدان‌هایی است که می‌توانید با ۴۰۰ میلیون، و حتی کمتر در نمونه‌های با کارکرد بالا، بخرید و سواری و شتاب آن نیز اختلاف زیادی با رقبای نوی خود همچون دناپلاس توربو یا بسترن B30 دارد. با این حال حساسیت پیشرانه‌ی ام‌جی ۶ به بنزین عادی و قیمت بالای قطعات آن باعث شده تا خریداران کمتری ریسک داشتن این خودرو را بپذیرند. اگرچه استهلاک پایین ام‌جی ۶ تعداد دفعات مراجعه شما به بازار لوازم یدکی را در قیاس با دیگر چینی‌ها کم می‌کند.

ظرفیت:۵ نفر
طول:۴٫۶ متر
وزن:۱۵۴۸ کیلوگرم
حجم صندوق عقب:۴۵۲ لیتر
قدرت موتور:۱۶۰ اسب بخار
مصرف سوخت:۷٫۷ لیتر
نوع موتور: ۱٫۸ لیتری توربو

۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون / رنو کولیوس- مدل ۲۰۱۸
کولیوس خودرویی است که خیلی دیر بازار آن را کشف کرد و از این رو معامله آخرین سری آن که پیش از بسته‌شدن واردات به ایران آمد رونق بیشتری دارد. نسبت به رقبای کره‌ای، کولویس از این مزیت بزرگ برخوردار است که حداقل تا چند سال دیگر طراحی‌اش مطابق با مدلی است که به ایران وارد شده و تفاوت چندانی ندارد (این واقعیتی است که خلاف آن را در محصولات کیا و اسپورتیج به کرات دیده‌ایم). با این حال به دلیل آنکه کولیوس‌های واردشده به ایران در سایت رنو-سامسونگ مونتاژ شده‌اند کیفیت قطعات‌شان نسبت به مدل‌های تولیدشده در فرانسه پایین‌تر است و بارها گزارش شده که شسیستم مولتی‌مدیای این کراس‌اوور فرانسوی دچار مشکل و هنگ شده است. همچنین پیشرانه آن تغییری نسبت به پیشرانه نسل اولش نکرده است. با این حال هماهنگی‌ای که بین پیشرانه و سیستم تعلیق کولیوس دیده می‌شود در شاسی‌بلندهای دیگر مشاهده نشده و سواری نرم و فرمان‌پذیری آن در بازار مشهور است.

ظرفیت:۵ نفر
طول:۴٫۶ متر
وزن:۱۶۰۷ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۵۵۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۷۱ اسب بخار
مصرف سوخت: ۸٫۳ لیتر
نوع موتور: ۲٫۵ لیتری

۸۰۰ میلیون: آلفارومئو جولیتا- مدل ۲۰۱۵
جولیتا نسبت به دیگر خودروهای ایتالیایی حضور محسوس‌تری در بازار دارد و اگرچه از تب و تاب روزهای اولش ورودش کاسته شده هنوز هم خودرویی است که می‌توان برای ترددهای شهری روی آن حساب باز کرد. به‌جز طراحی متمایز و زیبا در داخل و خارج خودرو، جولیتا در بخش فنی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ممکن است هنوز فولکس واگن گلف GTI با موتور ۲۳۰ اسب بخاری‌اش رهبر هاچ‌بک‌های بازار ایران باشد اما کمتر هاچ‌بکی در بازه قیمتی زیر یک میلیارد تومان قابل خریداری است که خروجی موتورش ۱۷۰ اسب بخار باشد و همزمان تنها ۶ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر بسوزاند! پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربوی این خودرو که شاهکاری در موتورهای ایتالیایی است دوام خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد اما امان از آن روزی که دچار مشکل شود و نیاز به تعمیرکار پیدا کند! متاسفانه قطعات جولیتا هم به‌راحتی در بازار پیدا نمی‌شوند و باید کفش آهنی بپوشید تا قطعه موردنیازتان را پیدا کنید.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۳ متر
وزن:۱۲۹۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۵۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۷۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶ لیتر
نوع موتور: ۱٫۴ لیتری توربو


۲۷۵ میلیون تومان: پژو ۲۰۶ تیپ ۵- مدل ۹۹
اخیرا یکی از بلاگرهای ایتالیایی مشهور خودرو نام پژو ۲۰۶ را به‌عنوان یکی از ۹ مدل خودروی برتر سال‌های اخیر ذکر کرده بود. اگرچه ۲۰۶ مدت‌هاست که از آن کیفیت و مرغوبیت سال‌های اول حضورش در بازار ایران فاصله گرفته و این روزها انبوهی از مشکلاتش داد خریداران را درآورده اما این باعث نمی‌شود که در بازار محدود خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون تومان هم خریداران به سراغ معدود گزینه‌های دیگر داخلی و چینی بروند. متاسفانه از سال ۹۸ آپشن‌های ترمز دیسکی عقب، سنسور و سیستم صوتی از آپشن‌های استاندارد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حذف شده‌اند و کروز کنترل هم تنها در معدودی از نسخه‌های سفارشی این هاچ‌بک نوستالژیک فرانسوی دیده می‌شود. برخلاف پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که به کندی و ضعف پیشرانه شهرت دارد پیشرانه TU5 تیپ ۵ هماهنگی خوبی با کابین آن دارد و دستتان را برای تیونینگ ۲۰۶ که بسیار معمول است نیز باز می‌کند.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۳٫۸ متر
وزن: ۱۰۵۴ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۲۴۵ لیتر
قدرت موتور: ۱۰۵ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۴ لیتر
نوع موتور: ۱٫۶ لیتری

کدخبر: ۴۰۶۴۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر