کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۵۳۴۸
تاریخ خبر:

روز جنون‌ و ‌هیجان؛ سخت‌ترین نبرد ‌استقلال، زمینگیر شدن پرسپولیس

روزنامه هفت صبح، کمال‌ بردبار | این زیباترین و پرحادثه‌ترین و خشن‌ترین بازی فصل بود. سرعت بالا،‌فرصت‌های گل، سه ضربه پنالتی،‌دو تا اخراج،بزن بزن،‌کله‌های خون‌آلود و بازی پر از رجز و درگیری فیزیکی. این بازی فقط هفتاد هشتاد هزار تماشاگر مشتاق هیجان زده کم داشت. گل‌گهر آمده بود آن سه بر صفر کمیته انضباطی را صاف کند. با تمام قوا. کی روش استنلی در خط حمله، سعید صادقی در خط هافبک و خانزاده و زکی پور در خط دفاع .

از آن سو مجیدی با همان ۳-۴-۳ همیشگی‌اش آمده بود با این تفاوت که نیک نفس بیمار بود و آمانوف در نقش هافبک وسط بازی می‌کرد. هر سه بازیکن خارجی استقلال در بازی بودند. در همان نیمه اول مشخص شد که گل‌گهر در جنگ‌های فیزیکی پا عقب نمی‌کشد. دو دروازه‌بان با نمایش‌های خوب خود ناجی دروازه‌هایشان شدند.اوج هیجان دقیقه ۴۴ رخ داد. وقتی که بر روی سانترهای پیاپی گل گهری‌ها و تلاش مدافعان استقلال برای مهار کی روش استنلی و مرتضی تبریزی،‌دانشگر توپ را با دست زد و در آخرین دقیقه بازی یک پنالتی به گل‌گهر تقدیم کرد.

سعید صادقی پنالتی را با غرور و با ضربه چیپ به تیرافقی دروازه زد. یک دقیقه بعد فرهاد مجیدی در اعتراض به خطای بازیکن گل‌گهر روی بازیکنش یکی از زشت‌ترین حرکات ممکن را انجام داد و نشان داد هنوز باید بیاموزد. او توپ را با دست گرفت و نگذاشت گل‌گهری‌ها اوت را پرتاب کنند و این جنجالی درست کرد که آن سرش ناپیدا. اما این نیمه هنوز هم حوادثی را در بطن خود داشت. دقیقه ۴۸ نیمه اول،‌ بعد پاس عمقی آمانوف برای یامگا به نظر نمی ‌رسید خطری ایجاد کند.

اما اهمال کودکانه خانزادی موجب توپ ربایی یامگا شد و خطای ناگزیر فروزان. حالا در بازی تقدیر و سرنوشت این بار یامگا پشت توپ قرار گرفت. توپش را فروزان برگرداند اما در برگشت یامگا توپ را گل کرد تا درحالی که همگان فکر می‌کردند استقلال مغموم به رختکن برود آنها شادترین یازده نفر دنیا باشند. نیمه دوم با بیرون رفتن دانشگر مهری به زمین آمد تا استقلال ۴-۴-۲ بازی کند. بعد از یکی دو فرصت عالی که ژستد از دست داد،‌سعید صادقی باردیگر حردانی را دور زد و با پاس بیرون عالی مرتضی تبریزی را صاحب موقعیت کرد و این یکی با شوتی حیرت‌انگیز دروازه استقلال را بعد از هفت هفته گشود.

در این میان شایان مصلح هم یک توپ عالی را به دست آورد که توسط حسینی به خوبی برگشت داده شد. بازی به شدت در نوسان بود و در حالی که استقلالی‌ها عصبی بازی را دنبال می‌کردند شوت سعید مهری به دست بازیکن گل‌گهر خورد تا حیدری داور مسابقه در مشورت با کمک داور خود جنجالی‌ترین تصمیم را اتخاذ کند.

یامگا باز هم پشت توپ ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد تا پنالتی‌های این فصل استقلال دو رقمی شوند. این بازی پرهیجان در نهایت به اخراج هردو برادر مجیدی هم ختم شد ولی فرهاد و فرزاد می‌دانند که این سه امتیاز چه ارزشی برای آنها دارد. به‌خصوص که بلافاصله پرسپولیس در آبادان در مقابل شاگردان جسور منصوریان با نتیجه‌ای باورنکردنی مغلوب شدند.

در یکی از بدترین و سردرگم‌ترین بازی‌های پرسپولیس در حالی که گل محمدی از حضور سرلک و آقایی وپاکدل و سیامک نعمتی به دلایل مختلف محروم بود،‌باز هم حامد لک نقش اول را داشت که یک توپ ساده را در یک شوت از زاویه بسته به درون دروازه خودشان فرستاد و نشان داد که نه توان روحی دارد و نه بدنش آماده است. او یک مشکلی دارد.

بعد از این گل که دقیقه پنج زده شد دیگر پرسپولیس به شرایط نرمال بازنگشت. وحید امیری بی‌دقت در بدترین دوران بازی‌اش،‌عبدی که بارها نشان داده توان تحمل سنگینی این گونه بازی‌ها را ندارد و عین نقل و نبات فرصت‌های گل را هدر داد و ترابی که حس مسئولیت شناسی‌اش با شتابزدگی بیش از اندازه‌اش مخلوط می‌شود.

در نهایت نیمه دوم و در حالی که پرسپولیس برای گل مساوی بی‌تابی می‌کرد و عبدی یک تک به تک باورنکردنی را به دست دروازه‌بان کوبیده بود،‌صنعت نفت به گل دوم رسید. حرکت از جناح راست شروع شد و ترابی به شکلی مفتضحانه دریبل خورد و سپس کامیابی‌نیا هم یک چالش مانکن برگزار کرد تا یک بغل پای ساده از روی هجده قدم حامد لک سنگین را مغلوب کند.

به این ترتیب شاگردان علی منصوریان عیدی بزرگی به استقلالی‌ها تقدیم کردند تا در فاصله دو هفته به دربی و ۹ هفته به پایان لیگ،‌شاگردان کم اشتباه مجیدی شش امتیاز از شاگردان پراشتباه و عجول و سربه هوای گل محمدی پیشی بگیرند .

کدخبر: ۴۴۵۳۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر