کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۷۲۲
تاریخ خبر:

روز بد ما و بردیای جوان برابر استرالیا

روزنامه هفت صبح | یک: ‌‌داشتیم برنامه می‌ریختیم که دیشب را چاپ دو برویم. به خاطر بازی ایران و عراق که خب ساعت یازده تمام می‌شد. این که چاپ اول را بدون گزارش بازی ایران و عراق زودتر بفرستیم برای چاپ تا به توزیع شهرستان‌ها برسد و چاپ دوم را برای ساعت یازده و نیم هماهنگ کنیم تا برای چاپ تهران گزارش بازی را داشته باشیم. چون اگر کل روزنامه رابرای ساعت یازده و نیم می‌فرستادیم روزنامه به شهرستان‌ها نمی‌رسید.

اما به دو دلیل پشیمان شدیم. اول این که بین خوانندگان شهرستانی و تهرانی اختلاف قائل می‌شدیم و خب این پسندیده نبود و دوم این که بازی والیبال ایران و استرالیا چنان ناامید کننده و افسرده کننده بود که دل و دماغی برای صبوری کردن تا نیمه شب و تماشای بازی ایران و عراق برای ما باقی نگذاشت‌. باخت باورنکردنی مقابل قعرنشین مسابقات که باز هم برای سومین بازی پیاپی به گیم پنجم رسید و ما باز هم باختیم. (زمانی متخصص بردن در گیم پنجم بودیم)

* دو: دیروز روز بداقبالی دو ستاره جوان تیم ملی والیبال بود که در هفته دوم مسابقات مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته بودند. بردیا سعادت و میثم صالحی. این بردیا سعادت که خیلی شرایط دراماتیکی پیدا کرد. در گیم پنجم یک آبشار استثنایی را در امتیاز ۹ بر ۹ به ثمر رساند و بعد در یک چلنج بالای تور توپ را با فشار به دست مدافعان استرالیایی زد تا یازده بر ۹ جلو بیفتیم.

یک لحظه تعلل سعادت در شادی کردن و دقتش در توجه به رای کمک داور، استرالیایی‌ها را به این صرافت انداخت که تقاضای بازبینی کنند. لحظه بسیار حساسی بود و در حرکت آهسته به شکلی آشکار مشخص بود که توپ در این چلنج بالای تور در آخرین لحظه با دستان خود سعادت به اوت رفته است‌.

هرچند گزارشگر بازی درست مثل استاد نوید مظفری در بازی ایران و بحرین اصرار داشت که داور مغرضانه رای داده است که خب اصلا این طور نبود. (مظفری هم خطای مدافع بحرین روی طارمی را مستحق اخراج بازیکن بحرینی می‌دانست که به شکل کاملا آشکاری ایده اشتباهی از سوی یک داور خوب و برازنده اما هیجان زده بود ) اعتراض معروف و بقیه هم به جایی نرسید و خب داور حق داشت.

تصمیم درست امتیاز به نفع استرالیا بود. بازی ۱۰بر ۱۰شد و چند ثانیه بعد بردیا سعادت یکی از بدترین آبشارهای تاریخ زندگی‌اش را زد و توپ با اختلاف زیاد به اوت رفت. محمد موسوی بلافاصله به سراغش رفت و اولین تشر را به او زد. سعادت تحت فشار از آلکنو سرمربی روسی خواست تا تقاضای بازبینی کنند چرا که لباس مدافعان استرالیایی به تور برخورد کرده است که خب این طور نبود و بازبینی نشان داد که دفاع استرالیا خطایی نکرده است. این در حالی بود که سعادت تا آن لحظه پرامتیاز ترین بازیکن ایران بود اما دو امتیاز بسیار حساس را به ضرر ایران از دست داد. پیش می‌آید دیگر‌!

کدخبر: ۳۹۶۷۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    من فقط موندم علت فیکس بودن میلاد دقیقا چ یه؟ مگه غیر این بود که ست اول و دوم رو ب ه اون باختیم؟