کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۶۶۹
تاریخ خبر:

روزهای بد شبکه نسیم در نبود چهره‌های سرشناس

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | مهران غفوریان قرار بود تاک‌شو خود را همزمان با ماه ربیع الاول روی آنتن شبکه نسیم ببرد. حالا اما تیزر مسابقه استعدادیابی «اعجوبه‌ها» با اجرای او از شبکه سه پخش می‌شود.آیا نسیم برای شب‌های زمستانی برگ برنده‌ای رو خواهد کرد؟اگر بگوییم شرایط شبکه نسیم خاص است، حرف‌مان تکراری می‌شود.

به تناوب در این‌باره نوشتیم و حالا هم با مراجعه به آنتن این شبکه می‌توان پی به وضعیت‌اش برد. کنداکتور آن به دلیل فقدان برندهایش قدرت همراهی مخاطب به سیاق سال‌های اخیر را ندارد. این شبکه می‌دانست در غیبت مهران مدیری و رامبد جوان و نبود برنامه «وقتشه» نیاز به برند تازه دارد، برای همین روی مهران غفوریان سرمایه‌گذاری کرد که خب نتیجه نداده است.

*** فرش قرمز نسیم برای غفوریان
اواخر سال پیش بود که مهران غفوریان مصاحبه‌ای انجام داد و به طور رسمی از طرح تاک‌شو خود برای شبکه نسیم پرده برداشت. در این مصاحبه که سه اسفند منتشر شده و لینک آن در سایت‌ها موجود است،‌غفوریان اینطور گفته:«این روزها طرح تاک‌شو در شبکه نسیم تصویب شده که خودم آن را اجرا می‌کنم و قرار است روی آن کار کنم.» ۱۵ تیر امسال هم محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم گفته بود به‌زودی برنامه غفوریان روی آنتن خواهد رفت:

« ما چند طرح داریم که عمدتاً بعد از ماه صفر می‌رسند و تامین منابع مالی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای می‌طلبد. «شکرستان» از اوایل مرداد ماه می‌آید که سری جدید آن با صدای شهاب حسینی به‌عنوان راوی همراه است. سری جدید «کتاب باز» را نیز خواهیم داشت و می‌کوشیم تولید آن را با ساخت «فوق لیسانسه‌ها» سروش صحت هماهنگ کنیم. برند «هزارداستان» را هم حفظ خواهیم کرد.»

*** غفوریان از نسیم به سه
در آستانه ماه ربیع الاول که شبکه‌ها رنگ و روی شاد می‌گیرند، منتظر بودیم تاک شو مهران غفوریان در کنداکتور شبکه نسیم قرار گیرد. خاصه اینکه نسیم بیش از هر زمان دیگر به تاک شو نیاز دارد. با این حال مهران غفوریان در تیزر «اعجوبه‌ها» دیده شد و در نتیجه تا اطلاع ثانوی این تاک شو منتفی است.

آنطور که در معرفی این برنامه آمده:« همزمان با شروع ماه ربیع الاول برنامه سرگرم‌کننده شبانگاهی «اعجوبه‌ها» به تهیه‌کنندگی سروش گل محمدی و کارگردانی احسان عبدی پور به کنداکتور شبکه سه اضافه می‌شود. این برنامه در راستای نشان دادن توانمندی‌های کودکان و نوجوانان با اجرای مهران غفوریان پخش خواهد شد.» در تیزری که از مسابقه استعدادیابی «اعجوبه‌ها» پخش می‌شود، مهران غفوریان با شمایل آرتیست‌های کلاسیک بچه‌ها را برای شرکت در مسابقه راهنمایی می‌کند. مسابقه به مانند خود تیزر جذاب خواهد بود؟

*** دست خالی
از میان برنامه‌هایی که محمد احسانی وعده پخش آن را داده بود فقط «کتاب باز» به آنتن رسیده است. این برنامه برای جماعت معدود علاقه‌مند به کتاب جذاب است و باید تداوم داشته باشد منتها اساسا شبکه نسیم نمی‌تواند برنامه‌های اینچنینی را برای همراهی گسترده مخاطب در نظر بگیرد. این شبکه به‌تازگی سری جدید «چهل تیکه» را هم در کنداکتور آخر هفته قرار داده است. نمی‌خواهیم تلاش تیم سازنده را نادیده بگیریم ولی واقعیت این است «چهل تیکه» ظرفیت تبدیل شدن به برنامه‌ای پرمخاطب را ندارد. علاوه بر ایرادهای ساختاری، رویکرد برنامه تکراری است.

تا کی می‌توان مردم را با خاطره بازی سرگرم کرد؟ نسیم برنامه خوب «هوش برتر» را هم روی آنتن دارد اما این برنامه هم برای معدودی که به مسابقات هوش علاقه‌مند هستند، جذابیت دارد. دیگر برنامه قدیمی این شبکه «ویتامین خ» است که بارها درباره طنز بی‌مزه آن نوشتیم!‌ شبکه نسیم برای پر کردن کنداکتور چند برنامه جدید از جمله داستان غذاها و دنیای مستند را دوبله و پخش می‌کند. این قبیل برنامه‌ها صرفا می‌توانند مکملی بر برنامه‌های اصلی باشند که خب فعلا نسیم از آن‌ها بی‌بهره است.

*** نسیم برند می‌خواهد
اینکه شبکه نسیم مهران غفوریان را از دست داده به این معنی نیست که حضور او الزاما به کمکش می‌آمد. حتی پیش‌تر ایرادهایی را که متوجه غفوریان است برشمردیم و به تفصیل توضیح دادیم کار او برای تبدیل شدن به مجری‌ای محبوب سخت است منتها در شرایطی که نسیم چهره‌ای محبوب روی آنتن ندارد،‌ ظرفیت غفوریان می‌توانست به کمکش بیاید. حالا اما نسیم همین امکان را هم از دست داده است.

کدخبر: ۲۸۵۶۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر