کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۸۶۴۳
تاریخ خبر:

روایت ۱۰حادثه عجیب در ۱۳روز ابتدایی سال

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| اولین حادثه سال جدید با ماجرای به گلوله بستن سربازان بوشهری آغاز شد. داستان سرباز ۲۴ ساله اهوازی که طبق آخرین اعترافاتش چون هم‌قطارانش او را مسخره می‌کردند آنها را هنگام تعویض پست در پادگان بوشهر به گلوله بست، بعد یک شهروند را گروگان گرفته و در نهایت درکوه‌های دیلمان دستگیر می‌شود. حادثه‌ دیگر، تصادف عجیب پژو روی ریل قطار گرگان که زوج کرجی طی این حادثه کشته می‌شوند.

اما در میان این حوادث قتل‌های خانوادگی هم به چشم می‌خورد. قتل مادر و برادران همسر در گیلان، سوزاندن همسر و خانه در ملایر و شلیک مرد هفتاد ساله به همسرش! همچنین اسیدپاشی مرد ۲۵ ساله به همسر ۱۷ ساله‌اش در شب سال نو. اما در میان این قتل‌های خانوادگی داستان گروگانگیری و قتل در کرمانشاه(هرسین) از همه پررنگ‌تر شد.

ماجرای مرد شروری که عمه و پسر عمه‌اش را به قتل می‌رساند و بعد ۶ نفر را نیز گروگان می‌گیرد و در نهایت توسط ماموران به هلاکت می‌رسد. البته حوادث دیگری هم در این میان شاهد بودیم؛ از افتادن دکل ایرانسل در زاهدان روی یک منزل مسکونی به دلیل دزدیدن پیچ‌های دکل و وزش باد که خیلی عجیب بود و البته قربانی نداشت تا ماجرای تصادفات جاده‌ای و بقیه جنایت‌ها که در صفحه سیزده نیز نوشته شده است.

یک: قتل هم‌قطاران برای مرخصی!
محمد کرملا چعب، ۲۴ ساله اهل اهواز فکرش را هم نمی‌کرد به دلیل مسخره شدن از سوی هم‌قطارانش در اولین روز قرن جدید تبدیل به قاتل شود! حالا طبق گفته منبعی آگاه این فرد در اعترافاتش گفته است این سربازها چندماه قبل با یکدیگر در یک جا نگهداری می‌شدند اما به دلیل اختلافاتی که داشتند از همدیگر جدایشان می‌کنند‌. قاتل گفته چون مرا مسخره می‌کردند با هم درگیر بودیم. اما روز حادثه موقع تعویض پست باز با یکدیگر مواجه می‌شوند .

او گفته باز هم مرا مسخره کردند و دیگر کنترل خود را از دست داده و اول به یکی از آنها و بعد بقیه‌شان شلیک کردم. دقیقا روز اول فروردین در فضای مجازی، ماجرای قتل چهار سرباز به دست هم‌قطارشان منتشر شد. او این چهار سرباز را در پادگان نیروی دریایی بوشهر به رگبار می‌بندد. اگرچه اعلام شد ماجرا خصومت شخصی بوده و این نکته که برای گرفتن مرخصی اقدام کرده و به نتیجه نرسیده کذب است، اما منبعی غیررسمی که نامش را فاش نمی‌کند، می‌گوید او چون نتوانست مرخصی بگیرد عصبی شد! اگرچه این ماجرا تکذیب شد.

قاتل صبح اول فروردین‌ماه ابتدا چهار هم‌قطار خود را با شلیک گلوله، به قتل می‌رساند، بعد با گروگان گرفتن یک شهروند به سمت کوه‌های دیلمان در استان بوشهر می‌رود تا بتواند خودش را به خوزستان برساند. ماجرا از این قرار بوده که او حین تعویض پست دست به این اقدام می‌زند. قاتل پس از ارتکاب جرم با تهدید دژبانی، به بیرون از پادگان فرار کرده و در حین فرار راننده خودروی سمند کنار پادگان را گروگان گرفته و متواری می‌شود. بلافاصله همسر این راننده با پلیس تماس گرفته و با دادن مشخصات خودرو، پلیس وارد عمل می‌شود.

نیروهای ایستگاه راهور شهید موسوی دیلم اقدام به توقف خودرو کرده که در این حین قاتل با پلیس درگیر شده و با خودروی دیگر متواری می‌شود. این سرباز تحت تعقیب بود و در کوه‌های اطراف دیلم بالاخره دستگیر می‌شود. اگرچه سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره قتل ۴ نفر به دست سربازی در یکی از پادگان‌های منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بوشهر اعلام کرد: شایعه انگیزه قتل به علت نرفتن به مرخصی کذب است.

دو: تصادف قطار تهران-گرگان با پژو
سه‌شنبه گذشته بر اثر برخورد قطار تهران- گرگان در محدوده گذرگاه «نوکنده به گلوگاه» در محدوده شهرستان بندرگز استان گلستان باعث کشته شدن دو نفر شد. صبح سه‌شنبه، نهم فروردین ماه در جاده پلیس‌راه نوکنده به سمت دریا یک دستگاه پژو پارس روی ریل آهن با قطار برخورد کرد. ماجرا از این قرار بوده که یک زن و شوهر مسافر اهل کرج که با خودروی سواری پژو پارس در حال عبور از ریل بودند با قطاری که از تهران عازم گرگان بود، برخورد کردند و کشته شدند. به همراه این خودرو، خودرو دیگری هم بوده که از ریل رد شده بود، اما خودروی دوم، روی ریل گیر کرده و متاسفانه با قطار تصادف می‌کند. اگرچه این نقطه طبق گفته‌ها فاقد راهبند است، اما علایم هشدار و راهنمایی و رانندگی از فاصله ۳۰۰ متری مسیر نصب شده است.

سه: گروگان‌گیری هالیوودی در کرمانشاه!
حوالی ساعت ۳ بامداد (۵ فروردین) از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ کشته شدن یک نفر در خیابان پارک‌شهر شهرستان هرسین به ماموران پلیس اعلام و سریعاً برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. ماموران در حال بررسی موضوع قتل بودند که مجددا به آنان اعلام شد که دو نفر از ناحیه شکم و پهلو مجروح و در حال انتقال به بیمارستان هستند که ماموران سریعاً به بیمارستان مراجعه و در بازجویی‌های اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار با اسلحه کلاش به سمت آنان شلیک و متواری شده است.

قاتل در خانه عمه خود پناه می‌گیرد. ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و با رعایت حقوق شهروندی وارد منزل شدند و در بازرسی از منزل مشاهده کردند قاتل چند ساعت قبل عمه خود را نیز به قتل رسانده است. این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه تمامی سطح شهر و خروجی‌های آن برای پیدا شدن قاتل توسط پلیس مورد پایش قرار گرفت، تصریح کرد: در یکی از خیابان‌ها فرد قاتل توسط ماموران شناسایی شد که به محض مشاهده پلیس با اسلحه کلاش اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرد.

سردار جاویدان بیان کرد: با تیراندازی متقابل ماموران، فرد قاتل که خود را در محاصره پلیس می‌بیند، وارد منزل مسکونی یکی از شهروندان شده و شش نفر از ساکنین آن را به گروگان می‌گیرد. به‌دنبال گروگان گرفته شدن اعضای این خانواده، سریعاً تیم‌های رهایی گروگان و نوپو در محل حاضر و وارد مذاکره با فرد گروگان‌گیر و قاتل شدند.

در مذاکرات اولیه با فرد گروگان‌گیر دو نفر خانم و یک نفر آقا آزاد می‌شوند، اما در ادامه فرد قاتل حاضر به رهایی دیگر افراد گروگان گرفته شده نمی‌شود که به ناچار در یک عملیات هماهنگ و برق‌آسا و پرتاب گاز اشک‌آور، دیگر افراد به گروگان گرفته شده نیز آزاد می‌شوند. در زمان عملیات رها‌سازی، فرد قاتل با شلیک به سمت افراد به گروگان گرفته شده، جان آنان را به‌خطر انداخته که ماموران به ناچار با شلیک متقابل وی را به هلاکت می‌رسانند.

چهار: سقوط دکل مخابراتی در زاهدان به‌خاطر سرقت پیچ و مهره
یکی از خبرهای عجیب نوروز هم همین افتادن دکل ایرانسل روی منزل مسکونی در روز هفتم عید بود! مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان با اشاره به حادثه سقوط دکل مخابراتی شرکت ایرانسل در شهر زاهدان گفت: سرقت پیچ‌های دکل و وزش باد علت اصلی این حادثه بوده است.

نیک‌‌محمد بلوچزهی با اشاره به حادثه سقوط دکل مخابراتی شرکت ایرانسل در شهر زاهدان، اظهار داشت: سرقت پیچ‌های دکل و وزش باد علت اصلی این حادثه بوده است. این دکل مخابراتی توسط پیمانکار شرکت ایرانسل در چند روز گذشته در خیابان پهلوانی زاهدان نصب شده بود و پیمانکار در حال تهیه فنس بوده که متاسفانه یک نفر با سرقت پیچ‌های دکل و همچنین وزش باد باعث سقوط آن می‌شود.

پنج: زن ۱۷ ساله قربانی اسیدپاشی شوهرش شد
روز اول عید یک مرد در جهرم روی همسر ۱۷ ساله‌اش اسید می‌ریزد! این مرد ۲۵ ساله به دلیل اختلافات خانوادگی روی اعضای بدن همسرش اسید ریخته و متواری می‌شود. اما پلیس دو ساعت بعد او را دستگیر کرده و زن را به بیمارستان می‌رسانند!

شش: مرد خشمگین همسرش را زنده‌زنده در آتش سوزاند
خبر یک فقره آتش‌سوزی در منزلی واقع در ‏شهر ملایر در سوم عید منتشر می‌شود. ‏در بررسی اولیه ماموران این پلیس مشخص شد که دو نفر از مکان آتش‌سوزی به علت سوختگی بنا ‏به دلایل نامعلومی روانه ‏بیمارستان شدند‎ .‎در بررسی‌ها مشخص شد که این دو نفر که نسبت زن و شوهری ‏‏دارند، دارای اختلافات خانوادگی قبلی بودند و بر اثر این اختلافات، با انجام تحقیقات فنی و علمی از شوهر مشخص شد ‏که ‏نامبرده عمداً اقدام به آتش زدن منزل و همسرش کرده است.

بر اثر این حریق، همسرش دچار سوختگی شدید شد و ‏به ‏بیمارستان همدان و از آنجا به تهران انتقال یافت و متاسفانه به سبب شدت جراحات وارده با وجود تلاش‌های درمانی ‏صورت ‏گرفته در بیمارستان جان خود را از دست داد. در همین ارتباط شوهر وی نیز به سبب سطحی بودن سوختگی از بیمارستان ترخیص و به‌‏عنوان ‏قاتل توسط ماموران دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

هفت: قتل مادرزن و برادران همسر در گیلان
عصر دوم فروردین ماه در روستای جوکندان شهرستان تالش، سه نفر به قتل می‌رسند. پس از تحقیقات گسترده و بررسی موضوع مشخص شد قاتل بعد از درگیری با اعضای خانواده همسر خود، با یک قبضه سلاح شکاری به سمت همسر، مادرزن و ۲ برادر خانم خود شلیک کرده است.در این تیراندازی، مادرزن و برادران همسر ضارب به قتل رسیدند و حال عمومی همسرش نیز وخیم گزارش شده است. قاتل ۳۷ ساله که پس از ارتکاب قتل در جنگل‌های اطراف روستای جوکندان مخفی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

هشت: جزئیات سقوط مرگبار کودک ۳ ساله از کشتی صبا
سرپرست فرمانداری مریوان گفت: با توجه به فوت کودک سه ساله در شهربازی دریاچه زریبار و تا مشخص شدن دلایل این حادثه، مجموعه شهربازی پلمب خواهد بود. روز چهارم فروردین کودک سه ساله‌ای از یکی از ابزارهای بازی «کشتی صبا» در شهربازی مریوان سقوط کرده و حین انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات زیاد جان خود را از دست داد.

۹ : پدر و مادر رودسری و انداختن بچه به رودخانه!
پلیس گیلان کودکی ۱۵ ماهه را از خطر مرگ نجات داد. پدر و مادر کودک ۱۵ ماهه‌ای که قصد داشتند فرزندشان را به داخل رودخانه بیندازند با اقدام به موقع پلیس دستگیر و این کودک از مرگ نجات یافت. در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه پدر و مادر کودکی بر روی پل شرقی رودسر قصد دارند کودک خود را به داخل آب بیندازند، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

پدر ۳۷ ساله این کودک پس از مشاهده پلیس به ماموران حمله‌ور شد که با اقدام نیرو‌های پلیس دستگیر و کودک از دست آنها نجات یافت. فرمانده انتظامی شهرستان رودسر با بیان اینکه پدر و مادر این کودک به علت مصرف موادمخدر حالت طبیعی نداشتند تصریح کرد: با هماهنگی قضایی کودک ۱۵ ماهه تا تعیین تکلیف پرونده به بهزیستی گیلان تحویل داده شد و والدین معتاد این کودک نیز به مرکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

۱۰: داماد فسایی در مراسم عروسی‌اش، قاتل شد
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: تیراندازی در یک مراسم عروسی در یکی از روستاهای این شهرستان، منجر به فوت یکی از مهمانان شد.سرهنگ محمد رضایی، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی تماس اهالی یکی از روستاهای شهرستان فسا با مرکز ۱۱۰ پلیس مبنی بر تیراندازی منجر به فوت در مراسم عروسی، بلافاصله ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.وی افزود: در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد که متأسفانه خطای داماد ۳۳ ساله هنگام تیراندازی با اسلحه شکاری، منجر به مجروحیت و فوت یکی از مهمانان ۵۵ ساله شده است.

کدخبر: ۴۴۸۶۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر