کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۸۶۹
تاریخ خبر:

روابط پیچیده ژنرال امیر قلعه‌نویی با فوتبالی‌ها ‌

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار| همواره بین امیر قلعه‌نویی و بعضی از مربیان و بازیکنان، روابط سینوسی و نامشخصی وجود داشته است . این روزها بیشترین درگیری لفظی و اتهام‌زنی در فوتبال ایران را می‌توان در مصاحبه‌های امیر قلعه‌نویی و افشین پیروانی علیه یکدیگر پیدا کرد. درگیری‌ای که بعد از بازی برگزار نشده سپاهان و پرسپولیس آغاز شده و تا همین دیروز هم ادامه داشته و احتمالا به این زودی تمام نخواهد شد.

البته این دو نفر قبلا رابطه خوبی با هم داشتند و پیروانی دستیار قلعه‌نویی در تیم ملی بود اما رابطه با قلعه‌نویی برای فوتبالی‌های ایران کاملا غیرقابل پیش‌بینی است و هر لحظه ممکن است تغییری در این روابط ایجاد شود. به همین بهانه ماجراهای میان قلعه‌نویی و برخی فوتبالی‌ها را مرور می‌کنیم.

*** ناصر حجازی؛ کینه ابدی؟
این مهم‌ترین و البته مبهم‌ترین ماجرای قلعه‌نویی در فوتبال ایران است. او در استقلال شاگرد ناصر حجازی بود و بعدها دستیار او هم شد اما از همان روزهای ابتدایی، حجازی متوجه شد که قلعه‌نویی دستیار آرام و بی‌خطری نیست! البته این جور روابط در میان خیلی از مربیان و دستیاران‌شان وجود داشت اما اخلاق خاص هر دو نفر که از مواضع‌شان کوتاه نمی‌آمدند باعث اختلاف بین آنها شد.

بعدها با برکناری زودهنگام حجازی از هدایت استقلال، او در مصاحبه‌ای به طعنه گفت: «آنها که برکناری او را می‌خواسته‌اند به هدف خود رسیدند.» چند سال بعد او با مس کرمان استقلالی را شکست داد که فیروز کریمی را روی نیمکت داشت و حجازی مدیرفنی‌اش بود. او بعد از پیروزی بر استقلال مشت‌هایش را هم به نشانه خوشحالی گره کرد! اما بیماری ناصر حجازی باعث شد تا این دو نفر دیگر سراغ حاشیه و درگیری نروند و به خصوص قلعه‌نویی سعی کرد روابطش را با حجازی ترمیم کند. او در آخرین روزهای زندگی حجازی به ملاقات او در بیمارستان رفت و او را بوسید اما عکسی که از این صحنه منتشر شده، بسیار معنادار به نظر می‌رسد.

پس از فوت حجازی، قلعه‌نویی بارها از او به نیکی یاد کرد و خودش را شاگرد او معرفی کرد اما آتیلا حجازی هم مانند پدرش هرگز دلش با قلعه‌نویی صاف نشد. او در مصاحبه‌ای گفته بود: «اختلاف‌هایی بین من و قلعه‌نویی وجود دارد که بعید می‌دانم تا ابد حل شود. من از او کینه‌ای به دل ندارم ولی او نباید پشت سر کسی که زنده نیست حرف می‌زد، من حق دارم که از او دلخور باشم. درست مثل این می‌ماند من پشت سر مادر مرحوم قلعه‌نویی حرف بزنم، طبعا او هم به این مسائل واکنش نشان می‌دهد و این بدیهی است.»

*** فرهاد مجیدی؛ یک روز خوب، یک روز بد!
رابطه قلعه‌نویی با مجیدی رابطه‌ای عجیب و به شدت نامشخص است. شاید هیچ کس نداند این دو نفر همین حالا با هم خوب هستند یا کارد و پنیر! در واقع وضعیت رابطه آنها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند اما رابطه آنها با حجازی کاملا متفاوت بود. مجیدی به شدت حجازی را دوست داشت و حجازی هم علاقه زیادی به مجیدی داشت و این رابطه‌ای بود که هرگز بین حجازی و قلعه‌نویی به وجود نیامد. هنوز هم هر وقت مجیدی می‌خواهد به قلعه‌نویی طعنه بزند به مکتب حجازی اشاره می‌کند!

اختلاف این دو نفر از لیگ هشتم شروع شد. جایی که قلعه‌نویی استقلال را قهرمان لیگ برتر کرد اما مجیدی در بیشتر بازی‌های روی نیمکت می‌نشست! چند سال بعد، قلعه‌نویی که دوباره به استقلال برگشته بود به صراحت اعلام کرد فرهاد مجیدی را نمی‌خواهد! مجیدی هم دست به کار شد و با بیانیه‌ای خداحافظی‌اش از فوتبال را اعلام کرد‌ اما فشار روی قلعه‌نویی باعث شد تا در نیم‌فصل مجیدی بالاخره به استقلال بیاید. در ادامه روزهای خوبی برای این دو نفر رقم خورد اما خداحافظی ناگهانی مجیدی شوک تازه‌ای به روابط او با قلعه‌نویی وارد کرد.

او در بازی با مس کرمان از استقلال خداحافظی کرد و قلعه‌نویی بعدها مدعی شد هر چه به مجیدی اصرار کرده، فایده‌ای نداشته است! این در حالی بود که خود مجیدی تلویحا اعلام کرده بود ‌ قلعه‌نویی قصد خراب کردن او را داشته است! در سال ۹۳ مجیدی حرف‌های عجیبی در برنامه نود زد و قلعه‌نویی هم پاسخ‌های تندی به او داد و البته در لفافه او را تهدید به افشاگری درباره ماجرای ورزشگاه مرغوبکار کرد! بعد از این اتفاق آنها تا مدت‌ها رابطه‌ای با هم نداشتند .

اما بعد از دو فصل ناکامی استقلال با قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی در اینستاگرام خود از قلعه‌نویی و دستیارانش به عنوان بی‌کفایت‌ترین کادر فنی تاریخ استقلال نام برد! این دو تا همین دو سال گذشته کاری با هم نداشتند اما بی‌تفاوتی مجیدی به قلعه‌نویی در بازی مقابل سپاهان در اصفهان و شادی او بعد از گل و پست اینستاگرامی‌اش با انتقاد قلعه‌نویی مواجه شد و درست در روزهایی که به نظر می‌رسید این دو نفر رابطه خوبی با هم ندارند ناگهان خبر رسید آنها یکی دو ماه پیش در هتلی با هم دیدار و احوالپرسی کرده‌اند!

*** برانکو؛ ما دو تا داداش بودیم!
روابط قلعه‌نویی با برانکو یکی از بامزه‌ترین و جالب‌ترین روابط فوتبالی امیرخان است. این دو نفر تا اواخر دوران حضور برانکو در پرسپولیس روابط خوبی با هم داشتند و از یکدیگر حسابی تعریف و تمجید می‌کردند. حتی قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای مدعی شد که برانکو از خیلی‌ها مسلمان‌تر است! اما تقریبا مشخص بود که دلیل دوستی و رابطه خوب آنها با هم اختلاف شدید و مشترک آنها با کارلوس کی‌روش بود و همین اختلاف باعث شده بود تا آنها در یک جبهه در کنار یکدیگر قرار بگیرند!

تا زمانی که رقابت بین پرسپولیس و سپاهان نزدیک بود برانکو و قلعه‌نویی با هم خوب بودند اما حواشی زیاد در بازی‌های سپاهان و پرسپولیس باعث شد تا رابطه خوب این دو نفر هم کم‌کم از بین برود و دیگر خبری از تعریف و تمجیدهای سابق نباشد. در نهایت حتی کار به طعنه زدن به یکدیگر در مصاحبه‌ها و نشست‌های خبری هم کشیده شد اما قبل از اینکه رابطه بین آنها از این هم تیره‌تر شود، برانکو از ایران رفت.

*** مجیدجلالی؛ مَرد یا یارو؟
پس از قهرمانی شگفت‌انگیز استقلال در لیگ هشتم در مشهد، امیر قلعه‌نویی در همان استادیوم و قبل از هر چیز دیگری از مجید جلالی تشکر کرد. او با هدایت فولاد در روز آخر لیگ هشتم ذوب‌آهن را شکست داد تا استقلال با پیروزی بر پیام مشهد قهرمان شود و قلعه‌نویی درپایان بازی گفت: «جلالی واقعا مَرده!» چند سال بعد اما نظر قلعه‌نویی درباره جلالی تغییر کرد.

در یکی از بازی‌های بین استقلال و سایپا، جلالی به شدت از داوری بازی شاکی بود و قلعه‌نویی را متهم به متشنج کردن جو ورزشگاه و تاثیر روی کار داور کرده بود اما قلعه‌نویی در پاسخ به جلالی از لفظ عجیب و غیرمحترمانه «یارو» استفاده کرد که باعث دلخوری شدید جلالی هم شد اما در حالی که به نظر می‌رسید رابطه این دو نفر زیاد خوب نباشد جلالی همین سال گذشته در ادعایی باورنکردنی گفت: «به نظر من قلعه‌نویی از مورینیو هم بهتر است!»

*** نکونام، آندو، رحمتی و …
چند بازیکن استقلال در مقاطع مختلف با امیر قلعه‌نویی دچار مشکل شدند. جواد نکونام بارها علیه او مصاحبه کرد و ادعاهایی مطرح کرد که باعث شکایت او به دادسرا هم شد. حتی بازیکنی مثل ایمان موسوی هم وارد این بازی شد و فوتبالش تقریبا نابود شد. رابطه نکونام و قلعه‌نویی در حال حاضر خوب نیست اما ممکن است هر لحظه خوب شود!

آندرانیک تیموریان هم در اواسط روزهای حضورش در استقلال با قلعه‌نویی به مشکل خورد و به تراکتور رفت و در ورزشگاه آزادی آن شادی گل جنجالی یعنی کندن درجه‌های ژنرالی از سرشانه پیراهنش را رو به دوربین‌ها انجام داد. سیدمهدی رحمتی هم در آن بازی عجیب و غریب استقلال و تراکتورسازی انواع و اقسام بی‌احترامی‌ها را به قلعه‌نویی انجام داد اما رابطه آنها در یکی دو سال اخیر بهتر شده و در بازی‌های رودررو حداقل با هم عکس می‌‌گیرند و به دوربین‌ها لبخند می‌زنند.

*** مایلی کهن؛ خوب، بد و بدتر!
بعد از آن بازی معروف استقلال و سایپا و بیانیه جنجالی معروف به «گروهبان قندلی»، رابطه قلعه‌نویی و مایلی‌کهن هرگز خوب نشد البته آنها ظاهر را حفظ می‌کنند اما هنوز هم در مصاحبه‌های‌شان گاهی به هم طعنه می‌زنند. به خصوص مایلی‌کهن که به هر بهانه‌ای به قلعه‌نویی حمله می‌کند و البته از او جواب‌های طعنه‌آمیزی هم می‌شنود.

کدخبر: ۳۲۱۸۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر