کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۶۱۲۶
تاریخ خبر:

رقیب نورالدین از ایل پوسان آمد

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| دو روز پیش نام سریال نوروز و رمضان شبکه سه به‌طور رسمی اعلام شد و حالا فقط اسم سریال شبکه دو رسانه‌ای نشده است. در گزارش امروز ضمن بررسی دورنمای هر کدام از سریال‌ها، به گزینه احتمالی شبکه دو هم اشاره شده. به‌نظر می‌رسد رقابت اصلی میان «نون.خ 4» و «جشن سربرون» باشد. سریال‌ها از اول فروردین روی آنتن می‌روند و پخش آنها در شب‌های بعد ادامه می‌یابد؛ شب‌هایی که از سوم فروردین 1402 مقارن با آغاز ماه رمضان است.

‌شبکه یک| نون.خ 4
خبر ساخت سری چهارم «نون.خ» توسط سعید آقاخانی برای نخستین‌بار در هفت‌صبح منتشر شد و کمی بعد مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال، خبر را تایید کرد. «نون.خ» اولین‌بار نوروز 98 روی آنتن رفت و فصل‌های بعدی آن، نوروز 99 و نوروز1400 پخش شد و مورد استقبال گسترده قرار گرفت. داستان سریال با محوریت زندگی مردی به‌نام نورالدین خانزاده با بازی سعید آقاخانی پیش می‌رود که هر بار در موقعیتی مختلف قرار می‌گیرد.

از «نون.خ» به‌عنوان جایگزین «پایتخت» پس از حواشی عجیبی که تجربه کرد، یاد می‌شود. در این فصل خبری از شقایق دهقان به دلیل موضع‌گیری‌های اخیرش نیست؛ در حالی‌که قرار بود داستان کاراکتر او در این سری باز شود. حسن معجونی هم نتوانست در «نون.خ 4» بازی کند و آقاخانی از بازیگرانی مثل بیژن بنفشه‌خواه، حمیدرضا آذرنگ، هومن حاجی‌عبداللهی، سید‌علی صالحی و مجید یاسر در کنار تعدادی از بازیگران فصل‌های قبل استفاده کرده.

در فضای مجازی واکنش‌ها به ساخت سری جدید «نون.خ» متفاوت است که این عکس‌العمل‌ها ریشه در شرایط اجتماعی اخیر دارد. سریال چطور از پس چالش‌ها برآمده و چه نتیجه‌ای حاصل شده است؟ شبکه یک همچنین تصمیم دارد در شب‌های قدر مینی‌سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری را پخش کند. نسخه سینمایی آن با عنوان «موقعیت مهدی» مورد توجه قرار گرفت و موفقیت نسخه سریالی هم قابل پیش‌بینی است.

شبکه دو | هادی
بر‌اساس نشانه‌ها می‌توان حدس زد شبکه دو «هادی» را در کنداکتور نوروز و رمضان قرار می‌دهد. داستان سریال درباره شهدای مدافع حرم است و با فضای رمضان انطباق دارد. از آن‌سو «هادی» را امیر داسارگر می‌سازد که پیش‌تر فیلم «منطقه پرواز ممنوع» را به تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد (مدیر فعلی شبکه دو) کارگردانی کرده است.

سابقه همکاری و نیز اطمینان قبلی‌، باعث می‌شود شانس «هادی» برای پخش در نوروز و رمضان بالا برود؛ به شرط آنکه سریال به‌موقع آماده شود. هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، مجید پتکی و شهروز آقایی‌پور از جمله بازیگران سریال هستند. چالش اصلی «هادی» روایت متفاوت و جذاب یک سوژه مهم است؛ در غیر این صورت، به سرنوشت آثار مشابه دچار خواهد شد.

شبکه سه| جشن سربرون
از جمله سریال‌هایی است که حدس و گمان زیادی درباره زمان پخش آن به گوش رسید و در نهایت اعلام شد به مناسبت نوروز و رمضان روی آنتن شبکه سه می‌رود. «جشن سربرون» را مجتبی راعی از کارگردان‌های مطرح سینما به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان ساخته است. سریال داستانی از دوران قبل از مشروطه دارد و محور آن رقابت بهادر کدخدای ایل پوسان با سرخو کدخدای طایفه همسایه است.

این نخستین بار نیست که یک سریال جدی در نوروز روی آنتن می‌رود؛ شاخص‌ترین آن «شب دهم» است که تبدیل به خاطره‌ای خوش در حافظه مخاطبان شد. شبکه سه در سال‌های اخیر «گاندو 2» و «نجلا 2» را هم روانه آنتن کرده اما سراغ اثری تاریخی در مناسبت نوروز و رمضان نرفته بود. استقبال از «گیل‌دخت» و نیز تجربه خوب آثاری مثل «روزی روزگاری» از عواملی هستند که شانس دیده شدن «جشن سربرون» را بالا می‌برند.

باید دید مجتبی راعی چه بهره‌ای از داستان برده و چه ترفندهایی برای همراه کردن مخاطب‌ رو کرده است. این سریال در 45 قسمت ساخته شده اما برای پخش شبانه به 58 قسمت افزایش یافته. «جشن سربرون» بیش از دو ماه روی آنتن شبکه سه است و از این‌رو می‌توان امیدوار بود که مورد توجه قرار گیرد. حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر و… از جمله بازیگران «جشن سربرون» هستند.

شبکه پنج| تو هم مثل من
در حالی‌که انتظار می‌رفت بالاخره سریال «رعد و برق» بهروز افخمی به نوروز 1402 برسد، خبر آمد که شبکه پنج سریال «تو هم مثل من» به کارگردانی بهرام درخشان را پخش خواهد کرد. این سریال داستانی اجتماعی دارد و نیما شاهرخ‌شاهی‌، فریبا طالبی، مهدی امینی‌خواه، محمد فیلی، فرهاد بشارتی، بهزاد رحیم‌خانی و سیاوش قاسمی از‌جمله بازیگران آن هستند. با این ترکیب به‌نظر شانس سریال شبکه پنج برای برخورداری از اقبال عمومی کم است. این شبکه نوروز پیش «دردسرهای شیرین» را روانه آنتن کرد که در نهایت سریالی شکست‌خورده لقب گرفت.

کدخبر: ۵۰۶۱۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر