کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۱۹۶
تاریخ خبر:

رقابت ماراتن کیش با سجاد غریبی

روزنامه هفت صبح | این ماجرای جالب روز جمعه در کیش اتفاق افتاده و دیروز ویدئوهای آن در سطح شبکه‌های اجتماعی وایرال شد: در این ویدئو دوندگان بدون اینکه مسیر مسابقه را بدانند در سه جهت مختلف حرکت می‌کنند و مسئولان برگزاری سعی می‌کنند آن‌ها را در مسیر مسابقه قرار دهند؛ اتفاقی که خنده تماشاگران و حاضران در خط استارت را به‌همراه دارد.

ممکن است بیشتر تعجب کنید اگر بگوییم که به نظر می‌رسد برگزارکننده این ماراتن عقیده دیگری درباره این اتفاق دارد و می‌گوید دسیسه‌ای در کار بوده که از قبل برنامه‌ریزی شده است. جزئیات طنزآمیز ماراتن کیش را اینجا بخوانید. به نظر می رسد پس از ماجرای هالک عزیز ما که در دوبی بساط خنده را پدید آورد حالا با نسخه طنزآمیز دیگری از حواشی ورزش ایران روبه رو هستیم.

فیلم چه چیزی نشان می‌دهد؟ مسابقه شروع می‌شود و در حالی‌که اولین دونده‌ها از خط استارت مسیر را مستقیم رفته‌اند، چند نفر بعدی به شکل عجیبی مسیر سمت چپ را انتخاب می‌کنند! بعد از بازگشت نفرات جلویی و انتخاب مسیر سمت چپ، برخی شرکت‌کنندگان به شکل عجیبی به سمت راست می‌چرخند! بعد از چند ثانیه عجیب و باورنکردنی، بالاخره تمامی دونده‌ها از سه جهت به سمت مسیر اصلی هدایت می‌شوند.

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم ورودی این مسابقه بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان بوده. این خبر را دیروز سایت ورزش سه منتشر کرد. بر اساس این اطلاعات برخی ورزشکاران در مسیر ۴۲ کیلومتری شرکت کردند که ۵۹۰ هزار تومان ورودی دادند و برخی هم در مسیر ۱۵ کیلومتری شرکت داشتند که ۴۹۰ هزار تومان ورودی پرداخت کردند.

پیام دیباج، مسئول برگزاری این برنامه گفته است که ۵۰۰ ورزشکار مرد و زن در این رویداد شرکت داشتند و در ازای این مسافتی که طی کردند پک تنقلاتی و تی شرت گرفتند که گویا در مجموع شامل ۱۲۰۰ لیتر آب و ۴۰۰ کیلو موز بریا کل شرکت کننده ها می شده.
دیباج، مسئول برگزاری ماراتن در خصوص اینکه از فدراسیون دوومیدانی مجوز داشتند یا خیر عنوان کرد: ماراتن ما یک مسابقه همگانی است و نیازی به مجوز از فدراسیون ندارد، فدراسیون مسئول برگزاری مسابقات در رده قهرمانی است.

‌ شیطنت عمدی بود
او در خصوص فیلم منتشر شده و گم شدن دونده‌ها در ابتدای مسیر گفت: «این اتفاق شاید ۱۰ ثانیه هم طول نکشید و به نظرم یک شیطنت عمدی بود. یکی از نفرات در حالی که باید مسیر را به‌صورت مستقیم طی می‌کرد، به یک‌باره به سمت ساحل پیچید و چند نفر را هم دنبال خودش کشاند.

تصویربرداری این اتفاق از چند زاویه و پخش شدن آن در فضای مجازی نشان می‌دهد که کار او از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است. در طول مسیرِ ۴۲کیلومتری مسابقه یک نفر هم گم نشد و آن اشتباه در خط استارت هم از نظر من یک شیطنت بود که بقیه را به هم اشتباه کشاند.» با وجود این حرف‌ها می‌توانید سرگردانی را در چهره دونده‌ها ببینید که زمانی که دچار شک می‌شوند، از مسیر خود برمی‌گردند. دوباره وقتی می‌بینند دیگران از مسیرهای مختلفی می‌دوند، به دویدن در همان جهت اول ادامه می‌دهند.

نکته دیگر این است که مشخص شده که فدراسیون در یک ماه اخیر بارها برای لغو این برنامه نامه‌نگاری کرده ولی به این علت که کیش یک منطقه آزاد است، نتوانسته مانع از برگزاری آن شود. اینگونه این ماراتن با سه مسیر مجزا روز جمعه به برنامه خود پایان می‌دهد و سه برنده خوشبخت با جایزه‌های یک تا سه میلیون تومانی به خانه برمی‌گردند.آن هم در حالیکه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از ورودی شرکت کننده ها جمع آوری شده است!

کدخبر: ۴۴۴۱۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر