کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۴۳۳۵
تاریخ خبر:

رقابت سنگین شبکه یک ‌و سه برای جذب تماشاگر

روزنامه هفت صبح،‌ احمد رنجبر | غیرمنتظره‌ترین اتفاق آخر هفته تلویزیون، بازگشت رضا رشیدپور به آنتن شبکه سه است. او اواخر سال پیش از «اتفاق» ‌رونمایی کرد اما شیوع کرونا باعث توقف برنامه شد. «اتفاق»‌‌ برنامه‌ای است که با حضور تماشاچی معنا می‌یابد و قرار بود به‌دلیل تداوم کرونا تا اطلاع ثانوی به آنتن بازنگردد. رشیدپور در این فاصله سراغ ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه سه رفت و همزمان به‌همراه گروهش در اندیشه بازطراحی «اتفاق» بودند.

از آن‌سو، رشیدپور بیکار ننشست و «لایو اینستاگرام» را محلی برای هم‌کلامی‌ با مخاطبان قرار داد. پرسشی که در هفت صبح مطرح کردیم، این بود که چرا تلویزیون ایده «لایو» را اجرایی نمی‌کند و چرا مجری محبوبش را به آسانی در اختیار اینستاگرام قرار داده است؟!‌ آن‌هم در شرایطی که شبکه سه برای افطار احسان علیخانی را ندارد و «عصر جدید» به‌دلیل کرونا به آنتن رمضان نرسیده است. مشکلات شبکه سه به همین ختم نمی‌شود.

این شبکه قصد داشت «زیرخاکی» جلیل سامان را در کنداکتور رمضان قرار دهد. سلسله اتفاق‌هایی مانع شد؛ اول این‌که «نون‌خ» به‌خاطر کرونا به‌جای ۲۵قسمت در ۱۵قسمت بسته شد و شانس رمضان را از دست داد. شبکه یک آن را زودتر روی آنتن فرستاد تا بعد از «پایتخت۶» باکس سریالش داغ باقی بماند. دوم این‌که کرونا سریال رمضانی شبکه سه یعنی «می‌جان» را تعطیل کرد. این شبکه «زیرخاکی» را مد نظر داشت اما تصمیم معاون سیما چیز دیگری بود و این سریال به شبکه یک رسید.

در نهایت شبکه سه دست روی «سرباز» گذاشت که خب مخصوص باکس بعد از افطار نیست. در چنین شرایطی چندشایعه به گوش می‌رسد؛ ‌از جمله این‌که رابطه مرتضی میرباقری، معاون سیما با علی فروغی، مدیر شبکه سه شکرآب است و اوست که نخواسته باکس سریال شبکه سه پروبال بگیرد! این‌ از عجیب‌ترین شایعاتی است که در فضای رسانه زمزمه می‌شود. در عین حال گفته می‌شود، تصمیم بر این است تا آنتن شبکه یک داغ بماند و شبکه سه بعد از سال‌ها صدر جدول را از دست بدهد!

فارغ از این که چنین حدس و گمان‌هایی در حد شایعه باشد یا نه یک چیز محرز است: ‌شبکه سه سعی کرده ابتکار عمل را دوباره به دست بگیرد. نمودش بازگشت ناگهانی رضا رشیدپور است که هفته پیش و در زمانی کوتاه ادامه «اتفاق» را آماده کرد و قرار است تا آخر ماه رمضان روی آنتن باشد. بازگشت رشیدپور شایعه ممنوع‌الکاری به‌خاطر حواشی اخیر دستیارش را هم از بین می‌برد. شبکه سه حالا یکی از بهترین مجریانش را به تلویزیون برگردانده و از آن‌سو تیم «عصر جدید» را برای ساخت ادامه برنامه دور هم جمع کرده است. این شبکه نمی‌خواهد در رمضان عقب بیفتد و در عین حال روی تابستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

کدخبر: ۳۲۴۳۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر