کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۷۲۱۶
تاریخ خبر:

رصدخانه| کپی‌برداری میثاقی از روی نود و فوتبال ۱۲۰

روزنامه هفت صبح | حواستان کجاست روز: اطلاع‌رسانی غلط به شیوه زیر‌نویس‌های شبکه ۵ | شبکه ۵‌، یکشنبه شب به مناسبت همزمانی با شب اربعین حسینی، سریال روتین‌اش «زن زندگی‌ مرد زندگی» را از کنداکتور خارج کرد و به جایش سریال «شاید برای شما اتفاق بیفتد» را روی آنتن فرستاد. این شبکه از دوشنبه شب دوباره پخش سریال شبانه‌اش را از سر گرفت.

در حین پخش سریال ساعت پخش برنامه‌های فردا به شکل زیرنویس اعلام شد، که در میان آنها نام مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» هم به‌چشم می‌خورد. این مجموعه طبق اعلام زیرنویس در باکس سریال شبانه شبکه یعنی باکس ۱۹ و ۲۳ قرار گرفته بود. درحالی‌که سریال «زن زندگی مرد زندگی» به کنداکتور برگشته بود و مشکلی برای پخش نداشت. با مراجعه به سایت مشخص شد که اطلاع‌رسانی در زیرنویس به اشتباه انجام شده و مسئولین پخش شبکه، برنامه‌های یکشنبه را به‌جای برنامه‌های سه‌شنبه زیرنویس کرده‌اند.

تقلید روز: فوتبال برتر در همان روال پیشین | فوتبال برتر بعد از دو سال و چند ماه که تبدیل به تنها برنامه تحلیلی فوتبال شده، همچنان در مسیر عدم خلاقیت گام برمی‌دارد و تعدادی از آیتم‌های آن با همان ساختار و حال و هوای آیتم‌های «نود» تولید می‌شوند. این برنامه دوشنبه‌شب به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس آیتمی را پخش کرد که چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ متن هیچ تفاوتی با آیتم‌های نود که با این حال و هوا تولید شده بود‌، نداشت.

همان حس و حال و همان جملات با اندکی تغییر در اینجا روی تصاویر جبهه و جنگ نشسته بود. اما دیگر آیتمی که رد و نشان گرته‌برداری در آن دیده می‌شد، آیتم لژیونرها بود که آن‌هم به مانند آیتم‌های برنامه «فوتبال ۱۲۰» بسته‌بندی شده بود. یعنی اگر مخاطب متوجه لوگو شبکه سه نمی‌شد با دیدن آیتم لژیونرها گمان می‌کرد که فوتبال ۱۲۰ روی آنتن است.

این چه کاری است: سریالی که بی‌دلیل در روز اربعین پخش نشد | شبکه یک‌، شبکه دو‌، شبکه سه و شبکه ۵ دوشنبه‌شب‌، یعنی شب روز اربعین، بدون هیچ مشکلی سریال‌های روتین‌شان را روی آنتن فرستادند. جالب اینجاست که سریال شبکه پنج فضای نسبتا کمدی دارد، اما با این‌حال پخش شد. اما در کمال تعجب یکی از پلتفرم‌ها از توزیع سریالش در این روز امتناع کرد.

این سریال که به شکل هفتگی دوشنبه‌ها ساعت ۲۰ عرضه می‌شود با اعلام روابط عمومی پلتفرم به مناسبت همزمانی با اربعین توزیع نشد و پخش قسمت جدید آن به هفته آینده موکول شد. سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا یک سریال درام که داستانی ملی میهنی دارد، نباید در این روز پخش شود. حالا بنا به هر دلیلی تشخیص بر این بوده که به مناسبت اربعین، قسمت جدید سریال توزیع نشود، چرا پخش این قسمت به فردای اربعین موکول نشده است.

کدخبر: ۴۱۷۲۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر