کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۲۸۰
تاریخ خبر:

رصدخانه | کار غلط ایران‌کالا‌، فرهادی و خاتون

روزنامه هفت صبح | اختلاف روز: شاید امشب نیاید | روند تولید سریال «خاتون» به دلیل مسائل مختلفی از جمله، مبتلا شدن برخی از عوامل و بازیگران پروژه به ویروس کرونا دچار اختلال شد و همین عامل موجب شد تا سریال در قالب دو نیم فصل عرضه شود. نیم فصل اول در هشت قسمت پخش شد و بعد از آن اعلام شد که نیم فصل دوم با وقفه‌ای چند ماهه توزیع خواهد شد. یک ماه قبل پلتفرم پخش کننده سریال به شکل رسمی از زمان پخش نیم فصل دوم رونمایی کرد.

طبق اعلام نماوا قرار شد تا پخش خاتون از دوشنبه ششم دی ماه از سرگرفته شود‌ اما درست در روزهای منتهی به شروع پخش، بروز اختلافی میان تهیه‌کننده و مدیران پلتفرم، پخش سریال در موعد مقرر را در هاله‌ای از ابهام فرو برد، به‌نحوی‌ که تا عصر روز یکشنبه پنجم دی ماه تهیه‌کننده تصمیمش عدم پخش سریال بود. البته مذاکرات تا شامگاه یکشنبه ادامه داشت.

دست به دامن روز : وقتی بخش خبری تلویزیون دست به دامن اصغر فرهادی می‌شود | شنبه شب بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه سه‌، گزارشی تحلیلی از وضعیت ماجرای حذف احتمالی تیم‌های پرسپولیس و استقلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پخش کرد. این گزارش تحلیلی با یکی از دیالوگ‌های طلایی اصغر فرهادی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به پایان رسید. گزارشگر بعد از توصیف اتفاقات و حواشی ماجرا در نهایت گزارشش را با دیالوگ «یک پایان تلخ، بهتر از تلخی بی‌پایان است» تمام کرد.

دیالوگی که به درستی توسط نویسنده برای پایان‌بندی گزارش استفاده شده و کاملا منطبق با فضای موضوع بود. استفاده از دیالوگ فیلمی از اصغر فرهادی که همیشه مورد غضب تلویزیون بوده، آن هم در یک گزارش تحلیلی که تولید‌کننده آن معاونت سیاسی سیما‌ست، اتفاق جالبی است. البته احتمال می‌رود که مسئول ناظر اطلاعی از اینکه این دیالوگ متعلق به فرهادی است، نداشته و به همین خاطر مجوز پخش آن را داده است.

کار غلط روز: چرا ایران‌کالا فیلم سینمایی پخش می‌کند | شبکه ایران‌کالا یک شبکه کاملا تخصصی است که هدف از راه‌اندازی آن گسترده کردن فعالیت‌های بازرگانی تلویزیون و البته آگاه کردن مخاطبان از وضعیت بازار و تولید است. قاعدتا برنامه‌های این شبکه می‌بایست حول محور این ماجرا تولید و پخش شوند. اما به‌تازگی شبکه ایران‌کالا پخش فیلم سینمایی را هم در جدول پخش خود قرار داده است.

سوال اینجاست که شبکه ایران‌کالا براساس چه هدفی فیلم سینمایی را به کنداکتور خود اضافه کرده است. اگر هدف جذب مخاطب است که مخاطب تلویزیون فیلم سینمایی‌اش را یا از شبکه‌های سراسری می‌بیند و یا از شبکه نمایش‌. پخش فیلم سینمایی از شبکه ایران‌کالا این پیام را در خود دارد که این شبکه در تامین محتوای مناسب با چالش جدی روبه‌رو شده و برای پر کردن آنتن دست به دامن فیلم‌های چند ده‌بار تکراری شده است.

کدخبر: ۴۳۳۲۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر