کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۷۶۶۴
تاریخ خبر:

رصدخانه| لطیفی محبوب تلویزیون بعد از موفقیت «غریب»

روزنامه هفت صبح| بر چه اساسی روز: ساخت فصل دوم با 14‌درصد مخاطب | در هرکجای دنیا اگر سریالی فقط 14‌درصد مخاطب داشته باشد، روند تولید آن پروژه درجا متوقف می‌شود‌ اما در ایران همه چیز برعکس است. چند روز قبل آمار رسمی مخاطبان سریال‌های در حال پخش از سوی مرکز تحقیقات تلویزیون اعلام شد و طبق آن، سریال کمدی «چشم‌بندی» فقط موفق به جذب 14‌درصد از مخاطبان شده است.

با داشتن چنین آمار فاجعه‌آمیزی در جذب مخاطب، روز گذشته شاهد احمدلو کارگردان این سریال اعلام کردفصل دوم «چشم‌بندی» هم وارد فاز تولید شود. او حتی زمان شروع تولید فصل دوم را هم اعلام کرده و گفته از نیمه فرودین سال آینده این فصل از سریال وارد مرحله تصویربرداری می‌شود. چشم‌بندی با سرمایه‌گذاری بیمه مرکزی تولید شده از همین‌رو مسئولین سیما هزینه‌ای بابت تولید آن پرداخت نمی‌کنند، بنابراین حساسیتی روی میزان مخاطبان و رضایتمندی آنها ندارند.

توجه روز: لطیفی محبوب تلویزیون بعد از موفقیت «غریب» | تلویزیون بعد از جشنواره فیلم فجر و موفقیت و درخشش فیلم «غریب» ساخته محمدحسین لطیفی به این کارگردان توجه ویژه‌ای کرده است. چند روز بعد از پایان جشنواره فجر، شبکه آی‌فیلم پخش سریال «همسایه‌ها» یکی از کارهای موفق تلویزیونی لطیفی را در دستور کار خود قرار داد و این سریال را در باکس ساعت 16 خود روانه آنتن کرد.

در حالی که این سریال به قسمت‌های میانی خود رسیده، شبکه تماشا سراغ سریال دیگری از محمد‌حسین لطیفی رفت . آنها برای شبکه خود پخش فصل اول سریال «ساخت ایران» را در نظر گرفتند و این ساخته لطیفی را از شامگاه شنبه سیزدهم اسفندماه روی آنتن فرستادند. ساخت ایران نخستین سریال داستانی تولید شده در شبکه خانگی است که شبکه‌های تلویزیونی هم اقدام به پخش آن‌ کرده‌اند. این سریال هم به مانند سریال «همسایه‌ها» در ژانر کمدی تهیه و تولید شده است.

احترام قائل شوید روز : تیتراژ پایانی هم بخشی از سریال است | شبکه آی‌فیلم یکی از معدود شبکه‌های تلویزیونی بود که اجازه می‌داد تیتراژ پایانی سریال‌های در دست پخش به شکل کامل پخش شوند. اتفاقی که در شبکه‌های دیگر به‌ندرت می‌افتد و معمولا هر‌چند قسمت یک بار تیتراژ پایانی سریال‌ها به شکل نصفه و نیمه روی آنتن می‌روند.

حالا شبکه آی‌فیلم هم مدتی است به جرگه دیگر شبکه‌ها پیوسته و به خاطر پخش میان برنامه و تیزر سریال‌هایش‌، تیتراژ پایانی سریال‌ها را نصفه و نیمه پخش می‌کند. این اتفاق در حالی می‌افتد که نام بسیاری از عوامل در تیتراژ پایانی می‌آید و با پخش نیمه‌کاره آن زحمت تعداد زیادی از عوامل دست‌اند‌رکار نادیده گرفته می‌شود. این ماجرا زمانی چهره زشت‌تری به خود می‌گیرد که تیتراژ پایانی با ترانه‌ای هم همراه باشد . در‌خصوص سریال دردست پخش «خوشنام» این اتفاق بارها در شبکه آی‌فیلم برایش افتاده است.

کدخبر: ۵۰۷۶۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر