کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۵۴۳
تاریخ خبر:

رصدخانه| بی‌احترامی به لیورپولی‌ها و حذف جاودانی

روزنامه هفت صبح | بد هم نشده روز: گزارش ورزشی بدون مجری هم چیزی کم ندارد: الان سال‌هاست فوتبال‌های خارجی از شبکه سه از قاب برنامه «گزارش ورزشی» پخش می‌شود. برنامه‌ای که مجری ثابتش رضا جاودانی است و در برهه‌ای هم محمد‌رضا احمدی در کنار او حضور داشت. این برنامه چه زمانی که توسط دو نفر اجرا می‌شد، چه سال گذشته که با اجرای تک نفره روی آنتن رفت، عملا ارزش افزوده‌ای برای فوتبال‌ها نداشت.

گپ‌های دو نفره جاودانی با گزارشگران بازی قبل، وسط و پایان مسابقه نکته‌ای برای مخاطب نداشت‌. با شروع فصل جدید رقابت‌های فوتبال در اروپا شبکه سه تا الان چندمسابقه از جمله بازی «پاری‌سن‌ژرمن و برس» را بدون قاب برنامه و مجری روی آنتن فرستاده و مشکلی هم ایجاد نشده. یعنی مخاطب بود و نبود مجری و برنامه را احساس نکرده بنابراین این شبکه می‌تواند بدون هزینه کردن برای برنامه‌ای که آورده‌ای ندارد فوتبال‌های اروپایی را پخش کند.

تکلیفتان را مشخص کنید روز: مخاطب مهم نیست‌؛ هر فوتبالی دلتان بخواهد پخش می‌کنید : ‌ سیاست انتخاب و پخش فوتبال‌های خارجی در شبکه سه و البته شبکه ورزش اصلا مشخص نیست. گویا هر مسابقه‌ای که مدیران خوششان بیاید روانه آنتن می‌شود و نظر مخاطبان تاثیری در این بین ندارد. روز شنبه ساعت ۴ بعد‌از‌ظهر از هفته دوم لیگ‌برتر انگلیس بازی تیم‌های لیورپول و برنلی برگزار می‌شد.

لیورپول یکی ازتیم‌هایی است که طرفداران زیادی در ایران دارد وقاعدتا پخش بازی این تیم مخاطبان زیادی را جذب تلویزیون می‌کند. اما شبکه سه ترجیح داد به جای پخش این مسابقه فیلم چند ده بار تکراری «در میان امواج » را پخش کند و شبکه ورزش هم در عین ناباوری پخش مستقیم فوتبال ساحلی موزامبیک و امارات را به این دیدار تر‌جیح داد. این در حالی است که بازی منچسترسیتی که به مراتب محبوبیت بسیار کمتری نسبت به لیورپول دارد، در کنداکتور روز شنبه شبکه ورزش قرار داشت.

به کنداکتور اعتقاد دارید روز: پخش پنج‌باره شیار ۱۴۳ در کمتر از ۲۴ ساعت: به‌مناسبت سالگرد بازگشت آزادگان و ایام سوگواری دهه اول محرم، شبکه نمایش جمعه شب باکس ساعت ۲۱ خود را به پخش فیلم تحسین‌شده «شیار ۱۴۳» اختصاص داد. این فیلم دو بازپخش داشت، یکی ساعت ۳ صبح و دیگری ساعت هشت صبح یعنی در کمتر از ۱۱ ساعت سه بار از یک شبکه بازپخش داشته .

قاعدتا پخش سه‌باره یک فیلم از یک شبکه ایرادی ندارد، اما کار زمانی ایراددار می‌شود که بین شبکه‌ها هماهنگی جهت تنظیم کنداکتور وجود نداشته باشد و یک شبکه دیگر هم بدون توجه به‌ کنداکتور دیگر شبکه‌ها اقدام به پخش همان فیلم بکند. این اتفاق جمعه‌شب برای فیلم «شیار ۱۴۳» افتاد. یعنی همزمان با پخش اولیه از شبکه نمایش روی آنتن شبکه دو رفت و این شبکه ساعت ۴ بعد از ظهر شنبه هم تکرار آن را روی آنتن فرستاد. تا در کمتر از ۲۴ ساعت فیلم نرگس آبیار ۵ بار پخش شود.

کدخبر: ۴۰۹۵۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر