کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۸۹۲
تاریخ خبر:

رصدخانه‌| سریال‌های جدید و شوخی با سیمای خانواده

روزنامه هفت صبح | تیکه سنگین روز : وقتی دست‌انداز ماهیت برنامه‌های زنده را رو می‌کند: یکی از معضلات برنامه‌های زنده و مهمان محور تلویزیون،انتخاب مهمان است.در اکثر برنامه‌های زنده بارها اتفاق افتاده که در دقیقه ۹۰ مهمان دعوت شده مورد تایید قرار نگرفته و تا ساعاتی قبل از پخش هنوز مشخص نیست که قرار است چه کسی به عنوان مهمان در برنامه حاضر شود. از همین رو بارها پیش آمده که مجری برنامه دقایقی قبل از اینکه روی آنتن برود متوجه می‌شود مهمان برنامه‌اش چه کسی است.

سریال آیتمی«دست انداز» پنجشنبه شب با این ماجرا شوخی کرد و به نوعی سیاست‌های تلویزیون را در این زمینه به چالش کشید.در آیتم شوخی با «سیمای خانواده»،مجری دراستودیو نشسته و منتظر شروع برنامه است اما نه می‌داند مهمان کیست و نه می‌داند موضوع برنامه چیست.در همین لحظه یک نفر را با هل دادن داخل می‌فرستند و می‌گویند همین آقا تایید شده و باید با او صحبت کنی.

حواستان کجا بود روز: شبکه یک، مراسم تحلیف و زیرنویس‌هایی که نبود: مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران پنجشنبه بعدازظهر به شکل مستقیم روی آنتن شبکه یک رفت. در طول این مراسم رئیس مجلس و بعد رئیس قوه قضائیه و در نهایت رئیس‌جمهور جدید سخنرانی کردند. قاعده بر این است در چنین مراسمی در حین پخش سخنرانی، اسم و عنوان آن شخص به شکل زیرنویس گوشه‌ای از تصویر حک شود.

اما در طول پخش این مراسم هیچ خبری از این زیرنویس‌ها نبود. هرچند آدم‌های شناخته‌شده‌ای در حال سخنرانی بودند اما قاعده براین است که اسامی و عناوین زیرنویس شوند. از ابتدا تا انتهای مراسم فقط عبارت «مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران» زیر صفحه حک شده بود و هیچ زیرنویس دیگری در طول مراسم روی صفحه نمایان نشد. مراسم تحلیف به شکل همزمان از شبکه خبر هم به شکل مستقیم پخش شد.

رونمایی نصفه و نیمه روز: سریال‌های جدید را چه کسانی می‌سازند: نماوا از هفته گذشته در بخش «به‌زودی» به معرفی سریال‌های جدیدش که قرار است به شکل اختصاصی از این سامانه پخش شود، پرداخته است. این سامانه برای بخش «به‌زودی» پوستری با پس‌زمینه آبی طراحی کرده که عبارت «قصه‌ها منتظر نمی‌مانند…» روی آن خودنمایی می‌کند. در جای‌جای این پوستر اسامی مختلفی دیده می‌شود که در واقع اسامی سریال‌های در دست تولید نماواست.

نام ۱۴ سریال در پوستر به‌چشم می‌خورد که از این میان ۵ سریال در بخش به‌زودی معرفی شده‌اند، اما درباره دیگر سریال‌ها اطلاعاتی ارائه نشده است. «قیف»، «خاطرخواه»، «سرخ و سفید»، «صفحه نو» و «روزی روزگاری تهران» اسامی این سریال‌هاست. در این بین نام سریال‌های «آکتور»، «مترجم» و «خون خورده» هم دیده می‌شود که اینها قرار است به‌ترتیب توسط «نیما جاویدی»، «بهرام توکلی» و «مهدی جعفری» ساخته شوند.

کدخبر: ۴۰۶۸۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر