کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۰۶۵
تاریخ خبر:

رد پای ‌خفیف ایران با ‌رامین‌ و ‌پریانکا در ‌اسکار

روزنامه هفت صبح | یک: همیشه تا این روزها مراسم اسکار برگزار می‌شد و هیاهویش هم تمام می‌شد اما امسال تازه دیروز کاندیداهای اسکار اعلام شدند.هشت فیلم نامزد عنوان بهترین فیلم تقریبا قابل حدس بودند:‌میناری، ‌سرزمین خانه به دوش‌ها (نوماد لند)، زن جوان خوش آتیه،‌ دادگاه شیکاگو هفت،‌ پدر، منک، صدای متال و یهودا و مسیح سیاه.در میان بازیگران مرد نام‌هایی مثل ریز احمد، چادویک بوزمن،آنتونی هاپکینز ،‌ گری اولدمن و استیو ین کاندیدا شده‌اند.

فرانسیس مک دورمند و آندریا دی و کری مولیگان و ونسا کربی و ویلا دیویس کاندیدای بخش زنان هستند.خب فیلم خورشید به فهرست کاندیداهای نهایی اسکار خارجی راه نیافت و به احتمال زیاد توماس وینتربرگ برای فیلم یک دور دیگر این جایزه را می‌برد . به خصوص این که فیلم میناری که محصول مشترک کره جنوبی و آمریکاست در این بخش کاندیدا نشده است

نکته جالب در فهرست کاندیداهای اسکار حضور رامین بحرانی در فهرست نامزدهای اسکار فیلمنامه اقتباسی برای فیلم ببر سفید است.(در اسکار ۲۰۱۱،‌اصغر فرهادی هم به جز بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ) در رشته فیلمنامه غیراقتباسی کاندیدا شده بود.برای نوشتن جدایی نادر از سیمین.

رامین بحرانی ۴۵ساله است و در آمریکا و در کارولینای شمالی متولد شده. پدرش اهل شیراز بوده و بحرانی تحصیلات سینمایی اش را در تهران گذرانده اما در آمریکا و دانشگاه کلمبیا مدرک کارشناسی در رشته هنر دارد . بحرانی در سال ۱۳۷۹ به ایران آمد و فیلم بیگانگان را ساخت که اتفاقا مورد توجه هم قرار گرفت .

یک درام مرموز نیمه جنایی در جنوب ایران که در جزیره کیش فیلمبرداری شد . اما بعدش دوباره به آمریکا برگشت و به عنوان یک فیلمساز مستقل به ساخت آثار انتقادی و اجتماعی پرداخت. بحرانی در آمریکا با فیلم مرد ارابه به دست چهره شد تا آنجا که به لیست بهترین های سال برخی منتقدان راه پیدا کرد .

فیلم چاپ شاپ را هم در سال ۲۰۰۷ ساخت که مورد علاقه وافر راجر ایبرت مرحوم بود و فیلم ۹۹ خانه را هم در سال ۲۰۱۵ ساخت که نامزد شیرطلایی ونیز بود. فیلم ببر سفید آخرین کار اوست که خودش هم آن را نوشته و هم کارگردانی کرده و بازیگر اصلی‌اش هم خانم پریانکا چوپرا ستاره هندی الاصل و سلبریتی مشهور هالیوود است.این فیلم امتیاز ۲/۷ را از کاربران آی ام دی بی دریافت کرده است.

* دو: در ضمن پریشب مراسم گرمی در عرصه موسیقی پاپ برگزار شد و هرچند تماشاگران غایب بودند اما بقیه زرق و برق‌ها به تمامی رعایت شد.فرش قرمز و اجرای لایو و اینجور اطوارها. بیلی آیلیش،‌تیلور سوئیفت، دوالیپا و هری استایلز از جمله برگزیدگان گرمی بودند.کلا به نظر می‌رسد با رفتن ترامپ جامعه هنری و سلبریتی‌های آمریکا حساسیتشان به کرونا را یک دفعه از دست دادند!

* سه: در میان ویژه نامه‌های پایان سال بر مبنای یک تورق ساده این چند تا را توصیه می‌کنیم :‌آنگاه که مجموعه مطالب خواندنی درباره پدیده شناسی فوتبال دارد.با تیتر فوتبال به مثابه مبارزه. ویژه‌نامه آخر سال ناداستان هم اختصاص به تهران دارد که بسیار خواندنی است. سیاست‌نامه روی تروتسکی زوم کرده و در بخش‌های دیگر مقالاتی از جواد طباطبایی و احمد زید آبادی دارد و با همان خط و ربط و شیوه نشریات تعلق به طیف به لیبرال ‌های سیاست و اقتصاد. فصلنامه پشت‌بام هم مجموعه مطالبی دارد در مورد هنرستان هنرهای زیبا از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷٫

کدخبر: ۳۷۹۰۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر