کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۶۷۱
تاریخ خبر:

رازهای باورنکردنی بازار سوسیس و کالباس

روزنامه هفت صبح | قیمت یک کیلو گوشت به حدود ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. البته باید حساب قلوه‌گاه که در چرخ‌کردن گوشت کاربرد دارد و حدود ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود را جدا کرد. همینطور قطعاتی مثل راسته با استخوان و بی‌استخوان که معمولا کباب می‌شوند و تا ۳۰۰ هزار تومان در هر کیلو به‌فروش می‌‌رسند. با این مقدمه، قدم به بازار گوشت‌های فرآوری شده می‌گذاریم تا ببینیم سوسیس و کالباس و همبرگر را چقدر می‌فروشند.

یک: کالباس خشک ۹۰ درصد از برند میکائیلیان را می‌توانیم جزو گران‌ترین انواع گوشت فرآوری شده بدانیم. این محصول در وزن ۶۰۰ گرمی، حدود ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. به این ترتیب قیمت یک کیلو کالباس خشک ۹۰ درصد میکائیلیان به حدود ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید که حتی از یک کیلوگوشت راسته طعم‌دار شده گوسفندی آماده کباب کردن گران‌تر است.

دو: سوسیس‌های باکیفیت که در ترکیبشان ۹۰ درصد گوشت قرمز به‌کار رفته را با اسامی مثل سوسیس کبابی و سوسیس شکاری در بازار می‌فروشند. قیمت انواع درجه یک سوسیس کبابی و شکاری ممکن است تا ۲۰۰ هزار تومان برسد.

سه: «طلایی» اسم جدیدی در بازار سوسیس و هات‌داگ است؛ محصولاتی را با این اسم عرضه می‌کنند که حداقل ۸۰ درصد گوشت داشته باشد. چنین محصولی را باید ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان خرید.

چهار: کوکتل پنیری ۵۰ درصد گوشت دارد؛ نهایتا ۶۰ درصد و در بازار کیلویی ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

پنج: ساخت سوسیس آلمانی با استفاده از ۴۰ درصد گوشت انجام می‌شود، سوسیس بلغاری حدود ۶۰ درصد گوشت دارد و در تولید سوسیس ژاپنی که به آن سوسیس انگشتی هم می‌گویند حدود ۵۵ درصد گوشت استفاده شده است. سوسیس آلمانی را می‌‌توان کیلویی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان خرید. قیمت سوسیس بلغاری به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد و برای خرید سوسیس ژاپنی باید ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان پول خرج کنید.

شش: محصولاتی به اسم سوسیس و کالباس و همبرگر هلندی در بازار داریم که در ساخت آنها ۳۰ تا ۶۰ درصد گوشت استفاده می‌شود. همبرگر هلندی با ۳۰ درصد گوشت، جزو ارزان‌ترین انتخاب‌هاست. یک کیلو سوسیس هلندی ۴۰،۵۰ درصدی را می‌توان ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان خرید. کالباس خشک هلندی با ۶۰ درصد گوشت را کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان می‌فروشند.

هفت: فرآورده‌های گوشت مرغ شامل کالباس و سوسیس و همبرگر قبلا از نظر اقتصادی صرفه بیشتری داشتند اما پس از رشد قیمت مرغ در این یکی، دو سال اخیر باید حتما عاشق طعم مرغ باشید تا دلتان بیاید برای خرید ژامبون ۶۰۰ گرمی مرغ ۹۰ درصد میکائیلیان، حدود ۱۵۰ هزار پول خرج کنید.

هشت: کاله برگر به‌عنوان محصولی باکیفیت، زیادی گران است. چهار تا همبرگر با وزن ۵۰۰ گرم،‌ به‌اضافه چهارتا پنیر ورقه‌ای را حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند!

کدخبر: ۴۳۹۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر