کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۴۳۷
تاریخ خبر:

رازهای بازار مسکن در مناطق ارزانقیمت تهران

روزنامه هفت صبح | خانه‌‌های واقع در مناطق ۱۸، ۲۰، ۱۹، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ ارزان‌ترین انتخاب‌هایی هستند که در حال حاضر پیش‌روی خریداران مسکن قرار دارد. متوسط قیمت مسکن در این شش منطقه از متوسط قیمت کل شهر تهران پایین‌تر است اما همچنان نسبت به سال گذشته بین ۶۲ تا ۹۱درصد افزایش پیدا کرده است.

با وجود آنکه قیمت مسکن در این منطقه‌ها در مقایسه با سایر نقاط تهران پایین‌تر است اما آمارهای رسمی نشان می‌دهند هیچ‌کدام آنها جزو مناطق محبوب خریداران مسکن به‌حساب نمی‌آیند. در حال حاضر شش منطقه ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴ و ۷ به ترتیب بیشترین تعداد معاملات مسکن را در شهر تهران به خود اختصاص می‌دهند. منطقه یک نیز رتبه نهم را در اختیار دارد.

*** رازهای بازار مسکن در منطقه ۱۸
کمترین قیمت مسکن در بین مناطق شهر تهران به منطقه ۱۸ تعلق دارد؛ بررسی آمار‌های رسمی مربوط به معاملات دی ماه ۱۳۹۹ نشان می‌دهد نرخ هر متر خانه در این منطقه، ۱۲میلیون و ۱۵۲هزار تومان بوده است که نسبت به ماه مشابه سال پیش رشد ۸۶درصدی را تجربه می‌کند. دی ماه امسال، ۱۰۸فقره خرید و فروش در این منطقه انجام شده که به‌‌خاطر همان گرانی پیش آمده تعداد آنها ۴۷درصد نسبت به سال گذشته کم شده است.

*** رازهای بازار مسکن در منطقه ۲۰
رتبه دوم ارزان‌ترین قیمت در بین مناطق شهر تهران به منطقه ۲۰ تعلق دارد. در حال حاضر میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه، ۱۲میلیون و ۵۳۶هزار تومان است که این شاخص در مقایسه با دی ماه سال قبل ۷۱درصد افزایش پیدا کرده است. ماه گذشته ۶۶فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در منطقه ۲۰ امضا شده است که از نظر آماری ۶۵درصدی نسبت به دی ماه پارسال کاهش پیدا کرده است.

*** رازهای بازار مسکن در منطقه ۱۹
متوسط قیمت نرخ هر مترمربع مسکن در منطقه ۱۹‌ را در گزارش‌های رسمی آماری ۱۳میلیون و ۴۸هزار تومان برآورد کرده‌اند. به این ترتیب منطقه ۱۹ در جدول از آخر سوم است با این حال نمی‌توان به این واقعیت بی‌توجه بود که متوسط قیمت نسبت به پارسال ۶۲درصد افزایش پیدا کرده است. دی ماه امسال فقط ۲۷فقره معامله مسکن در منطقه ۱۹ انجام شده است. پارسال وقتی دی ماه به پایان رسید، تعداد معاملات مسکن در منطقه ۱۹ در مقایسه با دی ماه امسال ۶۶درصد بیشتر بود.

*** رازهای بازار مسکن در منطقه ۱۵
نرخ هر مترمربع مسکن در منطقه ۱۵ بالغ بر ۱۳میلیون و ۷۹۱هزار تومان است. این محدوده مقام چهارم را در بین ارزان‌ترین مناطق تهران دارد؛ با این حال رشد قیمت ۷۱درصدی را نسبت به دی ماه ۱۳۹۸ تجربه کرده است.

دی ماه امسال تعداد ۱۹۲فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۵ انجام شده است که در مقایسه با دی ماه پارسال ۶۳درصد کاهش داشته است. منطقه ۱۵ معمولا جزو مناطق پرمعامله شهر تهران به‌حساب می‌آید که در دی ماه امسال از نظر تعداد معاملات رتبه هفتم را در بین مناطق مختلف شهر تهران دارد.

*** رازهای بازار مسکن در منطقه ۱۶
قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه ۱۶ بالغ بر ۱۳میلیون و ۸۴۱هزار تومان است که این عدد باعث شده منطقه ۱۶ پنجمین منطقه ارزانقیمت پایتخت به‌حساب بیاید. متوسط قیمت مسکن در این منطقه در دی ماه امسال ۷۷درصد نسبت به دی ماه پارسال افزایش قیمت را تجربه می‌کند. ماه گذشته ۸۱فقره معامله مسکن در منطقه ۱۶ انجام شده که در مقایسه با پارسال ۵۷درصد کاهش پیدا کرده است.

*** رازهای بازار مسکن در منطقه ۱۷
خریداران خانه در منطقه ۱۷ به‌طور متوسط باید بابت هر مترمربع ۱۳میلیون و ۹۵۵هزار تومان پول بدهند. شاید باور نکنید اما این عدد در مقایسه با دی‌ماه پارسال ۹۱درصد بیشتر شده است. ماه گذشته ۱۰۸فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۷ به ثبت رسیده که در قیاس با دی‌ماه پارسال حدود ۵۰درصد کمتر است.

کدخبر: ۳۷۱۴۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر