کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۵۷۷
تاریخ خبر:

دین ترامپ چیست؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | با رجوع به گذشته و مرور تجربه انتخابات‌های پیشین، دیگر باید این گزاره را پذیرفت که در کشوری مذهبی مانند آمریکا، دین و مذهب بازیگران سیاسی و نامزدهای انتخاباتی و نیز مهر تایید رهبران مذهبی روی این افراد می‌تواند به تنهایی نیمی از مسیر را برای هر نامزد در هر انتخاباتی بپیماید.

دونالد ترامپ هم از این ترفند به طور حداکثری استفاده کرد. او خود یک مسیحی پروتستان است. با مرور زندگی ترامپ از جوانی تا انتخابات ۲۰۱۶ نه تنها به نشانه‌‌ای از علقه‌های دینی-مذهبی دست پیدا نمی‌کنیم بلکه می‌توانیم به این نتیجه هم برسیم که سبک زندگی ترامپ به گونه‌ای ضد مذهب هم بوده است.

ترامپ با ورود به رقابت‌های ۲۰۱۶ خودش را در رسانه‌ها طوری بازنمایی می‌کند که نه تنها فردی دین‌مدار و معتقد است و نه تنها مدتی از برنامه روزنامه‌اش به دعا و عبادت می‌گذرد، بلکه فردی است که اعتقاد دارد تمام مذاهب و فرقه‌های دینی حذف شده باید دوباره به صحنه بازگردند و صدایشان را به مردم برسانند.

از این رو افراطیان مذهبی و رهبرانشان از پروتستان‌های اونجلیست تا مورمون‌ها و یهودیان ارتدوکس دور ترامپ جمع شدند. کار به جایی رسید که افراد مهمی در کابینه را از میان پیروان این مذاهب انتخاب کرد، برای مثال مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هر دو از پروتستان‌های اونجلیست هستند که اعتقادات افراطی و خطرناک آخرالزمانی دارند و تلاش می‌کنند با ایجاد زمینه‌های آخرالزمانی شرایط را برای ظهور عیسی‌مسیح(ع) آماده کنند.

حال باید به این سوال پاسخ داد که ترامپ از گردهمایی این افراد به دور خود چه سودی می‌برد؟ باید گفت غالبا این افراد در ردیف ثروتمندان آمریکا و جهان قرار دارند. ترامپ در مقابل وعده‌هایی نظیر جلوگیری از حق سقط جنین زنان و ازدواج همجنسگرایان، جلوگیری از صنعت پورنوگرافی، جلوگیری از تحقیقات نوین بیوژنتیک گرفته تا اجباری شدن لباس متحد‌الشکل و انجام مراسم دعا و عبادت روزانه در مدارس، این مذهبیان ثروتمند را به سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی وا‌می‌دارد. یکی از دلایل موفقیت‌های اقتصادی ترامپ جذب سرمایه این افراد در چرخه اقتصاد است.

از طرف دیگر با حضور این افراد در کنار ترامپ، او می‌تواند در امور داخلی و بالاخص سیاست خارجی از بازی پلیس خوب، پلیس بد بهره ببرد و از این افراد و نظرات افراطی‌شان به عنوان اهرم فشار استفاده کند و در نهایت با تصمیمات ملایم‌تر از نظرات این افراطیون خود را یک مصلح منعطف معرفی کند. در پایان ترامپ با تظاهر به اعتقادات مذهبی می‌تواند گذشته خود را که شامل آن فایل صوتی معروف، شکایت چند زن به اتهام آزار جنسی از او و مسائلی از این قبیل است را به آسانی و بدون زحمت پاک کند و آن‌ها را اتهام و دسیسه علیه یک فرد مذهبی بداند.

کدخبر: ۳۲۱۵۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    هرچی!