کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۴۷۶
تاریخ خبر:

دو مورد جدید از بی‌اطلاعی‌ فوتبالی‌ها

روزنامه هفت صبح | پیش از این از سوتی‌ها و بی‌اطلاعی‌های مدیران فوتبالی‌مان زیاد نوشته‌ایم اما این یکی، دو مورد آخر واقعا نوبر است و در نوع خود شاهکار به شمار می‌روند. حیدر بهاروند که معرف حضورتان هست! ایشان بعد از استعفای غیررسمی مهدی تاج، همه‌کاره فدراسیون فوتبال شده‌اند و از بخت بد فوتبال ما، حضور او در فدراسیون با حیاتی‌ترین و بحرانی‌ترین مقاطع فوتبال مقارن شده است.

در چنین شرایطی طبعا باید یک مدیر کاملا مسلط در فدراسیون حضور داشته باشد که بر کوچک‌ترین مسائل هم اشراف داشته باشد اما حیدر بهاروند نشان داده که چنین مدیری نیست. ماجرا این است که بعد از محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک خبر غیررسمی دیگر هم منتشر شد که نشان می‌داد ممکن است تیم ملی هم از میزبانی در بازی‌های انتخابی جام جهانی مقابل عراق و بحرین محروم شود.

واکنش بهاروند به این خبر شوکه‌کننده بود. او مدعی شد که این مسابقات زیر نظر فدراسیون بین‌المللی فوتبال برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری در این موارد برعهده فیفا و شخص جیانی اینفانتینو است! می‌بینید؟ مهم‌ترین مدیر فوتبالی ما خبر ندارد که بازی با عراق و بحرین، علاوه بر اینکه جزو مسابقات انتخابی جام جهانی است، جزو مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین هم محسوب می‌شود و متولی و برگزارکننده آن ای‌اف‌سی است!

یعنی همین نهادی که تشخیص داده تیم‌های ایرانی فعلا از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم باشند! تا از شوک این بی‌خبری بیرون نیامدید، بگذارید از یک سوتی دیگر هم بگوییم! دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر، محمدحسین میثاقی اعلام کرد اگر لیگ قهرمانان آسیا را تحریم کنیم، طبق قانون، از بازی‌های این فصل و فصل بعدی محروم خواهیم شد .

اما واقعیت این است که این تحریم اگر قطعی شود، در خلال بازی‌های این فصل اتفاق افتاده و باشگاه‌های ایرانی علاوه بر فصل جاری، دو فصل بعدی این مسابقات یعنی حداقل سه فصل را از دست خواهند داد! البته با سوتی حیدر بهاروند می‌شود کنار آمد اما شما بگویید با سوتی میثاقی که خوره فوتبال است چه کنیم؟

*** فقط می‌توانیم دعا کنیم، همین!
خب به سلامتی خبر رسید که آندره‌آ استراماچونی هم به باشگاه استقلال نامه زده و خواهان دریافت تمام و کمال مبلغ قرارداد خود شده است، البته طبق قانون و قرارداد! استقلالی‌ها هنوز واکنش رسمی به این خبر نشان نداده‌اند ولی شنیده شده ‌ با تشکیل تیم حقوقی کارکشته و زبردست! دو هدف بزرگ در نظر دارند، اول اینکه ثابت کنند مشکلات پیش آمده برای فسخ یکطرفه قرارداد از سوی آندره‌آ استراماچونی و ترک ایران تنها به دلیل تحریم‌های اخیر علیه ایران بوده است و نه چیز دیگر.

همچنین آنها در پی آن هستند که طرف ایتالیایی خود را نیز به این محکوم کنند که بدون هماهنگی و برخلاف قرارداد ثبت شده اقدام به ترک ایران و باشگاه کرده و باید خسارات ناشی از این تصمیم غیرحرفه‌ای وارد شده به استقلال را نیز برعهده بگیرد. البته ما که چشم‌مان آب نمی‌خورد استقلال در این پرونده برنده باشد. استقلال در پرونده سوپرجام که طرف مقابل هم ایرانی بود، شکست خورد چه برسد به پرونده‌هایی که در آن طرف مقابل خارجی است و تاریخ هم نشان داده که ایرانی‌ها در چنین پرونده‌هایی همیشه بازنده بوده‌اند.

تازه استقلال یک پرونده مشابه هم با وینفرد شفر دارد که احتمالا به زودی حکم فیفا درباره آن صادر می‌شود. البته استقلالی‌ها وقتی شفر را اخراج کردند مدعی شده بودند که این پرونده را با کمترین هزینه می‌بندند و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود که منظور مدیران استقلال از کمترین هزینه دقیقا چند صد هزار دلار است! اما استقلال در این مناقشات تنها نیست.

پرسپولیسی‌ها هم مدت‌هاست درگیر پرونده برانکو هستند. انصاری‌فرد هفته پیش در برنامه فوتبال برتر مدعی شده بود که پرسپولیس هم می‌تواند از برانکو شکایت کند اما ترجیح می‌دهد با او به توافق برسد و کار به شکایت کشیده نشود. گویا برانکو هم این ادعاهای انصاری‌فرد را شنیده و حسابی عصبانی شده و با طعنه از او خواسته که لطف نکند و اگر می‌تواند از برانکو به فیفا شکایت کند! اتفاقا اینجا هم امیدی به پیروزی در پرونده نیست و فقط باید دعا کنیم پرسپولیس هم با کمترین هزینه از این پرونده خارج شود.

کدخبر: ۳۰۵۴۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر