کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۷۸۷
تاریخ خبر:

دوشنبه عجیب بهارستان

روزنامه هفت صبح | ‌‌یک: دیروز روز کرونایی بهارستان بود. دو خبر مهم دیروز مجلس را می‌توانید در سایت‌نگار بخوانید: یکی تدابیر بهداشتی در مجلس برای نمایندگان و مراجعین به مجلس و دیگری رد کلیات بودجه که برخی گفتند شاید دلیل آن این بوده باشد که نمایندگان نخواستند در این روزهای کرونایی صبح و بعدازظهر در مجلس حاضر شوند.

* دو: اما جنجالی‌ترین اتفاق دیروز مجلس را احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی رقم زد. احمد امیرآبادی صبح دیروز و در خلال جلسه علنی در جایگاه خبرنگاران حضور یافت و علاوه بر گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف با چند شبکه تلویزیونی نیز به صورت اختصاصی گفت‌وگو کرد. البته وی به صورت خود ماسک زده بود و دستکش پلاستیکی نیز پوشیده بود.

* سه: یکی از این گفت‌وگوها با خبرگزاری ایلنا به شدت جنجالی شده است چرا که او از مرگ ۵۰ نفر در قم بر اثر کرونا صحبت کرده است. معاون وزیر بهداشت به امیرآبادی گفته حتی اگر یک چهارم این رقم در قم، فوت شده باشند استعفا می‌دهد و امیرآبادی گفته لیست ۴۰ نفر را برایت فرستادم و معاون وزیر بهداشت هم زیر بار نرفته است.

* چهار: اما جنجال بعدی وقتی رقم خورد که امیرآبادی دقایقی بعد در جایگاه هیات رئیسه حضور پیدا کرد و پس از نامساعد شدن حالش جلسه مجلس را ترک کرد و پس از آن یکی از کارمندان مجلس اقدام به ضد عفونی کردن محل نشستن وی کرد. در این هنگام مصاحبه ایرنا با یکی از نمایندگان مجلس که نامش فاش نشده بود، معنادار به نظر می‌رسید.

این نماینده به این خبرگزاری گفته بود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز در هنگام ورود به مجلس از نظر دمای بدن کنترل شدند که در همین راستا به سه نفر از نمایندگان گفته شده وارد مجلس نشوند، اما آنها علیرغم این توصیه وارد جلسه شدند که یکی از آنها آقای امیرآبادی نماینده قم بود. وی همچنین گفت: ظاهرا به آقای امیرآبادی گفته شده بود که قرنطینه شود اما قبول نکرده و به منزل رفته است.

* پنج: اما نکته جالب واکنش آقای نماینده بود که گفته غلط کرده‌اند اگر صندلی مرا ضدعفونی کرده‌اند و من صرفا آنفلوآنزا دارم و برای جلسه هیات رئیسه از مجلس خارج شدم.

* شش: احمد امیرآبادی فراهانی متولد سال ۱۳۵۲ است و در حال حاضر یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است. او در مجلس نهم نیز از حوزه انتخابیه قم در مجلس حاضر بود و پیش از آن عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در دوره سوم شوراها بود. در انتخابات مجلس یازدهم نیز او با ۲۱۸ هزار رای، نفر اول این شهر شد. تکیه امیرآبادی بیش از هر چیز روی رای منطقه متراکم و آذری نشین قم یعنی منطقه نیروگاه است. او البته از سوی مذهبیون پرتعداد این شهر نیز حمایت می‌شود چرا که مبدع طرح‌هایی مثل تعطیلی روز هشتم ربیع الاول یعنی شهادت امام حسن عسکری بوده است.

کدخبر: ۳۱۱۷۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر