کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۵۱۴۰
تاریخ خبر:

دوستان وفادار قاليباف

روزنامه هفت صبح| توئیت‌های محمد‌سعید احدیان و مهدی محمدی، دو تن از نزدیکان محمد‌باقر قالیباف علیه سخنان اخیر سیدمحمد خاتمی در کنار توئیت‌های سید‌امیر سیاح، علیه وکلا در ماجرای مصوبه اخیر مجلس و همچنین حضور دیروز قالیباف در کنار علیرضا دبیر برای افتتاح ساختمان اداری فدراسیون کشتی، بهانه خوبی است تا در آستانه انتخابات مجلس، نگاهی کنیم به اعضای فعال تیم رئیس مجلس و ببینیم چه کسانی در چه حوزه‌هایی او را در سیاست یاری می‌دهند:

یک: سیاست داخلی؛ محمد‌سعید احدیان: متولد ۱۳۵۱ است و مشهدی. نقل است که نسبتی هم با خانواده رهبری دارد. در حال حاضر دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس است ولی پیش از این او را با روزنامه خراسان می‌شناختیم. او تقریبا ۲۰ سال مدیر این روزنامه مهم شرق کشور بود. آدم معتدلی است. کتابی در تحلیل برجام نوشته و برای همین متلک‌هایی از سوی اصولگرایان تندرو شنیده ولی باز هم منصفانه دولت قبل را نقد می‌کند. در سیاست ولی خط مرزی پررنگ با اصلاح‌طلبان دارد تا همان رادیکال‌ها او را به سمت آن طرف هل ندهند.

دو: راهبردي؛ مهدی محمدی: متولد ۱۳۶۱ است. تحصیلاتش در حوزه هوافضا است ولی در سیاست ایران بیشتر با تحلیل‌های امنیتی و یادداشت‌هایش در حوزه هسته‌ای شناخته شده است. او فعالیت رسانه‌ای خود را از روزنامه کیهان شروع کرد و در این روزنامه، به‌عنوان دبیر سیاسی و یکی از سرمقاله‌نویسان شناخته می‌شد. محمدی در زمان مذاکرات هسته‌ای در زمان دبیری سعید جلیلی بر شورای‌عالی امنیت ملی، سمت مدیر رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده را داشت و همزمان سایتی را هم اداره می‌کرد به‌نام ایران هسته‌ای که مرجعی برای اخبار و تحلیل در این زمینه بود. مدت زیادی هم یادداشت‌هایش در روزنامه وطن امروز چاپ می‌شد.

سه: سیاست خارجی؛ حسین امیرعبداللهیان: شاید جالب نباشد که وزیر خارجه مملکت را عضو تیم رئیس مجلس بدانیم ولی دست‌کم از نظر فکری این‌طور به‌نظر می‌رسد که امیرعبداللهیان ۵۹ ساله، بیش از آنکه به رئیس فعلی‌اش یعنی سید‌ابراهیم رئیسی نزدیک باشد به قالیباف نزدیک است و شاید اساسا حضور علی باقری‌کنی به‌عنوان معاون او هم برای تعدیل مواضع او بوده باشد. امیرعبداللهیان تقریبا دو سال در دوران قالیباف مدیر روابط بین‌الملل او بود و مغز متفکر سفر قالیباف به مسکو به‌شمار می‌رفت که مهم‌ترین سفر خارجی قالیباف در دوران ریاست مجلس او بود. البته در حوزه سیاست خارجی، می‌توان اثراتی از حضور مهدی محمدی را هم مشاهده کرد.

چهار: اقتصادی؛ سید‌احسان خاندوزی: یک سهمیه دیگر قالیباف در دولت رئیسی وزیر اقتصاد این دولت است. خاندوزی که متولد ۱۳۵۹ است در دوره یازدهم مجلس نماینده تهران بود ولی توسط رئیسی براي این جایگاه انتخاب شد و بلافاصله برخی از یاران قالیباف و نیز پروژه‌های مد نظر او را در این وزارتخانه منصوب و جاری کرد. مثلا حسین قربانزاده را به سمت ریاست سازمان خصوصی‌سازی منصوب کرد و پروژه تسهیل مجوزهای کسب‌وکار توسط سید‌امیر سیاح کلید خورد.

پنج: فرهنگی؛ فرشاد مهدی‌پور: مهدی‌پور متولد سال ۱۳۵۷ است و حالا معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد است اما او یکی از نزدیکان فکری و رسانه‌ای قالیباف است. با این حال به نظر می‌رسد کم‌کم از امور جاری رسانه‌ای مثل مدیریت روزنامه صبح‌نو فاصله گرفته و در حال حاضر در حوزه فرهنگی، مشاوری امین برای قالیباف است. فراموش نکنید که او دکترای سیاستگذاری فرهنگی را از دانشگاه باقرالعلوم گرفته‌، و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که یکی از نهادهای مهم برای تربیت مدیران فرهنگی نظام است.

شش: هنری؛ سید‌محمود رضوی: متولد ۱۳۵۹ در مشهد است. او را پیش از آنکه مشاور فرهنگی و هنری رئیس مجلس شود با عنوان تهیه‌کننده سینما در کارهایی مثل درباره الی (به‌طور مشترک با اصغر فرهادی)، خیابان‌های آرام و پس از آن با فیلم‌های سیانور، ماجرای نیمروز و رد خون می‌شناسیم. او در ژانر اجتماعی هم فیلم‌های دهلیز، دارکوب و لاتاری را ساخته است. او همچنین در سال ۱۳۹۶ سازنده مستندهای تبلیغاتی محمد‌باقر قالیباف بوده است.

هفت: رسانه‌ای؛ سعید آجرلو: برادرزاده سردار آجرلو است و او هم متولد سال ۱۳۵۹ است. لیسانس خود را در رشته مدیریت صنایع گرفته ولی بعد از آن وارد رشته علوم سیاسی شده و آن‌طور که در بیوی توئیتر خود نوشته همچنان خود را دانشجوی علوم سیاسی می‌داند. او در حال حاضر مدیر سه رسانه قالیباف است: سایت مثلث آنلاین (که البته در ابتدا یک هفته‌نامه بود)، سایت فردانیوز و روزنامه صبح‌نو.

هشت: پژوهشی؛ بابک نگاهداری: نگاهداری که متولد سال ۱۳۵۳ در تبریز است از خرداد ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ رئیس حوزه ریاست مجلس و مشاور محمدباقر قالیباف بود و حالا در مرکز پژوهش‌ها هم به نوعی دستیار پژوهش قالیباف در عرصه‌های مختلف حکمرانی است و هم گاهی با گزارش‌های کارشناسی خود زمینه نقد علیه دولت را فراهم می‌کند. نگاهداری که دانش‌آموخته دکتری تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات علمی و دانشیار گروه بیوتکنولوژی این دانشگاه بوده؛ از سال ۱۳۷۹ تا پیش از حضور در مجلس هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته و سمت مهمی مثل دبیر نقشه جامع علمی کشور را برعهده داشته‌است. او در زمان شهرداری قالیباف هم، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بود.

کدخبر: ۵۳۵۱۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    خدا به همه ما رحم کند و ما را از شر بلای ا و اتفاقات ناخوشی که توسط این افراد قرا ر است به سرمان بیاید، حفظ کند