کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۲۵۵
تاریخ خبر:

دور زدن ممنوعیت تردد با‌عضویت در اسنپ و تپسی؟

روزنامه هفت صبح | در شب ممنوعیت تردد وسایل نقلیه بعد از ساعت ۲۱ که از دو شب پیش اجرا شد، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ‌ هم به هفت صبح می‌گویند که آنها در شب طرح ممنوعیت تردد فقط پیامک هشدار عبورومرور در ساعت ممنوعیت به دستشان رسیده است. از طرف دیگر مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه‌های تاکسیرانی شهری هم می‌گوید هیچ خبری مبنی بر اینکه تاکسی شهری در این ساعت جریمه شده به دستش نرسیده است..

*** راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی چه کنند؟
آنطور که مسئول کسب‌وکارهای اینترنتی دیروز در تلویزیون رسمی اعلام کرد، برخی تاکسی های اینترنتی جریمه هم شده اند اما جریمه‌های دو شب پیش به دلیل یک بی‌برنامگی برای راننده تاکسی‌های اینترنتی صادر شده است. درعوض از فردا قرار شده که جریمه‌ها با تاخیر اعمال ‌شود؛ یعنی جریمه‌ها اول صادر و بعد برخی از راننده‌ها از آن حذف شوند.

رضا الفت‌نسب، عضو هیأت‌مدیره کسب‌وکارهای اینترنتی روز گذشته در گفت‌وگوی خبری اطلاع داد که بر اساس نامه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، باید روزانه تاکسی‌های اینترنتی اطلاعیه ترددهایشان را از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح اعلام کنند؛ یعنی اگر راننده‌ای جریمه‌ شده، شرکت تاکسی‌ اینترنتی او روز بعد با ارائه لیستی از تمام خودروهای فعال که در سطح شهر سرویس داشته‌اند به پلیس، نام این راننده‌ را از لیست متخلفان حذف می‌کند.

*** آیا می‌شود ممنوعیت را دور زد؟
زمانی که خبر اجرای ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح منتشر شد، در شبکه‌های مجازی فرضیاتی مبنی بر احتمال افزایش ثبت‌نام در شرکت‌های مسافربری اینترنتی هم قوت گرفت. حالا با این خبر دیگر باید گفت ثبت‌نام برای اسنپ و تپسی یا شرکت‌های دیگر، به معنی مجوز تردد برای همه نیست.

یعنی اعمال جریمه‌ها با تاخیر انجام می‌شود و با تمام شدن روز، لیست خودروهای فعال روز قبل برای اعمال نشدن جریمه داده می‌شود. بنابراین راننده‌های تاکسی با ثبت‌نام در تاکسی‌های اینترنتی نمی‌توانند مجوز تردد دریافت کنند، بلکه باید حتما مسافری را جابه‌جا کرده و در آن ساعت فعال باشند.

*** آیا قیمت اسنپ و تپسی افزایش می‌یابد؟
مدیران این شرکت‌های مسافربری اینترنتی همیشه گفته‌اند که قیمت سفرها را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند. هر زمان که میزان تقاضا افزایش یافته، قیمت این دو هم با افزایش همراه بوده است. البته هنوز مشخص نیست که منع رفت‌وآمد، زمینه عرضه و تقاضای مسافربری را به کدام سمت می‌کشاند. خیابان را خلوت کرده یا اتفاقا ترافیک را سنگین‌تر می‌کند؟

بااین‌حال روز گذشته با وجود تعطیلی بسیاری از مغازه‌ها و بخش خصوصی، ترافیک زیادی در خیابان‌های تهران وجود داشت که می‌تواند به معنی این باشد که رفت‌وآمد مردم در سطح شهر هنوز بالاست. اگر رفت‌وآمد بدون خودروی شخصی افزایش داشته باشد، دور از انتظار نیست که در روزهای آینده منتظر یک رشد قیمت در نرخ کرایه‌های این تاکسی‌های اینترنتی هم باشیم.

کدخبر: ۳۶۰۲۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر