کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۱۸۸
تاریخ خبر:

دوران درخشش تازه‌نفس‌ها در سینما و تلویزیون

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | تا چند سال پیش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ فیلمسازان و سریال‌سازها این بود که برای ایفای نقش پسر و دختر جوان انتخاب چندانی ندارند و مجبورند کماکان دست روی ستاره‌های ۴۰ و ۵۰ساله‌ سینما بگذارند. حالا چند سالی است که پای بازیگران جوان به سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی باز شده است.بعضی از این بازیگران در مدت زمان کوتاهی توانسته‌اند خودی نشان دهند و حتی از تلویزیون به سینما هدایت شوند و در فیلم‌های مهمی بازی کنند.

بعضی دیگر بعد از یک دوره کوتاه تجربه بازیگری در سینما خودشان را در سریال‌ها بیشتر نشان داده‌اند.بعضی‌ها در کودکی فعالیت حرفه‌ای را شروع کرده‌اند و حالا در سنین جوانی به جمع بازیگران جوان سینما اضافه شده‌اند و در این مرحله هم به موفقیت‌هایی رسیده‌اند.آنچه اهمیت دارد این است که حالا دیگر با وجود این بازیگران مطرح جوان، کارگردان‌ها انتخاب‌های بیشتری برای نقش‌های جوان فیلم‌ها و سریال‌هایشان دارند. هرکدام از این بازیگران پتانسیل این را دارند که به زودی تبدیل به ستاره‌های مهم سینما شوند.در این پرونده کارنامه‌ بازیگری ۱۹ بازیگر جوان سریالی را بررسی می‌کنیم.

*** بهرام افشاری / پایتخت ۵
* با چه سریالی مطرح شد: بهرام افشاری از فصل دوم «پایتخت» به جمع بازیگران پیوست اما در فصل پنجم با بازی در نقش بهتاش به شدت مورد توجه قرار گرفت. بازی او در این سریال آنقدر به چشم آمد که بخش مهمی از بار جذابیت فصل ششم روی دوش او قرار گرفت.
بهرام افشاری کارش را با تئاتر شروع کرد و اولین‌بار با بازی در فیلم عصبانی نیستم وارد سینما شد اما به خاطر توقیف فیلم بازی‌اش دیده نشد.

* پیش از آن چه می‌کرد : همان سال سیروس مقدم نقش «شیر» برادر بهبود را در سریال پایتخت ۲ به او سپرد. بعد از آن در فیلم لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان خودی نشان داد و در کنار نوید محمدزاده بازی‌اش به چشم آمد. او در سریال «علی‌البدل» سیروس مقدم هم بازی داشت.
* تعداد اثر: ۱۱ فیلم و ۷ سریال

* اهمیت نقش: بهتاش پسر بهبود و فهیمه بود که در فصل پنجم به عنوان پسری جوان خودش را نشان داد. پسری جوان که موهایش را عجیب و غریب اصلاح می‌کند، لباس‌های گشاد و متفاوت می‌پوشد، سیگار می‌کشد، بی‌هدف است، بزرگ‌تر و کوچک‌تر برایش فرقی ندارد و نمی‌خواهد کسی او را بازخواست کند و … بهتاش به خاطر لهجه جذاب و شخصیت ویژه‌اش یکی از بهترین‌های پایتخت ۵ بود.

* جایگاه سریال: درباره جایگاه سریال پایتخت که حرف زیاد به میان آمده.در این شش فصل، به اندازه کافی ثابت کرده که اثری موفق است و بازیگرانش حتی فرعی‌ترینشان دیده می‌شوند.

* مسیر بعد از شهرت: بهرام افشاری بعد از موفقیت در پایتخت۵ در فیلم‌هایی مثل رحمان ۱۴۰۰، چشم و گوش بسته، سگ بند، صحنه‌زنی و … بازی کرد. در تلویزیون در سریال «شرایط خاص» حضور پیدا کرد و در شبکه نمایش خانگی هم نقش متفاوتی در سریال «دل» داشت.

*** علی شادمان / می‌خواهم زنده بمانم
* با چه سریالی مطرح شد: علی شادمان از دوران کودکی به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی بازی داشت اما در آنها نقش کودک یا نوجوان را ایفا می‌کرد. او در فیلم «مردن در آب مطهر» و «شنای پروانه» اولین بار نقشی کوتاه به عنوان یک پسر جوان را ایفا کرد و این روزها هم در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» به خاطر بازی در نقش جوانی عاشق‌ به مخاطبان معرفی شده است.

* پیش از آن چه می‌کرد :شادمان اولین‌بار سال ۱۳۸۵ وقتی فقط ۱۰سال داشت در فیلم «میم مثل مادر» بازی کرد. بعد از آن در فیلم‌های مختلفی مثل «یتیم‌خانه ایران»، «ویلایی‌ها» و … حضور پیدا کرد و در تلویزیون هم نقش‌هایی در سریال‌های «سرزمین کهن»، «کیمیا»، «دیوار به دیوار» و … داشت.

* تعداد اثر: ۱۵ فیلم و ۷ سریال
* اهمیت نقش:او این روزها در «می‌خواهم زنده بمانم» با نقش کاوه حقی معرفی شده است. پسری که در دستگیری عمویش نقش داشته و حالا از یک طرف تلاش می‌کند او را نجات دهد از طرف دیگر به خاطر گم شدن مواد تحت تعقیب است و در کنار اینها به شیوا هم علاقه دارد. درواقع بخش مهمی از بار سریال روی دوش اوست.

* جایگاه سریال: درحال حاضر مهم‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی است. «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگرانی شهرام شاه‌حسینی روی سوژه‌ حساسی دست گذاشته است و با ایجاد یک مثلث عشقی و همراهی داستان‌های عاشقانه با مسائل سیاسی آن هم با همراهی بازیگران درجه یک، توجه مخاطبان را به خودش جلب کرده است.

* مسیر بعد از شهرت: علی شادمان با همان نقش کوتاهی که در «شنای پروانه» داشت توانست توجه‌های زیادی را به سمت خودش جلب کند اما حالا با نقش کاوه در «می‌خواهم زنده بمانم» خودش را به عنوان یک بازیگر جوان موفق تثبیت کرده و به‌زودی شاهد نقش‌های مهم‌تری از او خواهیم بود.

*** آرمان درویش / ملکه گدایان
* با چه سریالی مطرح شد: آرمان درویش این روزها با بازی در نقش اول سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده به مخاطبان معرفی شده است.

* پیش از آن چه می‌کرد :درویش اولین بار در سال ۱۳۹۴ در فیلم «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده بازی کرد. او نقش برادر شهاب حسینی را در این فیلم داشت. بعد از آن در فیلم‌های مختلفی از جمله «لابی»، «پشت دیوار سکوت»، «کمدی انسانی»، «یلدا»، «پسرکشی» و… حضور داشت اما در هیچ کدام از این فیلم‌ها به شهرت نرسید. نقش البرز در «ملکه گدایان» باعث شد بازی‌اش بیشتر از قبل دیده شود.

* تعداد اثر: یک سریال و ۱۱ فیلم سینمایی
* اهمیت نقش:البرز به عنوان یک شیمیدان برگزیده که سال‌ها در دانشگاه آلمان فعالیت می‌کرده توسط باندی خلافکار به سرکردگی ملکه مجبور می‌شود برای نجات دادن جان خانواده‌اش در آزمایشگاهی دست به ساخت مواد مخدر جدیدی با میزان اثرگذاری بالا بزند. او در بدو ورود به ایران با اتفاق‌های عجیبی روبه‌رو شد و سر از محل نگهداری گدایان درآورد. زندگی خانوادگی، حرفه‌ای و عاشقانه‌ البرز داستان اصلی این سریال را پیش می‌برد.

* جایگاه سریال:«ملکه گدایان» جزو سریال‌هایی است که این روزها در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. سریال درجه یکی نیست و سوژه‌ متفاوت و چندان جذابی هم ندارد. شاید بتوان گفت مهم‌ترین دلیلی که باعث شده خیلی‌ها تماشایش کنند بازی باران کوثری و پانته‌آ بهرام و رویا نونهالی است. در هر صورت «ملکه گدایان» جزو آثار پرمخاطب فعلی شبکه نمایش خانگی به حساب می‌آید و از برخی دیگر از سریال‌های فعلی این شبکه، محبوب‌تر است.

* مسیر بعد از شهرت: سریال «ملکه گدایان» کماکان درحال پخش است و احتمالا به فصل دوم خواهد رسید. هنوز نمی‌دانیم که آرمان درویش بعد از این سریال، بازی در چه آثاری را تجربه خواهد کرد.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۸۷۱۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر