کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۵۵۴۲
تاریخ خبر:

‌در ستایش جسارت ۳ تیم کم‌ بضاعت و کم ستاره

‌در ستایش جسارت 3 تیم کم‌ بضاعت و کم ستاره

روزنامه هفت صبح|‌ در هفته نهم ‌استقلال و پرسپولیس مقابل شمس‌آذر و صنعت‌نفت متوقف شدند و سپاهان در خانه به ملوان باخت. این نتایج در حالی به دست آمد که هر 3 مدعی به شکل‌های مختلف سقف بودجه مصوب را شکسته‌اند و هنوز هم غر می‌زنند اما حریفان‌شان بدون هیچ ادعایی آنها را زجر دادند و اجازه ندادند با 3 امتیاز زمین را ترک کنند. آنچه بیش از هر چیزی در این 3 بازی به چشم آمد، شجاعت و جسارت سرمربیان و بازیکنان این 3 تیم در برابر مدعیان پرتوقع و غرغروی لیگ بیست و سوم بود.‌

شمس‌آذر
استقلال در قزوین دو بار از میزبانش پیش افتاد و هر دو بار پیروزی را از دست داد اما هرگز استحقاق پیروزی در این بازی را نداشت. شاگردان جواد نکونام ابتدا روی یک پنالتی مشکوک و بحث‌برانگیز توسط یامگا به گل رسیدند و این در حالی بود که شاگردان سعید دقیقی از همان ابتدا یک بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داده بودند.

حتی در نیمه اول هم به نظر می‌رسید که داور یک پنالتی را برای تیم میزبان نگرفته است. با این حال در همان اوایل نیمه دوم روی یک سانتر خوب و ضربه سری دقیق بازی به تساوی کشیده شد. استقلال گل دوم را هم روی اشتباه مرگبار مدافع شمس‌آذر و ناهماهنگی‌اش با دروازه‌بان به ثمر رساند اما باز هم این تیم میزبان بود که با حملات پردامنه و خطرناک هر لحظه بوی گل می‌داد و در نهایت سزاوارانه به گل تساوی دست یافت.

آبی‌ها همانطور که اشاره شد دو بار پیروزی را از دست دادند اما قطعا از این مساوی راضی هستند چرا‌که این بازی می‌توانست با پیروزی شمس‌آذر نتیجه‌ای عادلانه‌تر داشته باشد. فراموش نکنیم که تیم قزوینی در دو هفته گذشته، تراکتور را در تبریز و فولاد را در اهواز مغلوب کرده بود! می‌شود با قاطعیت ادعا کرد که شمس‌آذر قزوین با هدایت سعید دقیقی، بهترین نتایج یک تیم تازه‌وارد به لیگ‌برتر را در تمام ادوار کسب کرده است و البته بهترین و جذاب‌ترین نمایش‌ها را هم ارائه می‌دهد. اگر کسر 3 امتیاز نبود، این تیم فقط یک امتیاز از سپاهان کمتر داشت!

ملوان
دو بازی متوالی با پرسپولیس و سپاهان حتی برای هر تیم مدعی و پرمهره‌ای خطرناک و کمرشکن خواهد بود اما شاگردان مهدی تارتار از بازی مقابل این دو تیم 4 امتیاز گرفته‌اند و اگر قدر آن ضدحمله 6 به یک در آخرین ثانیه‌های بازی با پرسپولیس را می‌دانستند، مقابل این دو تیم مدعی و گران‌قیمت 6 امتیاز به دست می‌آوردند!

ملوان در برابر سپاهان مزد جسارتش را گرفت و پیروزی در نقش‌جهان کمترین حق این تیم بود. آنها دو بار از میزبان خود پیش افتادند اما هرگز به لاک دفاعی محض نرفتند. به خصوص بعد از زدن گل دوم، بارها روی ضدحملات خطرناک ظاهر شدند و حتی بازیکن این تیم یک بار دروازه خالی میزبان را کج دید و توپ را به بیرون زد. حتی بعد از گل تساوی هم ملوان به یک امتیاز قانع نبود و آنقدر رو به جلو بازی کرد که در نهایت در آخرین دقایق بازی، بازیکنان حریف را وادار به اشتباهاتی مرگبار کرد و به گل سوم دست یافت.

ملوان فصل گذشته هم در همین ورزشگاه سپاهان را با تساوی متوقف کرده و باعث از دست رفتن صدرنشینی و در نهایت قهرمانی این تیم در لیگ بیست و دوم شده بود اما نمایش روز پنجشنبه این تیم با بازی فصل قبل کاملا متفاوت بود. حالا شاگردان تارتار با 15 امتیاز در رده سوم قرار دارند! بالاتر از تراکتور، سپاهان و گل‌گهر متمول و پرستاره. این پاداش جسارت و شجاعت جوانان گمنام اما باانگیزه‌ای است که اصلا از نام حریفان مدعی خود نترسیدند و برای پیروزی به میدان رفتند.

صنعت‌نفت آبادان
بعد از چند نتیجه ضعیف و یک استعفای نصفه و نیمه صوری، قابل پیش‌بینی بود که شاگردان عبدالله ویسی مقابل پرسپولیس‌ تیمی متفاوت از تمام هفته‌های گذشته خود باشند. تیمی که در 5 بازی قبلی خود رنگ پیروزی را ندیده بود، این بار با نمایشی زهردار و خطرناک عرصه را بر پرسپولیس تنگ کرد و در نهایت با شایستگی یک امتیاز از این بازی به دست آورد.

مرور بازی نشان می‌دهد که اگر چه پرسپولیس صاحب توپ و میدان بود اما حملات صنعت‌نفت، بیشتر بوی گل می‌داد. البته این را هم نباید فراموش کرد که شاگردان ویسی در این بازی از اشتباهات داوری متضرر هم شدند. کارت زرد دوم سنگرگیر به شدت سختگیرانه بود و پنالتی اعلام شده که باعث گل دوم پرسپولیس شد، تقریبا از سوی تمام کارشناسان داوری مردود اعلام شده است!

در واقع نفتی‌ها با بیشتر از یک نیمه بازی 10 نفره و البته یک پنالتی اشتباه توانستند پرسپولیس را در تهران متوقف کنند. صنعت‌نفت در آزادی، کوچک‌‌ترین شباهتی به تیمی که در خانه به استقلال 3 بر صفر و در نقش‌جهان 4 بر یک به سپاهان باخت نداشت. این تیم نشان داد که با همین بازیکنان، می‌تواند از پایین جدول جدا شود و مثل فصل گذشته، تا ثانیه آخر نگران سقوط به لیگ یک نباشد؛ به شرطی که جسارت روز بازی با پرسپولیس را همیشه در خود داشته باشد. تیمی که می‌تواند در تهران دو گل به پرسپولیس بزند و چند فرصت گل را هم ایجاد کند، قطعا شایستگی حضور در رده‌های بالای جدول را هم دارد.

کدخبر: ۵۴۵۵۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر