کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۲۶۰۵
تاریخ خبر:

دروغی که سر فلسطینی‌ها‌ را‌ ‌برید

روزنامه هفت صبح| در روزهای گذشته ادعایی وحشتناک و بهت‌آور از سوی رسانه‌های رژیم اسرائیل مبنی بر این که نیروهای عملیاتی حماس در عملیات طوفان الاقصی، دست‌کم ۴۰ کودک را سربریده‌اند، مطرح شد. این قضیه ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد و سبب شد دولتمردان کشورهای غربی، خواسته یاناخواسته، با استناد به این خبر و ضمن اعلام همبستگی مضاعف با رژیم اسرائیل، چشم بر روی رویه حملات تلافی‌جویانه که تاکنون منجر به کشته شدن تعداد بسیاری زن و کودک و افراد غیرنظامی ساکن غزه شده است، ببندند و آن را «دفاع مشروع» بخوانند.

گفتنی است این خبر حتی تا استناد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش نیز پیش رفت و در خروجی تمام خبرگزاری‌های مهم دنیا قرار گرفت اما حالا مشخص شده است که هیچ شواهدی برای آن خبر موجود نیست و این واقعه جعلی، ساخته و پرداخته اتاق فکر نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل بوده است.

با بروز این اتفاق جدید، برخی از رسانه‌های خبری مانند سرویس‌های جهانی بی‌بی‌سی و یورونیوز با انتشار بیانیه‌هایی، اعلام کردند که هیچ سند، مدرک و شاهدی بر این خبر وجود ندارد و چاره‌ای جز تکذیب آن برای‌شان باقی نمانده اما بسیاری از رسانه‌ها نیز با علم به جعلی بودن این خبر، هیچ بیانیه‌ای صادر نکردند و به راحتی از کنار این دروغ بزرگ و سرنوشت‌ساز گذشتند.

به گزارش یورونیوز، یکی از نخستین جاهایی که ۷۰ نفر از نیروهای عملیاتی حماس در حمله روز شنبه به اسرائیل به آن وارد شدند، شهرک «کفار عزه»، در نزدیکی مرز نوار غزه بود. این شهرک پیش از حمله حماس سکونت‌گاه بیش از ۴۰۰ اسرائیلی بود. اگرچه تاکنون هیچ آمار رسمی از تلفات این حمله گزارش نشده است، اما به گفته سربازان حاضر در محل دست‌کم ۱۰۰ اسرائیلی از جمله «کودکان» به دست شبه‌نظامیان حماس کشته شده‌اند.

این در حالی است که چند روزی طول کشید تا نیروهای دفاعی اسرائیل توانستند مجددا به این منطقه مسلط شوند و روز سه‌شنبه از رسانه‌های بین‌المللی و محلی دعوت کردند تا برای تهیه گزارش به شهرک «کفار عزه» بیایند. جرمی بوئن، سردبیر بخش خاورمیانه بی‌بی‌سی در گزارشی از قول داوید بن زیون، معاون فرمانده واحد چترباز نیروی دفاعی اسرائیل که کنترل این شهرک یهودی نشین را در دست گرفت، به بریده شدن سر چند نفر در جریان حمله حماس به این شهرک اشاره کرد.

نیکول زدک، خبرنگار شبکه خبری آی‌۲۴ اسرائیل در همان روز سه‌شنبه در گزارشی ویدئویی اظهار کرد که «سربازها به من گفتند که به باور آن‌ها ۴۰ کودک کشته شده‌اند.» تنها دو ساعت بعد از این گزارش‌ها و نقل قول‌های بی‌پایه و اساس، حساب کاربری رژیم اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس، ادعای جعلی خود را که در زبان خبرنگارهای زودباور جای داده بود، رسمیت بخشید و منتشر کرد.

درست روز بعد یعنی چهارشنبه ۱۱ اکتبر روزنامه‌های مطرحی چون تایمز، ایندیپندنت و دیلی میل صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص دادند. این دروغ بزرگ و گزارش‌سازی رژیم اسرائیل سبب شد تا عملیات نیروهای مقاومت فلسطین هم‌ارز عملیات‌های تروریستی داعش انگاشته شود و فرصت هرگونه انتقادی از رویه ارتش رژیم اسرائیل را بگیرد.

جو بایدن که اعتماد وافری به اخبار منتشر شده از سوی هم‌پیمان اصلی خود در خاورمیانه داشت، روز چهارشنبه در دیدار با رهبران جامعه یهودی در کاخ سفید به گونه‌ای اذعان کرد که تصاویر سرهای بریده کودکان را دیده است و گفت: «هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردم که تصاویری از بریدن سر کودکان را به دست تروریست‌ها ببینم و آن را تایید کنم.»

اما به گزارش واشنگتن پست، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه تصریح کرد که هیچ‌کدام از مقامات ایالات متحده از جمله رئیس‌ جمهوری هیچ تصویری را ندیده‌اند و یا به طور مستقل چنین گزارش‌هایی را تایید نکرده‌اند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پا را فراتر گذاشت و با سبقت از بایدن گفت «دولت اسرائیل تصاویر و ویدئوهایی از جنایات حماس از جمله نوزادی که گلوله‌باران شده را به او نشان داده و این تصاویر یادآور داعش بوده است.»

با این‌حال نیروی دفاعی اسرائیل روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای عملیاتی حماس تعدادی از شهروندانشان را کشته‌اند اما آن‌ها نمی‌توانند تایید کنند که این افراد شامل مرد، زن، بچه و به طور کلی غیر نظامیان بوده‌اند. حالا که دروغ و فریب بزرگ رژیم اسرائیل برملا شده و دست نتانیاهو و هم‌پالگی‌هایش رو شده است، سران کشورهای حامی رژیم اسرائیل در سکوت مطلق به سر می‌برند و جرات عذرخواهی از این اتهام را ندارند.

کدخبر: ۵۴۲۶۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر