کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۶۵۴
تاریخ خبر:

دردسرهای نمایش ساختگی توهین به روحانی

روزنامه هفت صبح | قرار نبود اینطور تمام شود؛برنامه این بود که یک ویدئو درست کنند که با پخش آن در اینستاگرام، احتمالا بازدیدهایشان را افزایش دهند،اما پدر و پسر که نقش یک روحانی و پسر لات خیابانی را برعهده داشتند، بازداشت شدند و همه برنامه‌هایشان نقش بر آب شد. ویدئوی آنها چه بود؟

پسری در خیابان یک روحانی را می‌بیند و بعد از بی‌احترامی، او را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد. با اینکه اول اینطور به نظر می‌رسید که یک جوان از توهین و ضرب‌وشتم یک روحانی معمم فیلمبرداری کرده، اما بعدا مشخص شد تمام این ویدئو یک نمایش ساختگی با بازی یک پدر و پسر بوده است.

این پسر ۲۲ ساله و پدر ۵۰ ساله‌اش کمی بعد از انتشار ویدئو از سوی پلیس بازداشت شدند. اینطور مشخص شد که اصلا همه ویدئو ساختگی بوده و آنطور که سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت دیروز اعلام کرد، قصدشان از ویدئو این بوده که از کشور خارج شوند و با آن پناهندگی بگیرند.

روز یکشنبه رئیس پلیس پیشگیری تهران اینطور گزارش داد: «پسر جوانی حدودا ۲۲ ساله در منطقه پاسداران، اقدام به تهیه کلیپی ساختگی کرد. امروز (یکشنبه) چهار نفر از افرادی که در انتشار و بازنشر این کلیپ ساختگی در فضای مجازی نقش داشتند، بازداشت شدند. دو نفری که در این کلیپ بازی کرده‌اند پدر و پسر بودند و با بررسی بیشتر مشخص شد صرفا به لحاظ ماجراجویی و خودنمایی اقدام به ضبط این کلیپ کرده‌اند.»

سرهنگ موقوفه‌ای گفته بود که صبح روز یکشنبه، اول چهار نفر از افراد مرتبط به این ویدئو را در همان خیابان پاسداران بازداشت کردند و به کلانتری محله پاسداران انتقال دادند. بعد از این «در نهایت دو نفر (بازیگران اصلی) همان یکشنبه، ساعت ۱۸ توسط پلیسهای تخصصی در شهرستان پرند بازداشت شدند و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.»

با اینکه اول اعلام شد که قصد آنها برای تهیه این ویدئو «ماجراجویی و خودنمایی» بوده، اما جزئیات بیشتر از آن دیروز از زبان رئیس پلیس پایتخت نشان داد که قصد آنها از تهیه این ویدئو چیز دیگری بوده است. به گفته او، آنها این کلیپ را در خیابان بوستان ششم پاسداران ضبط کرده بودند.

سردار رحیمی دیروز در جمع خبرنگاران اینگونه توضیح داد: «این فیلم را می‌خواستند بفرستند آن‌ور آب و بعد با آن پناهندگی بگیرند. برای همین به مقام شامخ روحانیان تعرض و بی‌احترامی می‌کنند. در نهایت متهمان اصلی در منزلی و در حال آماده شدن برای رفتن به غرب کشور برای خارج شدن از کشور دستگیر شدند. آنها با قول‌ها و فریب‌های دروغینی که گرفته بودند دست به این کار زدند. قدرت و توانمندی پلیس ما آنقدر بالا هست که در کمترین زمان ممکن قادر به دستگیری مجرمان و خلافکاران هستند.»

به گفته او، در ۲۴ ساعتی که ویدئو پخش شد، ماموران ۱۰ نقطه را کنترل کرده بودند تا این دو نفر را بازداشت کنند. دیروز ظهر صداوسیما با پدر ۵۰ ساله که نقش روحانی را برعهده گرفته بود هم مصاحبه کرد. او گفت: «اگر هم به هدفم نرسیدم، حداقل توانستم این کمک را بکنم که دیگران این کار را تکرار نکنند. من خودم پشیمانم، چراکه حالا می‌دانم این کار تبعاتی را به دنبال دارد.»

کدخبر: ۳۸۴۶۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر