کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۱۲۶
تاریخ خبر:

دردسرهای مهران کماندار در دانمارک

دردسرهای مهران کماندار در دانمارک

روزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| یک یوتیوبر ایرانی ساکن آلمان در لحظه‌ای که با ماشین شخصی خود به همراه یکی از دوستانش وارد خاک کشور دانمارک شد به دلیل داشتن چند نوع تیر و کمان دستگیر شد. او که در اینستاگرام و یوتیوب به مهران ام کی معروف است بعد از دستگیری در اینستاگرام خود ویدئویی منتشر کرد و خبر داد پلیس آن‌ها را دستگیر کرده چراکه تیر و کمان در دانمارک یک سلاح غیرقانونی محسوب می‌شود، در صورتی که در آلمان و سوئد اینطور نیست. بعد از بیست ساعت بازداشت، جریمه نقدی و ضبط تیر و کمان‌ها، آن‌ها را آزاد کردند و به ماشینشان بازگرداندند. اما چرا این یوتیوبر با چند نوع تیر و کمان در حال سفر بوده است؟

مهران ام کی 27 ساله یکی از یوتیوبرهایی است که محتوای متفاوتی به نسبت دیگر یوتیوبرهای ایرانی تولید می‌کند. او به جای ماندن در خانه و ساخت ویدئوهای «ری‌اکت» یا چالش «سعی کن نخندی» در سفر به نقاط مختلف اروپا خود را با چالش‌های سخت محک می‌زند. مثلا از برلین تا پاریس با موتور سنگین و در حالی که باران شدید می‌بارد، هزار و 200 کیلومتر موتورسواری می‌کند، سعی می‌کند هشت رکورد گینس را بشکند، در جنگل‌های مختلف برای چند روز کمپ می‌زند.

یا مثلا 30 ساعت روی یک قایق بادی زندگی می‌کند. به گفته خودش او در سال 2014 با 400 یورو به آلمان پناهنده شده و با کانال یوتیوب خود توانسته وضع مالی بسیار خوبی پیدا کند. این تیروکمان‌هایی را هم که پلیس دانمارک از او گرفته در برخی از ویدئوهایش استفاده کرده است. اینطور که از استوری‌های او به نظر می‌رسد آن‌ها در حال عبور از دانمارک بودند تا به سوئد برسند و ویدئوی جدیدی در این کشور ضبط کنند.

حداقل 13 هزار یورو هزینه ساخت 9 چالش
پربازدیدترین ویدئوهای این یوتیوبر، سری ویدئوهای «انسان در مقابل طبیعت» است. در این سریال 9 قسمتی، چهار گروه دو نفره از یوتیوبرها و اینستاگرامرهای ایرانی ساکن اروپا، باید پنج روز و چهار شب را با پنج تجهیزات در جنگل‌های سوئد زندگی کنند. هیچ گروه فیلمبرداری همراه این افراد نیست و تجهیزات فیلمبرداری به این افراد داده شده تا این پنج روز را با دوربین ثبت کنند.

برای ساخت این سریال حدود 13 تا 16 هزار یورو هزینه شده و این اولین‌باری است که یک یوتیوبر ایرانی چنین برنامه‌‌ای تهیه می‌کند. شرکت‌کنندگان در این پنج روز هیچ ارتباطی با دنیای بیرون ندارند و فقط یک بمب دودزای رنگی به آ‌ن‌ها داده شده تا اگر خواستند از مسابقه انصراف دهند از آن استفاده کنند.

جنگلی که برای این چالش انتخاب شده به داشتن گرگ، خرس و گوزن‌‌ شمالی معروف است؛ گوزن‌هایی که ارتفاعشان به دو و نیم متر هم می‌رسد و در صورت حمله به انسان می‌توانند آسیب بزرگی وارد کنند. در آخر گروهی که بتوانند همه این سختی‌ها را تحمل کنند به عنوان جایزه هزار یورو دریافت می‌کنند. فصل یک این مسابقه تمام شده و در حال ساخت فصل دوم آن در کشور مغولستان هستند.

کدام یوتیوبرها در این مسابقه شرکت کرده‌اند؟ اولین آن‌ها خود مهران ام‌کی است که در برلین زندگی می‌کند و در اینستاگرام 202 هزار و در یوتیوب 196هزار دنبال کننده دارد. با این حال ویدئوهای سریال «انسان در مقابل طبیعت» هر کدام 300 تا 400 هزار بازدید داشته‌اند. دومین شرکت‌کننده، آرمان یکی از دوستان مهران است.

او به صورت حرفه‌ای در آلمان کشتی کار می‌کند و بیش از این 52 روز را با کمترین امکانات در جنگل مانده است. نفر سوم علی گرِیزی، یوتیوبر و گیمر 20ساله ساکن مونیخ است. علی آر‌اِس‌دی هم شرکت‌کننده 18 ساله این مسابقه است که از کلن به سوئد رفته تا در این چالش شرکت کند.

او در یوتیوب به انجام چالش‌های بازی جی‌تی‌ای‌ معروف است. دو یوتیوبر گیمر زن هم به نام‌های فیفی و پانیذ از برلین در این مسابقه شرکت کرده‌اند. دو شرکت‌کننده آخر این مسابقات هم علیرضا مکسر و امین خراسانی هستند. مکسر 20 ساله ساکن فنلاند ولاگر و یوتیوبری است که بیش از 270 ویدئو از کشورهای مختلف ساخته و خراسانی 28 ساله به صورت حرفه‌ای کوهنوردی می‌کند.

کدخبر: ۵۵۱۱۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر