کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۳۷۵۱
تاریخ خبر:

دردسرهای‌ ‌سانا مارین نخست‌وزیر جوان فنلاند

روزنامه هفت صبح | یک ویدئو از حضور سانا مارین، نخست وزیر فنلاند، در یک مهمانی با واکنش شدید احزاب مخالف دولت مواجه شده است. در این فیلم که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، او و دوستانش از‌‌جمله، یکی دیگر از اعضای حزب سوسیال دموکرات و آلما، خواننده سرشناس فنلاندی، در حال رقص و آواز دیده می‌شوند.

منتقدان چه می‌گویند؟
منتقدان خانم مارین می‌گویند فنلاند که با روسیه هزار و ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک دارد در شرایط فعلی به‌غیر از پیامدهای امنیتی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین با مشکلات بزرگی از‌جمله افزایش چشمگیر بهای انرژی روبه‌رو است و نخست‌وزیر به‌جای «پارتی» باید روی این مسائل تمرکز کند.

از سوی دیگر ریکا پورا، رهبر حزب اپوزیسیون دولت فنلاند از خانم مارین خواست تا آزمایش داوطلبانه مواد‌مخدر بدهد و گفت که «سایه‌ای از شک» بر روی نخست‌وزیر وجود دارد. میکو کارنا، نماینده مجلس فنلاند و یکی از اعضای حزب مرکز که در دولت ائتلافی خانم مارین حضور دارد هم در توئیتی نوشت که «عاقلانه است که او داوطلبانه تحت آزمایش مواد مخدر قرار بگیرد.»

پاسخ خانم مارین چیست؟
خانم مارین در واکنش به انتشار ویدئوی پارتی گفت که می‌دانسته از او فیلم گرفته می‌شود اما از اینکه این ویدئو عمومی شده‌، ناراحت است. او افزود: «من رقصیدم، آواز خواندم و در پارتی شرکت کردم، چیزهایی که کاملا قانونی است و هرگز در موقعیتی نبوده‌ام که دیگران را در حال (مصرف مواد) دیده باشم.»

وی گفت که «من زندگی خانوادگی دارم، زندگی کاری دارم و وقت آزاد برای گذراندن با دوستانم دارم. تقریبا مانند بسیاری از افراد هم‌سن و سال خودم.» او افزود که نیازی به تغییر رفتار خود احساس نمی‌کند و گفت: «من دقیقا همان آدمی هستم که تاکنون بوده‌ام و امیدوارم این مورد قبول همگان باشد.» مارین مصرف مواد‌مخدر را انکار کرده و گفت که فقط مشروبات الکلی می‌نوشیده و فقط «به شکلی پرهیاهو» در مهمانی حضور داشته است و «هیچ مشکلی برای انجام آزمایش» ندارد.

دردسرهای قبلی خانم مارین
این نخستین‌بار نیست که تفریح خانم مارین بحث‌انگیز شده است. او ماه ژوئیه در یک جشنواره پرطرفدار موسیقی راک در فنلاند شرکت کرد.
در دسامبر گذشته نیز بدون تلفن همراه کاری خود تا ساعت چهار بامداد به کلوب‌های شبانه رفته بود و در نتیجه از هشدار کارمندان دفتر نخست‌وزیری در مورد تماس با یک فرد مبتلا به کووید ۱۹ باخبر نشد. نتیجه آزمایش او منفی بود ولی به‌دلیل این سهل‌انگاری مجبور شد عذرخواهی کند.

او کیست؟
سانا مارین، رهبر حزب سوسیال دموکرات که جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ فنلاند است، در انتخابات دسامبر ۲۰۱۹ به قدرت رسید. او در سال ۲۰۱۵ و در سن ۳۰‌سالگی وارد پارلمان فنلاند شد. مارین قبلا جوان‌ترین رئیس دولت جهان بود، اما اکنون این عنوان در اختیار گابریل بوریچ، رئیس‌جمهور شیلی است. هفته گذشته، رسانه آلمانی بیلد، خانم مارین را «باحال‌ترین نخست‌وزیر جهان» معرفی کرد اما حالا ظاهرا این باحال بودن دارد به ضرر او تمام می‌شود.

کدخبر: ۴۷۳۷۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر