کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۹۹۳۸
تاریخ خبر:

درباره یک صدا، ‌هوای سرد و پایان سریال موفق

روزنامه هفت صبح| یک: ‌اولش برایم فقط یک اسم بود. هوشنگ لطیف‌پور دوبلور و مدیر دوبلاژ قدیمی که دو روز پیش در گذشته بود. راستش ازآن متخصص‌های حوزه دوبله نیستم و خیلی هنر کنم صدای جلیلوند، اسماعیلی، خسروشاهی، مقامی و طهماسب را بتوانم تشخیص بدهم و تن صدای کاملی و رسول‌زاده و پرویز بهرام و عزت الله مقبلی را و شاید حسین عرفانیان و منوچهر نوذری.

برای همین در سطح دانش من اسم مرحوم لطیف‌پور خاطره‌ای برایم پدید نیاورد.اما کم‌کم دوستانم نشانه‌های صدای او را دادند و بعد فهمیدم که مرحوم لطیف‌پور چه صدای جادویی شگفت‌انگیزی داشته است. راوی دایی جان ناپلئون، ‌راوی باغ گلها، ‌راوی طناز باغچه سبزیجات. صدای منحصربه فرد، صدایی آکنده از تیزهوشی و درک، صدایی پر از لطف و شوخ طبعی. ازآن صداها که دیگر به این سادگی پیدا نمی‌شود. در رحمت خدا آقای لطیف‌پور عزیز.

دو: دیروز بعدازظهر هوای تهران دوباره رو به سرما رفت. رفتم سایت هواشناسی دیدم که تا میانه هفته آینده مینیمم دمای هوای تهران بین منفی پنج تا منفی هشت خواهد بود و ماکزیمم هم بین یک تا سه. این یعنی ادامه هوای سرد و خشک تهران و احتمالا باز هم فشار بر روی شبکه گاز سراسری. این درجه هوا حتی از روزهای سرد تهران که از نیمه هفته پیش شروع شد و به همراه برف و باران تا صبح دوشنبه طول کشید، سردتر است.

برای مشهد هم چک کردم آنجا هم مینیمم هوا تا وسط هفته آینده بین منفی شش و منفی هشت است. برای اصفهان سردتر هم می‌شود و حتی عدد منفی 9 هم برای وسط هفته آینده پیش‌بینی شده است. کرمان هم همینطور. فاصله بین گرمترین لحظه تا سردترین تا 13درجه می‌رسد. بین 4 یا 5 درجه بالای صفر تا منفی هشت و منفی 9 در سردترین ساعات. یزد هم در تمام یک هفته آینده شب‌های زیر صفر خواهد داشت. منفی سه و منفی چهار.

تبریز هم همینطور و در شب‌های آینده بین منفی چهار تا منفی شش سردترین ساعات شبانه‌روز را سپری خواهد کرد. برای فریمان هم دمای مینیمم منفی 9 درجه در اولین روزهای هفته آینده پیش‌بینی شده است. از همه عجیب‌تر دمای پیش‌بینی شده برای اردبیل است که تا پنجشنبه هفته آینده به مینیمم دمای هوای منفی 12 و منفی 13 هم در بعضی شب‌ها برسد. امیدوارم این اپلیکیشن هواشناسی اشتباه کرده باشد. بدی این سرمای ترسناک این است که این بار بارشی در کار نخواهد بود و فقط سرماست و سرما و سرما.

سه: اینجا باز هم رضایتم را از سریال روزی روزگاری مریخ اعلام می‌کنم که به پایان راه خود رسیده است و کاش فصل‌های بعدی‌اش هم شروع شود. در این سریال با سطحی از سرگرم کردن مخاطب روبه‌رو بودیم که از دسترس سریال‌سازان صداوسیما دورمانده است. مگر این‌که دنباله‌های نون.خ و یا پایتخت ساخته شوند که خب بعید است به این زودی‌ها.

کدخبر: ۴۹۹۹۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر