کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۰۷۰
تاریخ خبر:

د‌رباره پیروزی معجزه‌آسای‌ شاگردان ‌عبدی مقابل ‌برزیل

د‌رباره پیروزی معجزه‌آسای‌ شاگردان ‌عبدی مقابل ‌برزیل

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار| در بین دو نیمه چه گذشته بود؟ ‌نوجوان‌های کم‌آزار ما چگونه در نیمه دوم در قامت حرفه‌ای‌های تمام و کمال ظاهر شدند و نوجوانان تکنیکی برزیل را این‌گونه غافلگیر کردند؟ ‌برزیل مستحق باخت بود؟ ‌مطلقا! 10واکنش به اسم دروازه‌بان شجاع تیم ملی نوجوانان ثبت شد که نشان از تسلط برزیل در اکثر زمان بازی داشته. آرشا شکوری (پسر هادی شکوری) دروازه‌بانی که استقلال دو فصل پیش مفت و مسلم از دست داد تا حالا در بازی با حریف قدرتمند مثل شیر بغرد.

او دوتا شوت از راه دور خطرناک را به سختی دفع کرد و یک پاس عرضی زهردار را نیز در شش‌قدم قطع کرد. اما بهترین حرکت او سوپر واکنش مقابل ضربه سر رعدآسای مهاجم حریف بود که با واکنشی باورنکردنی به کرنر فرستاد. هنر مبهوت‌کننده آرشا زمانی تکمیل شد که در گل دوم ایران توپ را با یک شروع مجدد باورنکردنی با شوتی دقیق جلوی پای مهاجم ایران انداخت تا تنها با دو ضرب توپ از دم دروازه ایران به درون دروازه حریف برسد. آرشا قهرمان این بازی بود. اما دومین مدال بر سینه کسری طاهری می‌نشیند.

گوش راست ایران که در ابتدای نیمه دوم به زمین آمد و با سرعت و تکنیکش مدافعان برزیل را بارها و بارها مات کرد. گل دوم را شخصا زد و در گل سوم پاس زیبای هافبک تیم ملی را کنترل کرد، ‌به زیبایی بازیکن مقابلش را فریب داد و با یک پاس عرضی زیبا توپ را در موقعیتی قرار داد که در حافظه‌مان تداعی گل دوم آرژانتین در فینال جام جهاني مقابل فرانسه بود. وقتی مک آلیستر توپ را برای دی‌ماریا لقمه کرده بود.

پاس پخته کسری دقیقا مشابه همان صحنه را تداعی کرد و اسماعیل قلی‌زاده سر رسید و همچون دی‌ماریا با یک بغل پای عالی گل پیروزی ایران را به‌ثمر رساند. این تازه دقیقه 73 بود و بازی 27 دقیقه بعد از این گل ادامه داشت و حملات سنگین برزیلی‌ها. این بار نوبت آرشا بود و مدافعان ایران که جلوی سیل حملات حریف مقاومت کنند. مدال سوم اما بر سینه حسین عبدی می‌نشیند.

او در بین دو نیمه وارث تیمی بود که دو بر صفر شکست خورده بود و گل دوم را دقیقه 46 دریافت کرده بود. ورود کسری طاهری بازی را به شکلی شگفت‌انگیز تغییر داد. جالب این‌که عبدی دقیقه 75 دوباره طاهری را بیرون کشید تا به یک بازی تدافعی سفت و سخت روی بیاورد. آنچه در بازی نوجوان‌هاي ایرانی جالب بود رعایت بازی مدرن بود. بدون آن خودنمایی‌های بی‌جهتی که کمر تیم‌های جوانان و المپیک ایران را شکسته بود.

هر بازیکنی به سرعت اگر همبازی‌اش در موقعیت بهتری قرار داشت او را صاحب توپ می‌کرد. این سرعت عمل و این برحذر بودن از بازی خودنمایانه، نماي شگفتی به تیم ایران بخشیده بود. از آقای عبدی و شاگردانش سپاسگزاریم. حالا ایران در دومین بازی باید با انگلیس روبه‌رو شود که نیوکالدونیا را ده بر صفر شکست داد.

نتایج این گروه می‌تواند بسیار پیچیده شود چرا که برزیل به رغم باخت به ایران و ضعف مشهود مدافعان و دروازه‌بانش، ‌در هجوم بسیار قدرتمند است و می‌تواند یقه انگلیس را هم بگیرد . تیم خوب ایران و شاگردان حسین عبدی اگر بتوانند از انگلیسی‌ها یک تساوی بگیرند صعودشان را به دوربعدی آن هم در این گروه جهنمي حتمی خواهند کرد. اما هر نتیجه‌ای که رقم بخورد به خاطر حال خوب عصر شنبه 20 آبان سپاسگزار یاران حسین عبدی هستیم. آرشا و کسری و اسماعیل و بقیه دلاوران. آنها عروسی را به کوچه ما آوردند.

کدخبر: ۵۴۷۰۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر